Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 maja 2003, 12:01

autor: Emil Ronda

Konsole - PlayStation 2 (4)

Playstation 2 to kontynuatorka tradycji konsoli PSX. Godny reprezentant konsol na początku XXI w, najpopularniejsza konsola tego okresu.

PS2 posiada wejścia typu USB, które mogą być przydatne w przypadku korzystania z wielu peryferiów, np. pistoletów, myszek, klawiatur, okularów wirtualnych itp. Lekka irytacja graczy tyczy się dwóch wejść na joypady (wcześniejszy Dreamcast i późniejsze: GameCube i Xbox – wszystkie oferują cztery wejścia), a ich ilość może zostać powiększona po dokupieniu specjalnego urządzenia zwanego multitapem. PlayStation 2 posiada też możliwość podłączenia twardego dysku i specjalnego adaptora sieciowego (do korzystania z Internetu). Zanim jednak PS2 zacznie na dobre wykorzystywać dwie ostatnie wymienione funkcje, minie jeszcze dużo czasu (premiera przystawki sieciowej ma miejsce w Europie dopiero w marcu 2003r.).

Premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 26 października 2000 r. Tak duże opóźnienie wynikało z pewnych technicznych problemów z niektórymi partiami konsol. Tymczasem amerykańskie media robiły szum wokół nowej konsoli przynajmniej od czasu japońskiej premiery (PlayStation 2 załapało się nawet na okładkę Newsweeka z 6. marca 2000r.). Amerykańskie sklepy przyjęły takie ilości zamówień przedpremierowych, że Sony zaleciło wstrzymać ich dalsze przyjmowanie. Gdy już premiera w Ameryce się odbyła i zakończyła oczywistym sukcesem, miesiąc później na czarną konsolę doczekała się także Europa przyjmując ją niemniej ciepło, choć tradycyjnie zabrakło premiery „z pompą” w naszym kraju, a ceny w nim, dość długo utrzymywały się na niebotycznie wysokim pułapie.

Sony PlayStation 2 przyjęło w krótkim czasie pozycję lidera na rynku konsol next-gen. Dreamcasta przestano produkować i choć odszedł bez walki i zbyt wcześnie, to jednak nie był w stanie wygrać tego boju. PlayStation 2 powtórzyła czas świetności PSX’a sprzedając się w ogromnych ilościach na całym świecie. Doskonałe gry i mądra polityka Sony były tego przyczyną, bowiem konsola sama w sobie miała pewne wady. Po pierwsze słabej jakości czytnik DVD, który potrafił po dość krótkim czasie zwyczajnie się zepsuć, czy rozregulować. Po drugie zdecydowanie przereklamowane możliwości graficzne (choć takie pozycje jak Final Fantasy X, Gran Turismo 3, Metal Gear Solid 2, czy Baldur’s Gate: Dark Alliance wyznaczyły nowe standardy) – w końcu nie doczekaliśmy się na tej konsoli niemalże filmowej grafiki, jak zapewniali szefowie Sony. Faktem jednak jest, że jakość wielu produkcji zadowalała fanów całkowicie, a nie głuchnące przez długi czas coraz to nowe zapowiedzi hitów, nakręcały kolejnych potencjalnych nabywców tej konsoli.

Konsole - GameCube

Niektórzy twierdzą, że GameCube to konsola dla dzieci. Większość gier to kolorowe, lekkie w odbiorze pozycje. Tyle tylko, że pewnie niejeden biznesmen zasiada późnym wieczorem przy Mario Sunshine, czy Starfox Adventures, nie mowiąc już o Zeldzie...

Konsole - PlayStation

PlayStation – to proste słowo jest w stanie przebudzić z głębokiego snu prawie każdego, kto pasjonuje się grami wideo. Za nim kryje się jeden z największych komercyjnych sukcesów rynku elektronicznej rozrywki.

Konsole - GBA

Nintendo jest mocne w dziedzinie konsol przenośnych, tzw. kieszonkowych – tego faktu nikt nie zaprzeczy. Cała seria konsol Gameboy osiągała bardzo wysokie wyniki sprzedaży na całym świecie i nie inaczej historia ma się z Gameboyem Advance...