Najlepsze mody do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – grafika jak żyleta i inne cuda
Choć wsparcie dla modów nie należy do największych przymiotów Wiedźmina 3, dzieło CD Projekt RED cieszy się aktywną sceną moderską. Sprawdzamy najlepsze modyfikacje, które udało się spreparować fanom w ciągu półtora roku od premiery Dzikiego Gonu.
Spis treści
- Najlepsze mody do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – grafika jak żyleta i inne cuda
- Przygotowania – zanim zaczniesz ściągać mody
- The Daily Monster Hunt Challenge – namiastka nowych przygód
- Witcher Book Collection – więcej tekstów do przeczytania
- Forgotten Worlds – powrót do niezwykłych krain
- Random Encounters – bardziej niebezpieczny szlak
- Better Call Ciri – dwie grywalne postacie
- Gwent Plus Plus – edycja rozszerzona gwinta
- Skilled Humans – bandyci nauczyli się machać mieczem
- The Gwent Card Dealer – kup je wszystkie!
- All Quest Objectives on Map – mała rzecz, a cieszy (bardzo, bardzo)
- Extra Animations – mało praktyczne, ale klimatyczne
- Witcher 2 Gear – ależ klasa, ależ szyk!
- Lore-friendly Witchers – bardziej wiedźmińscy wiedźmini
- Immersive Cam – widok FPP i wszystko, czego kamera zapragnie
- The Witcher 3 HD Reworked Project – grafika ostra jak żyleta
Extra Animations – mało praktyczne, ale klimatyczne
- Język: – (mod bez tekstu)
- Twórca: GreatArchimedes
- Rozmiar: 0,18 MB
- Premiera: czerwiec 2016
- Obecna wersja: 1.6.2 (wrzesień 2016)
Pewnie nie tylko ja byłem nieco zdziwiony i odrobinę rozczarowany, gdy stało się jasne, że Geralt w Wiedźminie 3 pije mikstury i spożywa posiłki w magiczny sposób – natychmiast, bez jakiejkolwiek animacji. A raczej nie „pewnie”, tylko „na pewno”, skoro powstały mody niwelujące ów „problem” z niewykonywaniem przez bohatera ruchów przy określonych czynnościach. Extra Animations to chyba najbardziej kompleksowa przeróbka spośród wszystkich z tej kategorii.
Autor zabrał się nie tylko za konsumowanie żywności i napojów (dotyczy to wyłącznie przedmiotów aktywowanych skrótami szybkiego dostępu). Dodatkowe animacje uwzględniają też akcje takie jak zaglądanie do pojemników, zrywanie ziół, nakładanie olejów na ostrza, a także ulepszanie oręża (przy dwóch ostatnich trzeba mieć dobytą broń) i pancerza (w tym przypadku Geralt... poprawia krawat). Wiedźminowi można też kazać usiąść jak do medytacji. Wprawdzie po jakimś czasie radość z pogłębionej immersji ustępuje wnioskowi, że unieruchamiające postać na kilka sekund animacje są mało praktyczne, ale mod i tak cieszy. Chyba mógłbym przywyknąć do faktu, że podczas starć mam czas tylko na picie eliksirów...
Instrukcja obsługi
- Pobierz plik „extraAnimations” i wypakuj zawartość archiwum do folderu „Mods” w katalogu z zainstalowaną grą. (Albo użyj Nexus Mod Managera).
Oprócz tego autor proponuje podmianę kilku plików w celu ustalenia klawisza odpowiedzialnego za siadanie, ale możemy łatwiej (i bezpieczniej) obejść ten krok, korzystając z programu Input.Settings Patcher. Pobrawszy go, rozpakuj archiwum gdziekolwiek i uruchom plik .exe. Następnie z listy po lewej stronie wybierz pozycję „[Exploration]” i przejdź do dwóch pól tekstowych po prawej. W „Insert key” po znakach „IK_” wstaw dowolny klawisz (np. „U”), natomiast w „Insert action name” wpisz „Sit”. Jeszcze tylko kliknij przycisk „Add Keybind” i gotowe.
Niestety, wygląda na to, że mod Extra Animations jest nie do pogodzenia z The Daily Monster Hunt Challenge – nie udało mi się uruchomić gry z aktywnymi obiema przeróbkami. Natomiast konflikt między modyfikacjami Forgotten Worlds i All Quest Objectives on Map rozwiązał program Script Merger.