autor: Emil Ronda
. Konsole - Dreamcast
Sega Dreamcast, choć może zbyt często się o tym nie mówi, miała być ostatnim kołem ratunkowym dla Segi. Niestety jak zapewne wielu z nas wie tak sie nie stało...
Jednym z powodów wysokich kosztów produkcji DC było to, że Sega nie dysponowała odpowiednim zapleczem strukturalnym w postaci nowoczesnych taśm fabrycznych. W przypadku Sony, wystarczyło przerobić delikatnie kilka fabryk składających np. telewizory. W tej sarkastycznie nieco nacechowanej ciekawostce kryje się, jak niektórzy uważają, wbrew pozorom spora dawka prawdy. Dodatkowo może ten domysł potwierdzać fakt o dostarczeniu przez Segę zbyt małej ilości konsol w dniu japońskiej premiery, przy dosyć łatwo obliczalnym zapotrzebowaniu.
Specyfikacja techniczna:
Procesor
128-bit Hitachi SH4 CPU
200MHz clock rate
360 MIPS (millions of instructions per second)
1.4 billion floating-point operations per second
3D calculations
800+ MBytes/second bus bandwidth
Grafika
NEC/Videologic CLX1 graphics chip (AKA PowerVR Second Generation)
3 million polygons/second peak rendering rate
100 Megapixels per second
100 Megatexels per second
Perspective-Correct Texture Mapping
Point, Bilinear, Trilinear and Anisotropic Mip-map filtering
Gouraud shading
Z-buffer
Colored light sourcing
Full scene anti-aliasing
16.7 million colors
Hardware based, fog, bump mapping, and texture compression
Shadow and light volumes
Super sampling
Pamięć
16 MB main operating RAM
8 MB video RAM (VRAM)
2 MB sound RAM 128KB Flash RAM
Dźwięk
Yamaha AICA Sound Core
RISC CPU
DSP for real-time effects
64 sound channels
Full 3D sound support
Hardware-based audio compression
Pamięć masowa
GD-ROM
1 Gigabyte data storage
12X speed
Other
56K Modem (33.3K in Europe - included, upgradeable)
Four controller ports
Built-in expansion ports