Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 kwietnia 2003, 16:00

autor: Emil Ronda

 . Konsole - Dreamcast

Sega Dreamcast, choć może zbyt często się o tym nie mówi, miała być ostatnim kołem ratunkowym dla Segi. Niestety jak zapewne wielu z nas wie tak sie nie stało...

Jednym z powodów wysokich kosztów produkcji DC było to, że Sega nie dysponowała odpowiednim zapleczem strukturalnym w postaci nowoczesnych taśm fabrycznych. W przypadku Sony, wystarczyło przerobić delikatnie kilka fabryk składających np. telewizory. W tej sarkastycznie nieco nacechowanej ciekawostce kryje się, jak niektórzy uważają, wbrew pozorom spora dawka prawdy. Dodatkowo może ten domysł potwierdzać fakt o dostarczeniu przez Segę zbyt małej ilości konsol w dniu japońskiej premiery, przy dosyć łatwo obliczalnym zapotrzebowaniu.

 

Specyfikacja techniczna:

 

Procesor

128-bit Hitachi SH4 CPU

200MHz clock rate

360 MIPS (millions of instructions per second)

1.4 billion floating-point operations per second

3D calculations

800+ MBytes/second bus bandwidth

Grafika

NEC/Videologic CLX1 graphics chip (AKA PowerVR Second Generation)

3 million polygons/second peak rendering rate

100 Megapixels per second

100 Megatexels per second

Perspective-Correct Texture Mapping

Point, Bilinear, Trilinear and Anisotropic Mip-map filtering

Gouraud shading

Z-buffer

Colored light sourcing

Full scene anti-aliasing

16.7 million colors

Hardware based, fog, bump mapping, and texture compression

Shadow and light volumes

Super sampling

 

Pamięć

16 MB main operating RAM

8 MB video RAM (VRAM)

2 MB sound RAM 128KB Flash RAM

Dźwięk

Yamaha AICA Sound Core

RISC CPU

DSP for real-time effects

64 sound channels

Full 3D sound support

Hardware-based audio compression

Pamięć masowa

GD-ROM

1 Gigabyte data storage

12X speed

Other

56K Modem (33.3K in Europe - included, upgradeable)

Four controller ports

Built-in expansion ports

Konsole - GameCube

Niektórzy twierdzą, że GameCube to konsola dla dzieci. Większość gier to kolorowe, lekkie w odbiorze pozycje. Tyle tylko, że pewnie niejeden biznesmen zasiada późnym wieczorem przy Mario Sunshine, czy Starfox Adventures, nie mowiąc już o Zeldzie...

Konsole - PlayStation

PlayStation – to proste słowo jest w stanie przebudzić z głębokiego snu prawie każdego, kto pasjonuje się grami wideo. Za nim kryje się jeden z największych komercyjnych sukcesów rynku elektronicznej rozrywki.

Konsole - PlayStation 2

Playstation 2 to kontynuatorka tradycji konsoli PSX. Godny reprezentant konsol na początku XXI w, najpopularniejsza konsola tego okresu.