Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 października 2015, 15:18

Alcatraz. Wokół GTA krąży sporo legend, oto najlepsze z nich

Seria Grand Theft Auto skrywa wiele tajemnic, fani zaś potrafią spędzić całe lata poszukując dowodów istnienia nawiedzonych miejsc bądź tajemniczych stworzeń zamieszkujących stworzone przez Rockstar North światy.

Alcatraz

Prawdziwe Alcatraz od lat jest nieczynne i służy za atrakcję turystyczną. - 2015-10-03
Prawdziwe Alcatraz od lat jest nieczynne i służy za atrakcję turystyczną.

W wersji beta gry Grand Theft Auto: San Andreas, nieopodal mostu Ganta, znajdowała się niewielka wyspa mieszcząca więzienie wzorowane na słynnej placówce na wyspie Alcatraz. Wyspa ta z nieznanych powodów została wycięta z finalnej wersji gry, pozostały jednak po niej ślady, głównie w postaci odnajdywanych w grze map oraz dialogu w trakcie jednej z misji, w którym wspomina się o więzieniu. Mimo, że Alcatraz ewidentnie w grze nie ma, wielu graczy przez lata wierzyło, że gdzieś w San Andreas jest ono ukryte i spędziło setki godzin na bezowocnych jego poszukiwaniach. Istnieją też mody, które „naprawiają” grę i dodają brakującą wyspę w miejscu, w którym według starych map powinna się znajdować.

Rezydencja Vercetti

Posiadłość, którą przywłaszczył sobie Tommy jest miejscem niezwykłym. - 2015-10-03
Posiadłość, którą przywłaszczył sobie Tommy jest miejscem niezwykłym.

Piękna posiadłość wzorowana na nieruchomości posiadanej przez głównego bohatera filmu Człowiek z Blizną od pewnego momentu fabularnego służy za kryjówkę i mieszkanie głównego bohatera gry, Tommy’ego Vercetti. Jest to też miejsce, w którym gracze byli świadkiem bardzo niezwykłych sytuacji, z czego część została udokumentowana i potwierdzona.

Na korytarzach willi daje się usłyszeć wiatr, choć są to lokacje pozbawione klatek wentylacyjnych czy okien. Jedna z lamp w posiadłości jest wyłączona, a mimo to generuje światło. W pobliżu schodów uważne oko zaobserwuje jasną, zieloną poświatę niewiadomego pochodzenia. Ponadto, po śmierci Diaza znajdujące się w jego dotychczasowym domu portrety zmieniają swoje położenie. Wszystkie te nietypowe zjawiska doprowadziły do popularyzacji teorii, że rezydencja Vercetti jest nawiedzona przez poltergeista zmarłych tutaj Richardo Diaza bądź Sonny’ego Forelli. W rzeczywistości obrazy mogły zostać przestawione przez gangsterów Tommy’ego, zaś pozostałe nietypowe zjawiska mogą mieć źródło w niedopatrzeniu twórców.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto III

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.