Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 27 lutego 2003, 13:48

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Jestem Graczem z natury (10)

Zapraszamy do przeczytania megawywiadu z Piotrem Pieńkowskim, redaktorem naczelnym pisma Świat Gier Komputerowych, w którym dowiecie się jak wydarzenia mające miejsce w branży gier komputerowych w przeciągu ostatnich 10 lat wpłynęły na redakcję.

GOL: Ale dlaczego nie wspomnieliście o Internecie chociaż w kalendarium?

PP: Wspomnieliśmy, ale faktycznie bardzo ogólnikowo, pisząc jedynie o początku ery internetowej. Problemem był brak potrzebnej wiedzy. Szczegółowej, a nie ogólnikowej. Zbieranie prostych informacji o faktach było w procesie tworzenia kalendarium najgorsze - dziś mało kto pamięta daty i zdarzenia. Nawet ci, których one dotyczą. Niektórzy dystrybutorzy nie pamiętali, kiedy powstały ich firmy, a redaktorzy, kiedy dokładnie otwierali i zamykali pisma. To niezwykłe i zastanawiające, ale tak właśnie było. Dodawanie sobie zatem pracy z informacjami dotyczącymi internetu wydało mi się już wysiłkiem przekraczającym moje możliwości. I w istocie rzeczy niepotrzebnym w kontekście naszego jubileuszu, w którym takie wiadomości nie miały przecież większego znaczenia.

Ale prawdę powiedziawszy, coraz częściej chodzi mi głowie spisanie i opublikowanie takiej historii branży. Może nie samemu, bo to tytaniczna praca, i może nie na łamach ŚGK, bo to byłby gigantyczny materiał. Koledzy z redakcji namawiają mnie, żeby dać to na naszą stronę WWW i pozwolić uzupełniać innym - może to faktycznie dobry pomysł...

Z Piotrem Pieńkowskim, redaktorem naczelnym Świata Gier Komputerowych, rozmawiał Krzysztof „Kokosz” Marcinkiewicz

C.D.N.

W drugiej części rozmowy z Piotrem Pieńkowskim dowiecie się m.in. o tym, dlaczego Świat Gier Komputerowych zaczął dodawać pełne wersje gier do swoich płyt, a także czy ma zamiar to zmienić w niedalekiej przyszłości. Poznacie wpływ pism na niemieckiej licencji na formę wydawniczą ŚGK, a także poznacie kulisy największej branżowej afery - (nie)porozumienia lipcowego o zakazie załączania pełnych wersji gier do pism o grach. Wszystko to już wkrótce!