Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
Top 10, Top 20? Dzisiaj czas na top 100! Zapraszamy do przeglądu największego zestawienia w dziejach gry-online.pl, opracowanego na bazie głosów naszych autorów, redakcyjnych debat i średniej ocen użytkowników serwisu.
Spis treści
- Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
- 100. Wasteland 2
- 90. Dragon Age: Inkwizycja
- 80. Paper Mario: The Thousand-Year Door
- 70. Might & Magic X: Legacy
- 60. EarthBound
- 50. Star Wars: Knights of the Old Republic II
- 40. Neverwinter Nights
- 30. Might and Magic VI: The Mandate of Heaven
- 20. Gothic
- 19. System Shock 2
- 18. Divinity: Grzech Pierworodny
- 17. Mass Effect 3
- 16. Dragon Age: Początek
- 15. Chrono Trigger
- 14. Betrayal at Krondor
- 13. Wiedźmin
- 12. Gothic II
- 11. Fallout
- 10. Fallout: New Vegas
- 9. Vampire: The Masquerade – Bloodlines
- 8. Star Wars: Knights of the Old Republic
- 7. Baldur’s Gate
- 6. Mass Effect 2
- 5. Planescape: Torment
- 4. Fallout 2
- 3. The Elder Scrolls V: Skyrim
- 2. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
- 1. Baldur’s Gate II: Cienie Amn
12. Gothic II
Gothika II najprościej byłoby opisać jako „jedynkę do kwadratu” – ale nie godzi się zbywać wielką grę tak zdawkowym frazesem. Drugie dzieło studia Piranha Bytes, wydane w 2002 roku, jest w ogólnych założeniach bardzo podobne do poprzedniczki. To wciąż trzecioosobowy cRPG, w którym bohater już po pierwszym starciu z byle jakim wrogiem okazuje się mało bohaterski, świat i jego mieszkańcy budzą szacunek swoim autentyzmem, fabuła jest w dużym stopniu elastyczna i nieliniowa, a sterowanie potrafi doprowadzić do szewskiej pasji, zanim się je ogarnie. Największa zmiana zaszła w rozmiarze udostępnionego obszaru – ponownie odwiedzimy Górniczą Dolinę, jednak tym razem stanowi ona zaledwie ćwiartkę dostępnego terenu. Niemcy pokusili się też o lekkie podszlifowanie grafiki. Końcowy rezultat? Więcej tego samego, ale podanego ze znacznie większym rozmachem. Niestety, 2002 to przedostatni rok, w którym Gothic święci triumfy – rok później seria osiągnie szczyt potęgi wraz z premierą Nocy Kruka, a potem... Potem zacznie się powolny regres, zakończony upadkiem cyklu w rękach Spellbound.