autor: Łukasz Marek
Titanfall – opis gry i wymagania. Popularne FPS-y na gamingowych laptopach MSI
Przyszedł czas na kolejną rundę naszych testów gamingowych laptopów MSI. Tym razem sprawdziliśmy jak na tych maszynach radzą sobie popularne FPS-y, w tym Battlefield 4, Counter-Strike: Global Offensive, Titanfall oraz Wolfenstein: The New Order.
Titanfall – opis gry i wymagania
Titanfall to gra, której akcja rozgrywa się w przyszłości, gdzie na polu walki funkcjonują zastępy żołnierzy wyposażonych już nie tylko w zaawansowaną broń, ale także plecaki odrzutowe czy… wielkie roboty zwane tytanami, do których można wejść. Omawiana gra jest dość zaawansowana graficznie i jako jedna z pierwszych na rynku może pochwalić się teksturami w ogromnej rozdzielczości. Jedynym zarzutem dla producenta może być w zasadzie sztuczna blokada maksymalnej ilości klatek na sekundę na wartości 60.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor: dwurdzeniowy, AMD 2,4 GHz lub Intel 2,4 GHz,
- 4 GB RAM,
- karta graficzna z 512 MB pamięci na pokładzie (np AMD Radeon HD 4770 lub Nvidia GeForce 8800GT).
Aby uzyskać płynność rozgrywki w minimalnych ustawieniach graficznych, tak jak w poprzednich grach, nie potrzeba komputera za tysiące złotych. Dwurdzeniowe jednostki AMD i Intela o taktowaniu 2,4 GHz to procesory za 200-300 zł i dokładnie tak samo tanie są wymienione przez producenta karty graficzne.
Rekomendowana konfiguracja sprzętowa:
- Procesor: sześciordzeniowy AMD (FX serii 6300) lub czterordzeniowy Intel (procesory serii Core i5),
- 8 GB RAM,
- karta graficzna z 2 GB pamięci (np. AMD Radeon R9 270X lub Nvidia GeForce GTX 660).
Dla zadowalającej wydajności w maksymalnych ustawieniach obrazu producent rekomenduje już jedne z nowszych procesorów AMD oraz Intela w cenach 450 - 650 zł, a dodatkowo karty graficzne za 600 – 700 zł. Będzie to niezły sprawdzian dla laptopów MSI.
Titanfall – miejsce testowe i ustawienia
Wydajność w Titanfall mierzymy w pierwszej misji kampanii o nazwie „Refueling raid”, na mapie „Fracture”, w trybie Hardpoint domination, gdzie trzeba przejąć kontrolę nad trzema punktami umieszczonymi na różnych końcach mapy. W środku mapy znajduje się szeroka aleja, na której rozgrywa się większość walk i to właśnie tam doświadcza się największych spadków płynności animacji.