10 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach wideo (8)
W dzisiejszym świecie nie brakuje szalonych pomysłów na gry, które zbierają elementy różnych gatunków – często pozornie nie pasujące do siebie – i upychają je w jednej produkcji. W tym artykule zbieramy najciekawsze spośród nich.
Chroma - Sieciowy FPS + gra muzyczna
Harmonix to studio doświadczone w tworzeniu gier muzycznych. Choć znamy je głównie z mniej lub bardziej „normalnych” tytułów – jak Guitar Hero, Rock Band czy Dance Central – to deweloper ten ma na koncie również parę produkcji, które wykorzystują muzykę w nieco bardziej oryginalny sposób. Eksperymenty zaczęły się już u zarania dziejów zespołu (chociażby grą akcji Amplitude z 2003 roku), a ostatnio objawiły się także mobilnym endless runnerem Record Run. Jednak najciekawsze dopiero przed nami.
Na początku tego roku Harmonix zapowiedziało grę Chroma – darmowego sieciowego FPS-a, opracowywanego do spółki ze studiem Hidden Path (współtwórcami Counter-Strike: Global Offensive). W teorii zabawa polega na tym, co znamy od lat – niewielka arena gości dwie drużyny złożone z uzbrojonych zabijaków, którzy albo zwyczajnie mordują się nawzajem, albo realizują nieco bardziej wydumany cel, jak chociażby przejmowanie punktów kontrolnych. Jednak Chroma nałoży na to wszystko muzykę, czyniąc ją najistotniejszym elementem rozgrywki. To w jej rytm będą oddawane strzały – będące w istocie kolejnymi „nutami” – i wykonywane różne inne akcje, ponadto nagłe zmiany w tonacji dźwięków przełożą się na deformację areny, na bieżąco przekształcając sytuację na polu bitwy.
Niemniej powyższy opis dotyczy założeń wyznaczonych w momencie ujawnienia omawianego tytułu. Wkrótce potem, jeszcze w lutym, zaczęły się zamknięte testy wersji pre-alfa, a w ich wyniku deweloperom przyszło zadeklarować przeprowadzenie dość gruntownych przeróbek, by „Chroma mogła stać się grą, jaką chce być”. Ów komunikat padł dwa miesiące temu i od tamtej pory w temacie produkcji panuje cisza. Rzecz jasna, nie zamierzam na tej podstawie snuć przypuszczeń, że projekt został zarzucony, jednak wydanie go jeszcze w tym roku, tak jak pierwotnie planowano, wydaje się bardzo mało prawdopodobne. Pozostaje nam tylko wyglądać kolejnych wieści i obserwować, czy dzieło Harmonix i Hidden Path nie oddala się zanadto od swoich pierwotnych, bardzo ciekawych założeń.