Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 14 września 2014, 12:00

autor: Luc

Black Flag - na fali wyobraźni i fantazji. Historia to ich plac zabaw - jak mocno seria Assassin's Creed opiera się na faktach - część II

W poprzednim odcinku przyjrzeliśmy się zgodności pierwszych gier z serii Assassin's Creed z faktami historycznymi. W drugiej i ostatniej części skupimy się na kolejnych odsłonach, a także na nadchodzącym Unity

Przedstawiane wydarzenia jeszcze nigdy nie były tak bliskie prawdy.

Z odpowiednią pieczołowitością Ubisoft podszedł także do ukazania plemienia, w którym funkcjonuje Connor. Jego pochodzenie w oczywisty sposób uczyniło z kultury Indian jeden z centralnych punktów całej rozgrywki. W celu jak najwierniejszego odwzorowania zatrudniono zresztą jednego z najlepszych specjalistów od języka, historii i zwyczajów rdzennych Amerykanów – Thomasa Deera, który aktywnie uczestniczył przy tworzeniu scenariusza i postaci. To właśnie dzięki niemu oraz licznym spotkaniom z przywódcami wciąż istniejących plemion, wypowiedzi Indian są w 100% autentyczne, podobnie noszona przez nich biżuteria, struktura obowiązująca w wioskach, a nawet rytuały. Formułka wypowiadana przez Connora przed zabiciem każdego zwierzęcia to także wkład Deera w proces kreacji. Wygłaszane wówczas z namaszczeniem słowa są tradycyjnymi indiańskimi podziękowaniami duchom przodków za otrzymany dar. Teoretycznie to drobiazg, ale kiedy zsumuje się wszystkie detale, o które zadbał Ubisoft, otrzymujemy imponująco prawdziwy obraz rzeczywistości panującej podczas amerykańskiej rewolucji.

W opowieściach o karaibskich piratach znajduje się co najwyżej ułamek prawdy.

Black Flag - na fali wyobraźni i fantazji

Kolejny okres, z którym zmierzono się w Assassin’s Creed przenosił graczy w złote czasy piractwa i morskiej swawoli na Morzu Karaibskim. Z racji tego, iż bandery ze skrzyżowanymi piszczelami siały postrach „zaledwie” 300 lat temu, wydawać by się mogło, iż wiarygodnych informacji będzie od zatrzęsienia. W przypadku przygód Kenwaya twórcy natrafili jednak na spore przeszkody. Dotychczasowa strategia w walce o historyczną zgodność przedstawianych miejsc i wydarzeń przy Black Flag okazała się nie mieć większego sensu – jeśli idzie o działalność piratów, niemal wszystkie fakty i legendy wymieszały się tak mocno, iż chwilami nie sposób było ich odróżnić. To właśnie z tego powodu, po raz pierwszy w historii serii, Ubisoft częściej musiał „zgadywać”, co odpowiadałoby danej epoce, niż po prostu przenosić do gry sprawdzone informacje.

Mimo to, wszystkie istotniejsze dla fabuły postacie są autentyczne!

Nie oznacza to bynajmniej, iż w Black Flag mieliśmy do czynienia wyłącznie z fikcją! Choć wygląd większości lokacji był dziełem wyobraźni, aby oddać klimat hawajskich miejscowości tego okresu, zespół odpowiedzialny za projektowanie lokacji spędził kilka miesięcy na Dominikanie oraz Kostaryce. W proces zbierania informacji o poszczególnych miejscach włączono także po raz pierwszy na tak dużą skalę osoby odpowiedzialne za scenariusz. Darby McDevitt – główny autor skryptu – na podróżowaniu po Karaibach spędził kilkanaście tygodni, podczas których nie tylko odbył setki rozmów z historykami, ale poświęcił także mnóstwo czasu na zapoznanie się ze skromną, aczkolwiek treściwą literaturą na temat życia piratów. Jak sam przyznał, najbardziej przydatne okazały się: Republika Piratów Colina Woodarda oraz Cukrowi baronowie Matthew Parkera. Obie książki nie tylko dostarczyły wiedzy o tym, jak żyli i zachowywali się morscy rozbójnicy, ale miały także ogromny wpływ na konstrukcję świata. To dzięki nim twórcy postawili tak ogromny nacisk na obecność plantacji cukru, byli w stanie odwzorować ich wygląd, a także wiarygodnie przedstawić problem niewolnictwa.

Assassin's Creed II

Assassin's Creed II

Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin's Creed III

Assassin's Creed III

Assassin's Creed: Brotherhood

Assassin's Creed: Brotherhood

Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Revelations

Assassin's Creed: Revelations

Assassin's Creed: Wersja Reżyserska

Assassin's Creed: Wersja Reżyserska

Assassin's Creed: Rogue

Assassin's Creed: Rogue

Assassin's Creed: Liberation HD

Assassin's Creed: Liberation HD

Assassin's Creed: Bloodlines

Assassin's Creed: Bloodlines

Assassin's Creed IV: Black Flag - Krzyk wolności

Assassin's Creed IV: Black Flag - Krzyk wolności

Assassin's Creed III: Tyrania Króla Waszyngtona - Hańba

Assassin's Creed III: Tyrania Króla Waszyngtona - Hańba

Assassin's Creed III: Liberation

Assassin's Creed III: Liberation

Assassin's Creed II: Discovery

Assassin's Creed II: Discovery

Assassin's Creed III: Tyrania króla Waszyngtona - Odkupienie

Assassin's Creed III: Tyrania króla Waszyngtona - Odkupienie

Assassin's Creed: Brotherhood - Zaginięcie Leonarda

Assassin's Creed: Brotherhood - Zaginięcie Leonarda

Assassin's Creed: Revelations - Zaginione archiwum

Assassin's Creed: Revelations - Zaginione archiwum

Assassin's Creed: Altair's Chronicles

Assassin's Creed: Altair's Chronicles

Assassin's Creed II: Bitwa o Forli

Assassin's Creed II: Bitwa o Forli

Assassin's Creed II: Bonfire of the Vanities

Assassin's Creed II: Bonfire of the Vanities

Assassin's Creed III: Tyrania Króla Waszyngtona - Zdrada

Assassin's Creed III: Tyrania Króla Waszyngtona - Zdrada

ASA: A Space Adventure

ASA: A Space Adventure

Asasyńskie miejscówki - najciekawsze lokacje z serii Assassin's Creed
Asasyńskie miejscówki - najciekawsze lokacje z serii Assassin's Creed

Jedna z najważniejszych gier akcji obchodzi właśnie swoje dziesiąte urodziny. A że wspaniałe widoczki zawsze były znakiem markowym cyklu, wybraliśmy dla Was 10 najlepszych lokacji z serii Assassin's Creed.

Jak powstawał film Assassin’s Creed – kinowy debiut Ubisoftu
Jak powstawał film Assassin’s Creed – kinowy debiut Ubisoftu

Na trzy dni przed polską premierą długo oczekiwanej adaptacji gry Assassin’s Creed zapraszamy do zapoznania się z tekstem opisującym proces powstawania filmu. Jak Michael Fassbender został asasynem?

Historia to ich plac zabaw - jak mocno seria Assassin's Creed opiera się na faktach - część I
Historia to ich plac zabaw - jak mocno seria Assassin's Creed opiera się na faktach - część I

Nadchodzące Unity ma zachwycać nie tylko rozgrywką, ale i niespotykaną dotąd dbałością o historyczne detale. Nie osiągnięto tego z dnia na dzień – seria od samego początku stara się uchodzić za jak najbardziej wiarygodną.