Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2
Okładka Resident Evil: Dead Aim (PS2)
OkładkaResident Evil: Dead Aim (PS2)

Resident Evil: Dead Aim PS2

Poboczna odsłona cyklu Resident Evil, zrealizowana przez firmę Capcom w konwencji celownika na szynach. Głównym bohaterem gry jest Bruce McGivern, który trafia na statek wypełniony krwiożerczymi zombie.

Akcji | FPP | survival horror | zombie | rail shooter | tytuły ekskluzywne PlayStation

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Resident Evil: Dead Aim Premiera PS2

11czerwca2003

producent: Capcom wydawca: Capcom

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Resident Evil: Dead Aim

Vampire Night

Crisis Zone

Silent Scope

Dead Aim to kolejny już produkt osadzony w mrocznych klimatach, typowych dla całej serii Resident Evil. Tym razem nie mamy jednak do czynienia z klasycznym survival-horrorem. Opisywany produkt zalicza się do niezbyt popularnego gatunku „celowniczków”. Oznacza to, iż gracz skupia się wyłącznie na likwidowaniu pojawiających się na ekranie potworów. Należy jednak dodać, iż omawiany produkt daje nam nieco więcej swobody niż można by się było spodziewać. W niektórych sytuacjach istnieje bowiem możliwość sterowania postacią z perspektywy trzeciej osoby. Swoboda ruchu jest jednak w większości przypadków niewielka. Resident Evil: Dead Aim ukazał się wyłącznie na PlayStation 2. Warto również zaznaczyć, iż sam pomysł na grę nie jest nowy. Dead Aim rozwija bowiem pomysły z Gun Survivora wydanego na pierwszego PSX-a (co ciekawe, w Japonii gra występuje pod tytułem Gun Survivor 4: BioHazard: Heroes Never Die).

Wątek fabularny, podobnie jak w niemal wszystkich tego typu strzelankach, stanowi jedynie pretekst do eliminacji kolejnych potworów. Gracz wciela się w postać Bruce’a McGiverna, wysłanego na wypełniony zombiakami statek w celu powstrzymania pewnego szaleńca, próbującego doprowadzić do dalszego rozprzestrzeniania się wirusa T. Jak można się łatwo domyślić, wspomniany osobnik stanowi podstawowe zagrożenie, przez co pod sam koniec zabawy gracz będzie się musiał z nim zmierzyć. Zbyt prędko to jednak nie nastąpi, Dead Aim jest bowiem znacznie dłuższy od tradycyjnych „celowniczków”. Pomyślne ukończenie gry (przy pierwszym podejściu) zajmuje około dwóch-trzech godzin.

Sama zabawa przebiega w bardzo prosty sposób. Akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby a zadaniem gracza jest eliminacja pojawiających się na ekranie potworów. W trakcie zabawy należy wykazać się sporym refleksem, w przeciwnym przypadku istnieje bowiem spora szansa, iż przeciwnik zdoła przeprowadzić udany atak. W kilku miejscach kamera zmienia swoją pozycję na widok z perspektywy trzeciej osoby. Sytuacje te nie pojawiają się jednak zbyt często. Gra może być obsługiwana przy użyciu wielu różnych typów kontrolerów, między innymi myszy czy specjalnego pistoletu. Oprawa wizualna Dead Aim prezentuje zbliżony poziom do innych tego typu produkcji. Otoczenie jest dość zróżnicowane. Zabawa toczy się jednak w znacznie wolniejszym tempie od House of the Dead czy Virtua Cop. Gra nie posiada niestety żadnych trybów multiplayer.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 4,8 / 10 na podstawie 169 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Resident Evil: Dead Aim: 16+