Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Tank Warfare: Tunisia 1943 PC

Gra strategiczna opracowana przez wyspecjalizowane w tym gatunku studio Graviteam.

Strategiczne, czołgi, historyczne, II wojna światowa, RTS, taktyczne, turowe.

Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344055Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344054Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344053Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344052Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344051Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344050Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344049Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344048Tank Warfare: Tunisia 1943 - screen - 2017-05-01 - 344047

Graviteam | producent

Strategy First | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry Tank Warfare: Tunisia 1943 | PC

1maja2017

1maja2017

Steam

PC Windows
Okładka Tank Warfare: Tunisia 1943 (PC)
Tank Warfare: Tunisia 1943

Tank Warfare: Tunisia 1943 jest rozbudowaną grą strategiczną, opracowaną przez wyspecjalizowane w tym gatunku studio Graviteam. Produkcja została wydana przez firmę Strategy First, a trafiła na platformę PC.

Fabuła

Akcja Tank Warfare: Tunisia 1943 rozgrywa się podczas II wojny światowej, a dokładnie – Operacji Torch, czyli desantu sił brytyjskich i amerykańskich w północnej części Afryki. Jednym z zadań wojsk biorących w nim udział było przejęcie kontroli nad Tunezją – sprawy skomplikowały się jednak w 1943 roku, kiedy to Niemcy rozpoczęli zmasowaną kontrofensywę. W opisywanej tutaj produkcji gracze mogą wybrać, po której stronie konfliktu chcą się opowiedzieć – to od nich zależy, czy spróbują poprowadzić do zwycięstwa siły Aliantów, czy też skoncentrują się na obronie pozycji zajmowanych przez wojska Osi.

Mechanika

Filarem gry Tank Warfare: Tunisia 1943 jest rozbudowana kampania, której akcja toczy się na rozległym obszarze zajmującym ponad czterysta kilometrów kwadratowych. Realistyczne odwzorowanie topografii terenu było możliwe dzięki wykorzystaniu historycznych map oraz fotografii i materiałów wideo pochodzących z okresu II wojny światowej. Akcja opisywanej tutaj produkcji rozgrywa się w dwóch trybach, w pewnym uproszczeniu analogicznych do serii Total War. Mamy zatem warstwę taktyczną, czyli regularne bitwy w środowisku 3D, toczące się w czasie rzeczywistym. Nasze wysiłki w tym przypadku koncentrują się na bezpośrednim dowodzeniu siłami w walce. Drugim elementem składowym jest turowy tryb operacyjny, w którym na mapie strategicznej planujemy i wykonujemy kolejne posunięcia – nie tylko decydujemy o ruchach swoich sił, ale też np. wymieniamy zmęczone bojem jednostki frontowe, uzupełniamy zapasy czy oddajemy uszkodzone pojazdy do naprawy. Co się zaś tyczy tych ostatnich – łącznie do naszej dyspozycji oddano ponad pięćdziesiąt ich rodzajów, a wśród nich znajdziemy maszyny rodem z Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Niewątpliwie mocną stroną gry jest przywiązanie do realizmu. Zaawansowana sztuczna inteligencja opiera swoje działania na decyzjach podejmowanych przez wroga, a poszczególni żołnierze zostali opisani przy pomocy szeregu statystyk (pokroju poziomu doświadczenia i morale lub wytrzymałości), które nie pozostają bez wpływu na ich zachowanie na polu walki. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by ustawiać podległe nam wojska w formacje, w zależności od sytuacji panującej na placu boju. Uzupełnieniem tego wszystkiego jest zaawansowany model zniszczeń, obejmujący nie tylko elementy otoczenia, lecz również pojazdy i umocnienia (czuwa nad nim system fizyczny odpowiedzialny za zachowanie prawidłowego toru lotu pocisków i odpowiednią siłę przebicia). Dodatkowo zmagania potrafią utrudnić zmienne warunki atmosferyczne oraz cykl dnia i nocy (mające wpływ choćby na widoczność), jednak obranie właściwej taktyki pozwala na wykorzystanie tych niedogodności na własną korzyść.

Z uwagi na stosunkowo wysoki stopień skomplikowania rozgrywki, twórcy zdecydowali się oddać w ręce graczy samouczek, który wyjaśnia krok po kroku zasady, jakimi rządzi się zabawa. Oprócz tego, po każdej bitwie możemy przestudiować planszę ze statystykami, na której znalazły się między innymi informacje dotyczące strat poniesionych przez strony biorące udział w starciu. Dopełnieniem całości jest zintegrowana z grą encyklopedia będąca kopalnią wiadomości na temat sił, jakie przychodzi nam kontrolować.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna wydanego na platformę PC Tank Warfare: Tunisia 1943 może się podobać. Wrażenie robią zwłaszcza dopracowane z dbałością o detale modele pojazdów oraz podatne na zniszczenia środowisko. Wszystko to uzupełnia pełna szczegółów, realistyczna warstwa dźwiękowa.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe Tank Warfare: Tunisia 1943

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Tank Warfare: Tunisia 1943

Rekomendowane: Intel Core i7 6700 3.4 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 270X lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3-4160 3.6 GHz/AMD FX-8320 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650/Radeon HD 7570 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 8.1 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS FX503
ASUS TUF Gaming FX504
ASUS ROG Strix GL503
ASUS ROG Strix GL703
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 / 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i5
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSHDD 128GB/256GB/512GB/T1TB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 / 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i5 8300H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSHDD 128GB/256GB/512GB/T1TB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:

14 graczy poleca tę grę. Ostatnio:

sermen1987

dannyboi

grigori555

rpg-7

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.05.2017 19:57
MrKam55
40
Chorąży

No ciekawe. Choć ta grafika pachnie oprawą sprzed poprzedniej dekady mimo, że dość szczegółowa (podobna jaka była w Theatre of War), prawie taka sama jak z ich poprzedniej gry o Kursk z 2007 roku. Wymagania co do karty przy niej są chyba nieco przesadzone. "Zaawansowane AI" - tak mi trudno w to uwierzyć. Także okres w którym jest umiejscowiona gra jest trochę nie do końca wykorzystany. Powinni także dodać coś z lat 42 i walk min. w Libii, Egipcie. Nie grałem w nią ale liczę, że sprawia ona przyjemniejsze wrażenie niż teraz. Może dostanie sie w moje ręce i wypróbuje :)

10.05.2017 07:19
2
odpowiedz
1 odpowiedź
rottensun
79
Konsul

@MrKam55 to ten sam silnik który rozwijają od wielu lat. Grafika jest wiec typowo BARDZO ładna z bliska i średnia z daleka. Wymagania wcale nie są przesadzone graviteam jest znane z wysokich wymagań w swoich grach. AI jest bardzo zaawansowane bo to bardziej symulator niż strategia. Oczywiście piechota ma problemy ale wynika to bardziej z mechaniki gry niż z samego AI (i raczej tego nie zmienią seria GT [czy też achtung panzer czy tez tank warfare zwał jak zwał ] jest inspirowana podobnymi mechanikami z Close Combat gdzie każdy zołnierz jest indywidualny i ma własną psychikę co czasami doprowadza do niedorzeczności ) Okres wykorzystany idealnie - typowo dla graviteam pokazywanie mniej znanych ale ważnych bitew a nie jechanie po schemacie i clichee jak konkurencja np omaha stalingrad itp tak, że przeogromny plus dla nich. Ich gry albo się kocha i oddaje za nie życie albo nienawidzi i uważa za najgorsze crapy. Zeby je poznać trzeba przebrnąc przez wiele dziwact designerskich i jednego z najgorszych interfejsów ( chociaż od Mius front jest o wiele lepiej niż było dawniej ) ale kiedy się pozna zrozumie mechanikę opierającą się na realizmie i nie mającą wiele wspólnego z innymi RTSami dostanięsię ultra reaityczną i wspaniałą grę oddającą hołd historii zrobioną z pasji a nie dla kasy ( gry sprzedają się w zaledwie kilkuset max kilkutysiacach egzemplarzy a twórcy mimo to dbają o fanów. To nie jest gra dla fanów COmpany of heroes i bliżej jej do wspomnianego Theatre of war chociaż to dalej teżnie to. Tutaj jednostki strzelają niecelnie i tylko mniej więcej w kierunku wroga licząc na przygwożdzenie go a potem okrązenie. Bitwy są przez to długie intensywne ale też realistyczne ( mała potyczka kilkunastu piechurów może trwać ponad pół godziny i rozstzygnąc się ucieczką lub wycofaniem jednej ze stron a nie wybiciem wszystkich ) Jak dla mnie wspaniała gra dla wszystkich miłośników historii, realizmu oraz osób które rozumieją jak powinny wyglądać prawdziwe potyczki... no i osób którę są w stanie poświęcic długie godziny na naukę interfejsu, mechaniki i dziwactw w zachowaniu piechoty.

post wyedytowany przez rottensun 2017-05-10 07:26:26
01.07.2017 15:49
😊
dannyboi
17
Centurion

Pięknie to opisałaś :)

24.12.2017 05:42
odpowiedz
Tuniek
3
Junior

Na Win7 64-bit nie pójdzie... (?).