Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Phoenix Point PC

Taktyczna gra strategiczna, w której dowodzimy oddziałem wyszkolonych żołnierzy, osadzona w oryginalnym uniwersum science fiction. Za stworzenie tytułu odpowiada Julian Gollop, legendarny weteran branży gier i autor prekursora serii X-COM.

Strategiczne, indie, science fiction, taktyczne, turowe.

Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343608Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343607Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343606Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343605Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343604Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343603Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343602Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343601Phoenix Point - screen - 2017-04-26 - 343600

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry Phoenix Point | PC

2019

PC Windows
Okładka Phoenix Point (PC)
Phoenix Point

Phoenix Point na platformie PC Windows to taktyczna strategiczna gra strategiczna osadzona w oryginalnym uniwersum science-fiction. Za stworzenie tytułu odpowiada amerykańskie studio Snapshot Games, które zostało powołane do życia w 2013 roku. Twórcy w dwa lata od powstania zespołu opublikowali dobrze przyjętą turową strategię fantasy Chaos Reborn, która powstała dzięki zbiórce w serwisie Kickstarter. Nad produkcją obu gier czuwał Julian Gollop. Ten legendarny twórca i weteran branży ma na swoim koncie klasyki takie jak Laser Squad, Rebelstar Raiders, a przed wszystkim oryginalne UFO: Enemy Unknown, będące pierwszą osłoną cyklu X-COM, wskrzeszonego z sukcesem przez studio Firaxis w 2012 roku.

Fabuła

Tytuł przenosi nas do roku 2046. Kilka dekad wcześniej naukowcy badający Antarktykę odkrywają w jednej z próbek lodu tajemniczy starożytny wirus obcego pochodzenia. Wkrótce wymyka się on spod kontroli i atakuje wszystkie formy życia, które spotyka na swojej drodze. W obliczu globalnej pandemii ludzkość okazała się bezsilna i w krótkim czasie została zdziesiątkowana. Miejsce zwierząt i ludzi zajęły przerażające zmutowane stwory, kryjące się we mgle pokrywającej znaczną powierzchnię Ziemi. Ocalali chronią się w odosobnionych enklawach, walcząc na co dzień o przetrwanie z ciągle zmieniającymi się i adaptującymi do nowych warunków przeciwnikami. Inspiracją dla deweloperów była twórczość H.P. Lovecrafta, a także filmowe horrory, reżyserów takich jak David Cronenberg. Historia przedstawiona w Phoenix Point posiada kilka zakończeń, które otrzymujemy w zależności do decyzji podjętych podczas kampanii.

Mechanika

Phoenix Point czerpie pełnymi garściami inspirację z oryginalnego X-COM jak i jego uwspółcześnionych wersji (XCOM: Enemy Unknown i XCOM 2). Nie znaczy to jednak, że twórcy wykorzystali jedynie rozwiązania mechaniczne poprzedników. Gracze dowodzą jednym z ostatnich bastionów ludzkości (tytułowy Phoenix Point), dbając o jego rozwój, bezpieczeństwo oraz zasoby, a także operacje militarne. Podobnie jak w XCOM, w trakcie rozgrywki operujemy także na globalnej mapie świata, poszukując innych ludzkich osad i wykonując zlecone przez nie misje. Istotne będą też ukryte lokacje, w których pozyskujemy zasoby niezbędne do rozwoju bazy i ekwipunku. Nawiązując kontakt z innymi frakcjami może okazać się, że nie wszystkie są przyjaźnie nastawione. Niektóre oddają wręcz religijną cześć monstrom stworzonym przez wirusa, inne dążą do współżycia lub kompletnej eksterminacji tych przeciwników. W zależności od naszych stosunków z innymi grupami, możemy wykorzystać także ich unikalne technologie i bronie. Aspekt polityczny i ekonomiczny zabawy będzie zrealizowany na znacznie większą skalę niż w przypadku XCOM, miejscami przypominając strategie studia Paradox.

Większa część czasu spędzamy trybie taktycznych walk turowych, w którym dowodzimy złożonym przez nas oddziałem. Praktycznie wszystkie lokacje, w których zmierzymy się z przeciwnikami, są generowane losowo. Dodatkowo twórcy wprowadzili system zniszczeń otoczenia, dający nam zupełnie nowe strategiczne możliwości. Mapy są w dużej części przykryte mgłą stworzoną przez wirus, w której ukrywają siłę oponenci. Podobnie jak poszczególne lokacje, także przeciwnicy są tworzeni przez silnik gry w sposób proceduralny. Co ciekawe, zmutowane przez wirus stwory dopasowują się do naszego stylu rozgrywki. Jeśli w jednej z misji atakujemy głównie przy użyciu broni snajperskiej, w następnej możemy liczyć na to, że staniemy w oko w oko z wyewoluowanymi wrogami, którzy dysponują zdolnościami kontrującymi tego rodzaju oręż. Gracze mogą, podobnie jak w serii Fallout, celować w konkretne części ciała przeciwników, co okaże się istotne zwłaszcza w walce z najgroźniejszymi wielometrowymi behemotami, przypominającymi wytwory lovecraftowskiej wyobraźni.

Kwestie techniczne

Phoenix Point napędza autorski silnik graficzny, oferujący przyjemną dla oka oprawę graficzną, wykorzystującą wiele współczesny trików i efektów graficznych.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 8.6 / 10 na podstawie 28 głosów czytelników.

Gry podobne do Phoenix Point

Wymagania wiekowe Phoenix Point

16+

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G703
ASUS ROG GL502VS
ASUS ROG GX501 Zephyrus
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400 / 2800 MHz SDRAM
  • Matryca: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 144Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (hard drive: 1TB 7200RPM / 2TB 5400RPM SATA HDD)
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1070
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2133MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) IPS Full HD (1920x1080) 120Hz
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB SATA3 / PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i77
  • Ram: 16 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) IPS Full HD (1920x1080) 120Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB/1TB PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
Phoenix Point zalicza poślizg. Gra ukaże się dopiero w 2019 roku
Phoenix Point zalicza poślizg. Gra ukaże się dopiero w 2019 roku

wiadomość15 maja 2018

Studio Snapshot Games ogłosiło, że premiera turowej strategii Phoenix Point nastąpi dopiero w czerwcu przyszłego roku. Powodem opóźnienia jest zwiększenie skali produkcji w porównaniu z pierwotnymi planami.

Pre-ordery Phoenix Point generują ponad 100 tys. dolarów miesięcznie
Pre-ordery Phoenix Point generują ponad 100 tys. dolarów miesięcznie

wiadomość6 kwietnia 2018

Phoenix Point, czyli gra tworzona przez znanego z UFO: Enemy Unknown Juliana Gollopa, wciąż znajduje się w produkcji, ale już teraz jest dochodowym projektem. Okazuje się, że same pre-ordery generują ponad 100 tysięcy dolarów miesięcznie.

Phoenix Point – taktyczna turówka ojca X-COM na nowym zapisie rozgrywki
Phoenix Point – taktyczna turówka ojca X-COM na nowym zapisie rozgrywki

wiadomość6 czerwca 2017

Do sieci trafił nowy zapis rozgrywki z Phoenix Point, czyli turowej strategii autorstwa ojca UFO: Enemy Unknown, Juliana Gollopa.

Phoenix Point, czyli duchowy następca X-COM-a, ufundowany
Phoenix Point, czyli duchowy następca X-COM-a, ufundowany

wiadomość2 maja 2017

Siedem dni – tyle czasu potrzebowało studio Snapshot Games, by zebrać od graczy środki potrzebne do ukończenia jego najnowszego projektu, Phoenix Point. Tym samym miłośnicy klasycznego X-COM-a mogą przygotować się na wielki powrót do korzeni.

Rozpoczęto zbiórkę funduszy na Phoenix Point – duchowego następcę oryginalnego X-COM-a
Rozpoczęto zbiórkę funduszy na Phoenix Point – duchowego następcę oryginalnego X-COM-a

wiadomość25 kwietnia 2017

Juliana Gollopa nie trzeba przedstawiać miłośnikom serii X-COM – wszak mowa o osobie, której zawdzięczają jej powstanie. Założone przez niego studio Snapshot Games rozpoczęło zbiórkę na Phoenix Point - duchowego następcę oryginalnego X-COM-a.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
01.10.2017 15:18
chris17939
47
Centurion
4.0

Już nawet nie czekam na tą pozycję. Sam kreator XCOMa Julian Gollop idzie na łatwiznę i stosuje system rozgrywki zawarty w żałosnym X-Com od Firaxisa opartego na cukierkowym enginie UT. Uproszczony system ruchu, okrojenie ekwipunku, brak deploy-ngu załogi z pojazdu na pole bitwy. Porównanie tego do Mass Effect 2 jest tu jak najbardziej na miejscu gdzie też znacząco okroili tą grę w stosunku do poprzedniczki. A wystarczyło zastosować znakomity engine od gry Silent Storm. Mniej cukierkowego wyglądu z większą ilością funkcji i statystyk. Za 20 zł może bym kupił w biedronce.

10.01.2018 09:55
2
odpowiedz
Lucand
61
Centurion
9.0

Jeśli dotrzymają słowa odnośnie tego co ma być w grze, to może to być jedna z najlepszych gier tego roku, przynajmniej dla mnie. Sam system uszkadzania kończyn stwarza spore pole do popisu.

12.01.2018 11:40
odpowiedz
suchy021
1
Junior

Chciałbym by w końcu z serii xcom powrócono do xcom apocalypse .

24.04.2018 08:12
1
odpowiedz
xao
51
Centurion
6.0

Lepsze gry od PP jesli chodzi o trudnosc mechaniki beda gry: Xenonauts 2 i UFO2Extraterrestrials: Battle for Mercury; jesli wyjda. Grafika tych gier jest gorsza, ale nigdy mi specjalnie nie przeszkadzala w tej serii.
Gry typu ufo to byly zawsze ciezkie strategie i wymagajace bitwy taktyczne z masa opcji. Czeste zapisy i odczyty gry to byl standard - chciales uratowac zabitego zolnierza, lepiej powalczyc samolotami ufo lub zapobiec katastrofie budzetowej.
PP jest przykladem plytkiej komercji niszczacej jakosc.