Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Dragon's Dogma: Dark Arisen PC

Rozszerzona wersja trzecioosobowego RPG akcji Dragon's Dogma, które ukazało się pierwotnie wiosną 2012 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Gra oferuje pełną kampanię oryginalną oraz wyspę Bitterblack z edycji Dark Arisen, na której na gracza czeka dodatkowa przygoda. W porównaniu z wydaną blisko 2 lata wcześniej edycją konsolową, wersja PC charakteryzuje się lepszej jakości teksturami oraz obsługą wyższych rozdzielczości ekranowych.

RPG, fantasy, hack'and'slash, RPG akcji, sandbox, TPP.

Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2017-08-11 - 352532Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2017-08-11 - 352531Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2017-08-11 - 352530Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2017-08-11 - 352529Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2017-08-11 - 352528Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2017-08-11 - 352527Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2017-08-11 - 352526Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2017-08-11 - 352525Dragon's Dogma: Dark Arisen - screen - 2015-12-18 - 313099

QLOC | producent

Capcom | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry Dragon's Dogma: Dark Arisen | PC

15stycznia2016

15stycznia2016

premiera PL

PC Windows
Okładka Dragon's Dogma: Dark Arisen (PC)
Dragon's Dogma: Dark Arisen

Pecetowa konwersja trzecioosobowego RPG akcji osadzonego w realiach fantasy - Dragon’s Dogma: Dark Arisen, który ukazał się w kwietniu 2013 roku na konsolach Xbox 360 oraz PlayStation 3. Za jej powstanie odpowiedzialne jest japońskie studio Capcom pod wodzą Hideaki Itsuny i Hiroyuki Kobayashiego – dwóch legend branży, mających na swoim koncie tak uznane produkcje jak Devil May Cry 4, Resident Evil 4 czy Dino Crisis.

Warto nadmienić, że Dark Arisen jest reedycją Dragon’s Dogma, zawierającą dodatkową treść: wyspę Bitterblack wraz z nowymi questami, przedmiotami i typami wrogów. Podstawowa wersja Dragon’s Dogma wyszła w 2012 roku na Xboksie 360 oraz PlayStation 3. Pecetowa konwersja wspomnianej reedycji gry zapowiedziana została we wrześniu 2015 roku, a więc blisko półtora roku po jej konsolowej premierze i w porównaniu z pierwowzorem, odznacza się przede wszystkim wyraźnie ulepszoną oprawą graficzną.

Fabuła

Akcja gry toczy się w otwartym świecie fantasy, wypełnionym różnymi rodzajami mitycznych stworzeń, takich jak smoki, gryfy, hydry czy harpie. Główny wątek fabularny rozpoczyna się w momencie ataku potężnego smoka na miasto, zamieszkiwane przez naszego protagonistę. Dowiadujemy się, że właściwym celem ataku był właśnie nasz bohater, nazwany przez smoka „wybranym”. Gad wyrywa mu serce, jednak jako Wybraniec powraca on do życia, a jego celem staje się poznanie prawdy o własnej tożsamości oraz zgładzenie smoka.

W Dragon’s Dogma: Dark Arisen, oprócz kampanii podstawowej znajdziemy także dodatkową przygodę, której akcja rozgrywa się w niedostępnej wcześniej lokacji – na przeklętej wyspie Bitterblack. Pozwala ona zwiedzić rozległe podziemia, zamieszkiwane przez 25 nieznanych wcześniej rodzajów przeciwników. Oprócz szeregu nowych zadań fabularnych, gra oferuje również trzeci poziom umiejętności postaci, masę nowego sprzętu oraz nowe ulepszenia i sposoby modyfikowania uzbrojenia. Całość uzupełniają wszystkie pomniejsze dodatki DLC, które miały swoją premierę już po wydaniu podstawowej wersji gry.

Mechanika

Pod względem mechaniki Dragon’s Dogma: Dark Arisen nie odbiega w sposób znaczący od swej poprzedniczki. Mamy więc do czynienia z dynamicznym RPG akcji, oferującym zręcznościowy i wyjątkowo kompleksowy system walki, z różnorodną paletą broni oraz widowiskowych czarów. Jedną z jego cech charakterystycznych jest możliwość wspinania się po plecach największych przeciwników i atakowania konkretnych punktów ich ciała. Przystępując do zabawy, możemy własnoręcznie wykreować naszego bohatera, wybierając jego płeć oraz jedną z dostępnych klas, które w znaczącym stopniu zdeterminują sposób rozgrywki. Podczas gry towarzyszą nam zaś wykreowane przez innych graczy postaci niezależne, dostarczające cennej wiedzy na temat niektórych zadań fabularnych.

W porównaniu z wydaną w 2012 roku grą podstawową, Dragon’s Dogma: Dark Arisen na platformie PC Windows oferuje szereg pomniejszych zmian na gruncie mechaniki. Twórcy podrasowali ogólne mechanizmy rozgrywki, w tym interfejs gry oraz system szybkiego podróżowania i wprowadzili całą masę poprawek, wpływających na komfort zabawy.

Tryby gry

Dragon’s Dogma: Dark Arisen stworzony został z myślą o rozgrywce jednoosobowej i nie oferuje klasycznego, bezpośredniego trybu multiplayer. Gracze mogą jednak brać udział w specjalnych, asynchronicznych wyzwaniach sieciowych.

Kwestie techniczne

Dragon’s Dogma: Dark Arisen na platformie PC Windows stworzona została na silniku MT Framework v2, który został wcześniej wykorzystany m.in. w takich produkcjach jak Lost Planet 2, Marvel vs. Capcom 3 oraz Resident Evil 6. Konsolowa wersja gry już w dniu premiery była uznawana za raczej średnią pod względem wizualnym. To zmieniło się w pewnym zakresie na edycji pecetowej, która posiada lepszej jakości tekstury i wspiera obsługę znacznie wyższych rozdzielczości bez limitu klatek, wprowadzonego na konsolach celem zapobieżenia spadkom płynności.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8.07 / 10 na podstawie 234 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.4 / 10 na podstawie 41 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 94,90 PLN

Gry podobne do Dragon's Dogma: Dark Arisen

Klasyfikacja PEGI Dragon's Dogma: Dark Arisen

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Dragon's Dogma: Dark Arisen

Rekomendowane: Intel Core i7-4770K 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista/7/8
Minimalne: Intel Core i5 660 3.3 GHz, 4 GB RAM, karta grafik 1 GB Radeon HD 5870 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista/7/8/10

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL502VM Titanium Armor

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamieć: 8 GB DDR4 2133MHz SDRAM pamięć zintegrowana z płytą główną, 1 x SO-DIMM umożliwiająca rozszerzenie do 16 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 z 3GB/6GB VRAM
Wyświetlacz: 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1200) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowy z 178° szerokim kątem widzenia z G-Sync
Magazyn danych: Dysk twardy: 1TB 5400RPM SATA HDD / 1TB 7200RPM SATA HDD | SSD: 128GB/256GB/512GB SATA3 SSD / 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry Dragon's Dogma: Dark Arisen na PC - jak zabić smoka na klawiaturze i myszce?

Recenzja 14 stycznia 2016, 17:00

Jako że skupiamy się na ocenie portu na PC, pozwólcie, że od razu ogłoszę werdykt konwersja jest dobra, choć nie udało się uniknąć pewnych problemów. Zacznijmy od tego, że ekipa odpowiedzialna za przerzucenie gry na pecety postarała się o parę opcji graficznych, których miłośnicy tej platformy zdecydowanie oczekują. Z poziomu menu głównego nie można wprawdzie zagłębić się w najbardziej szczegółowe ustawienia tego typu, ale „poszerzone podstawy” zostały zapewnione. Po pierwsze, gra wspiera rozdzielczości do 4K włącznie, a także pozwala określić preferowaną liczbę klatek animacji na sekundę. Tutaj występują zasadniczo trzy opcje – da się ustawić blokadę klatek na wartości 30 lub 60 albo po prostu wyłączyć ograniczenia i w pełni wykorzystać możliwości naszego sprzętu. Po drugie, pojawiły się dość typowe opcje dostosowania jakości grafiki, czyli ustawienia tekstur, shaderów, cieniowania itd. Jak pisałem, standard został utrzymany, chociaż na pierwszy rzut oka widać, że na jakieś specjalne wodotryski graficzne bez wsparcia moderów nie ma co liczyć. Na pewno pomyślano o osobach, które narzekają na zbyt małe pole widzenia w grach – można w pewnym zakresie manipulować tak zwanym „FOV-em”.

Komentarze Czytelników (91)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
21.01.2016 18:32
odpowiedz
CKNorek
14
Chorąży

Na Graj Po Polsku badamy temat. Jeśli pojawią się jakieś konkrety, to poinformujemy zarówno na naszym fanpage'u, jak i postaram się dać znać i tutaj : )

21.01.2016 21:14
odpowiedz
zjazd
26
Chorąży
7.5

Słaba grafika, beznadziejne questy, kiepskie AI towarzyszy a jednak świetnie się w to gra. Dobry gameplay jednak potrafi wiele uciągnąć na swoich barkach.

21.01.2016 21:27
odpowiedz
Ryszawy
64
Konsul

Grafika w DDDA nie jest akurat najgorsza, a po dorzuceniu ENB mamy jedną z ładniejszych gier.

23.01.2016 09:24
1
odpowiedz
Ryszawy
64
Konsul
23.01.2016 23:21
odpowiedz
Lejzo
42
XYZ

Ogromny minus za brak polskiej wersji. Grę przeszedłem 3 razy na ps3, jedynie pl wersja by mnie przekonała do zakupu. Ogólnie gierka jest bardzo solidna :)

24.01.2016 15:58
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
BloodPrince
99
Senator

Ryszawy przekonałeś mnie żeby zakupić pecetową wersję.
Świętna robota!

25.01.2016 11:14
odpowiedz
1 odpowiedź
Ryszawy
64
Konsul

Za dużo to ich na razie nie ma. Coś co usuwa bandaże, do każdej gry taki mod powstaje jako jeden z pierwszych :), mod na redukcję jarzenia na latarniach i broniach i przede wszystkim ENB.

post wyedytowany przez Ryszawy 2016-01-25 11:14:50
25.01.2016 16:44
1
odpowiedz
1 odpowiedź
HitmanSA21
1
Junior

Fajna gierka ale za bardzo konsolowy interfejs,

spoiler start

nie da się robić szybkiego zapisu tylko trzeba z menu. Jest tylko 1 zapis, więc jak chcemy sobie coś sprawdzić a gra przeniesie nas dalej to się automatycznie zapisze i dupa, zostaje nam tylko cofnąć się do ostatniego checkpointu czyli do momentu kiedy ostatni raz korzystaliśmy z kamienia wzywającego powns. Nie podoba mi się system szybkiej podróży, 2 miejsca z kręgiem, a resztę ustawiasz sobie jak znajdziesz kamienie portalu(nie pamiętam angielskiej nazwy). Wkurza trochę że przeciwnicy są dokładnie wy tych samych miejscach jak minie trochę czasu i zwyczaj są tak samo słabi więc bardziej irytują niż są wyzwaniem. Niemniej poza tym gierka całkiem udana. Co do fabuły to jestem(podejrzewam) w połowie, standardowa akcja, ktoś mi zrobił kuku i zabrał serce teraz muszę się zemścić i takie tam pierdoły:)

spoiler stop

25.01.2016 19:38
odpowiedz
philantrop
0
Pretorianin

Przebrnąłem dosyć spory kawałek gry w osamotnieniu. Ale mam pewien problem, w katakumbach, oraz nocą na otwartych przestrzeniach pojawiają się fantomy. Jak usunąć takiego fantoma w pojedynkę jeszcze nie wymyśliłem...
Gra jest wtórna, momentami przytłaczająca pustką a większość wrogów to zapchajdziury. Jak na przykład wilki, których animacja obracania się w miejscu przypomina obracanie ławki w parku.
Pomimo rozległych lokacji ciągłe otwieranie skrzynek i kopania kamyczków rodem z niemal każdego rpg przyprawia mnie o senne ziewy.

29.01.2016 17:34
odpowiedz
Dovah
42
Centurion
9.0

Wspaniały gameplay i bardzo fajne rozwiązanie klas postaci, skilli i tego jak dynamicznie można sie pomiędzy nimi przełączać! Reszta średniawa, jestem w połowie gry i nawet nie wiem co się dzieje poza tym że trzeba ubić smoka ale wcale mi to nie przeszkadza :D

29.01.2016 23:44
👍
odpowiedz
ExEM_PL
22
Centurion
10

I niech ktoś mi powie że japońce nie potrafią robić rp'gów ... Owszem potrafią i w legendarnym stylu ta gra to nie fantasy shit tylko typowy erpeg polcam fanom doszedłem do 10 lvl prawie i gra jest wyśmienita questy poziom trudności rodem z Dark Souls walka i Co Najważniejsze OPTYMALIZACJA ! jak w skyrim mam słabą skrzynke a ta gra chodzi prawie na fulla Grafika miodna .... Grając w falouta 4 a tą gre obecnie przebija falouta o niebo szkoda że brak spolszczenia

31.01.2016 11:39
odpowiedz
kluha666
116
See you space cowboy

Są jakieś skróty na Bitterblack Isle? Chodzi mi o to, czy po powrocie do tej kobiety na początku można wrócić jakoś do miejsca z którego się przybyło? Czy muszę jeszcze raz przebyć cały poziom?

31.01.2016 21:48
odpowiedz
yorvente
2
Junior

Czy DDDA ma coopa w jakiejkolwiek formie? Przykładowo kumpel gra swoją postacią jako mój pionek, czy zero, nic i dupa blada? :|

31.01.2016 22:03
odpowiedz
Martius_GW
60
Generał

Nie ma takiej opcji, najwyżej możesz przyłączyć pionka znajomego do drużyny. Capcom wydał Dragons Dogma Online w które można grać razem ale na ten moment nie zanosi sie aby wydali ten tytuł poza Azją.

02.02.2016 20:16
odpowiedz
Ryszawy
64
Konsul

Gdyby ktoś chciał pograć z japońskimi glosami :

http://www.nexusmods.com/dragonsdogma/mods/108/?

05.02.2016 00:00
odpowiedz
maxpayne3000
45
Centurion

Czekałem i czekałem i się doczekałem ale.... chyba poczekam aż stanieje albo pojawi się w CD-Action

08.02.2016 09:39
👍
odpowiedz
AlkoPc
43
Pretorianin
9.0

Rewelacyjna gra z miodnym gameplayem. Jest to mój pierwszy kontakt z tym tytułem i jedyne co dodam to podziękowania za edycję PC.

30.03.2016 10:13
odpowiedz
frigid
14
Legionista
8.0

Gra zdecydowanie dla określonej grupy graczy - spodoba się osobom, które lubią gameplay ocierający się o MMO: powtarzalne, krótkie questy polegające na wybiciu danej liczby potworów, zbieranie masy przedmiotów, bardzo wysoka częstotliwość odradzania się przeciwników w z góry ustalonych, dokładnie tych samych miejscach itd.
Ma jednak swój urok, głównie za sprawą ładnego, klimatycznego świata, także efektownej, zręcznościowej walki i całkiem rozbudowanego kreatora postaci.
Mnie ta pozycja dość szybko znudziła i raczej do niej nie powrócę. Trochę żałuję zakupu, choć sam jestem sobie winien :), trzeba było doczytać.
Niemniej produkcja solidnie wykonana. Dlatego ode mnie obiektywna ocena 8.0

post wyedytowany przez frigid 2017-03-17 09:37:20
05.05.2016 17:48
odpowiedz
KociBolec
38
Centurion

Co trzeba zrobić żeby te pionki same się leczyły z roślin które zbierają, albo żebym ja mógł je nimi leczyć?

05.05.2016 18:02
1
odpowiedz
Martius_GW
60
Generał

Kiedy używasz przedmiotów w ekwipunku wtedy możesz wybrać czy chcesz np. mikstury leczniczej użyć na sobie lub innej postaci.

21.06.2016 11:22
👍
odpowiedz
qamyk
8
Chorąży

Świetna gierka, dawno się już tak dobrze nie bawiłem a gra ma jeszcze masę miejsca do popisu, sporo rzeczy można w niej doszlifować bo jednak bez wad się nie było. Jakby chociaż trochę poprawili questy, żeby nie były na takim żenującym niskim poziomie, trochę bardziej rozbudowali świat, który póki co jest dość pusty i dodali więcej slotów na skille (szczególnie dla wojownika z wielkim mieczem który może mieć ich tylko 3 :| ) to chyba dałbym 10tkę. Nie spodziewałem się niczego wyjątkowego po capcom'ie a tu proszę taka perełka się uchowała. Mam nadzieję, że te informacje o wielkim sukcesie na PC jest prawdą i rzeczywiście można spodziewać się kontynuacji. Ostatnia walka w DLC i ta muzyczka zapadły mi w pamięci.

post wyedytowany przez qamyk 2016-06-21 11:22:59
17.08.2016 00:31
4
odpowiedz
fezzik
3
Pretorianin
6.0

Nudna jak flaki z olejem

Questy jak z koreańskiego MMO
Żadnych ciekawych NPC'ów
Miasta świecą pustkami
Walka to klikanie w kółko dwóch klawiszy
Fabuła to "O zaatakował nas smok a ty jesteś tym wybranym"

Eh

post wyedytowany przez fezzik 2016-08-17 00:31:41
15.11.2016 20:29
😐
odpowiedz
SADJOASIOPDFHASIOPD
6
Legionista

Fajna gra tylko szkoda że mogę w nią zagrać tylko w rozdzielczości 800x600 mimo że powinienem móc odpalić grę na średnich na moich 1600x900. Żeby było śmieszniej na tych 800x600 gra mi się odpala na najwyższych w stałych sześćdziesięciu klatkach, a jedna rozdzielczość wyżej na najniższych postać porusza się jak mucha w smole. WTF?

12.01.2017 22:57
1
odpowiedz
SpecShadow
55
wiZARD of OZ
9.0

Prawie rok po premierze udało mi się w końcu przejść grę.
Miło grać w fajny tytuł będąc starym wygą który ma wysublimowany gust i gry AAA i indie nie budzą emocji lub nudzą.

PS. kogo mieliście do uratowania/poświęcenia na koniec gry? Ja miałem tą młodą czarownicę, niektórzy mieli gorzej i albo mieli miejskiego kowala albo szambelana D: i tu nie ma znaczenia płeć naszej postaci jeśli chodzi o dobór.
W ogóle ten system relacji NPCów wobec naszej postaci to jakieś udziwnienie nie z tej ziemi. Nie ma żadnych informacji o tym, że jakaś postać coś do nas czuje, żadnych wskaźników czy liczb, nawet zwykłego „lubię cię" od nich nie usłyszymy. A wystarczy zrobić jakiegoś questa dla nich by znalazła się między nami a smokiem.

Sprzęt wymieniamy bardzo rzadko (na 50h gry wymieniłem mój łuk może 4 razy), nabijanie poziomów niewiele daje. Bardziej pomagają skille, niektóre z nich są przepotężne.

Nie podoba mi się, gdy chciałem spróbować swych sił jako mag a nie mogę stworzyć nowego profilu, jedynie kasacja starej gry.
Szkoda bo efekty czarów w grze są fantastyczne.

Mała rada na koniec - warto trzymać się domyślnej profesji (Fighter) do czasu uzyskania Rank 5 by wykupić ulepszenie Sinew które bardzo pomaga klasom czarującym/łucznikom z ciągłym przeciążeniem a nie mogących zwiększać siły.

13.01.2017 19:39
odpowiedz
1 odpowiedź
placekszczęścia
2
Junior

Poleci ktoś mody na grafikę, zwłaszcza na tekstury?Bo właśnie zaczynam :)

07.02.2017 20:40
odpowiedz
1 odpowiedź
Vlad Tepes
47
Pretorianin

Czy ktoś wie, jak ściągnąć darmowe spolszczenie do gry?

06.04.2017 08:44
odpowiedz
12 odpowiedzi
CyberTron
76
Imperator Wersalka

Mam problem. Jestem Soulsowcem z krwi i kości, ale DD:DA daje mi w kość. Jestem dopiero po misji eskorty tego łba, więc sam początek ale...

Wybrałem Assassyna, wykupiłem dwa dodatkowe skille na sztylet (których nigdzie nie ma, nie mogę ich przypisać do żadnego przycisku) i postanowiłem zabrać się za questy poboczne. No i tu mam największy problem i jednocześnie pytanie do was, wyjadacze:
Jak poznać który quest jest obecnie zbyt trudny dla mojej postaci? Da się w ogóle?
Wchodzę do studni, zwiedzam jaskinie i znajduje wielką jaszczurke. Myślę sobie, że to miniboss i koniec questa. Chwilę powalczyłem i niespodzianka, bo takich jaszczurów to tam siedzi całe plemię.
No nic, pewnie nie mój poziom. Lecimy dalej. Mam odnaleźć zaginiona osobę. Więc idę do znacznika na mapie, a tam kilku bandytów i ich herszt. Z szeregowymi to nie problem, ale ten wielki z mieczem wyciera mną podłogę.

Podsumowując moje pytania:
-Jak dobrać quest odpowiedni do poziomu postaci?
-Jak przypisać skille do broni (skille kupiłem nie w zakładce daggers, tylko tej poniżej, ale miały dopisek, że są właśnie do sztyletów)
-Jak sprawić żeby moja broń dostała żywiołu? Żeby na moich sztyletach był ogień? To robota pionka czy jak?

Wybaczcie błędy i brak pewnych szczegółów, ale jestem w pracy i pisze z telefonu.

11.04.2017 10:15
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kreven93
14
Legionista
8.0

Po około 35 godzinach udało mi się ubić smoka. Muszę przyznać, że dawno nie bawiłem się tak dobrze.

spoiler start

Co mi się nie spodobało, to fakt, iż gra zrobiła za mnie geja. Jako osoba, która stara się wykonywać duże ilości zadań, byłem zaskoczony tym, że robienie zadań dla konkretnej postaci 'zbliża' nas. Nie wiem czy to moje przeoczenie czy mechanika gry, ale nie widziałem żadnego wskaźnika 'przywiązania'.

spoiler stop

Teraz zastanawiam się czy warto kontynuować zabawę, czy też szukać innego tytułu.

Co do samego gameplay'u, to grałem Rangerem. Udało mi się nabić 46 poziom postaci. Co śmieszne, nie wiedziałem, że można łączyć 'augments' różnych klas. Tak więc korzystałem tylko z tych przeznaczonych dla mnie. Większych problemów nie miałem z żadnym przeciwnikiem, ale zgaduję, że to przez dobrze dobrane party. Ja jako Ranger, Warrior i dwóch magów, mój głowy pawn (Sorcerer) i Mage z czarami leczącymi.

12.04.2017 09:31
1
odpowiedz
SpecShadow
55
wiZARD of OZ

Zapomniałem wspomnieć, że prócz dziury w mieście i wyspy z dodatku jest jeszcze faza Post Game, gdzie główną atrakcją są pojawiające się znikąd grożne bestie jak gryfy, sukubusy czy beholdery, być może też jest większa populacja smoków (z 1 do 2-3?) ale to muszę sprawdzić mapę

edit
miałem rację a do jeszcze ta dodatkowa para pojawia się w głównej stolicy!

post wyedytowany przez SpecShadow 2017-04-12 09:36:00
14.08.2017 16:29
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Gonzo100
22
Legionista
8.5

Ta gra jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem, bo zawiera w sobie elementy które w zwykłych okolicznościach byłyby nie do zniesienia z innymi które są genialne, rewolucyjne i CD Projekt mógłby czerpać garściami z owych rozwiązań.
W Dragon’s Dogma mamy lipną, w ogóle niewciągającą fabułę, nudne zadania które wykonywałem bez przejęcia jakbym grał w jakieś MMO. Świat przedstawiony też jest bardzo słaby, no proszę, pawny? Ludzię bez duszy? Cały koncept „pawn’ów” wydaje mi się no po prostu beznadziejny, jak gdyby nie można było zaprezentować jakiegoś systemu najemników, przyjaciół, członków rodziny, cokolwiek. Nie będę teraz się rozpisywał nad pełną recenzją więc napiszę tylko, że grając odnosiłem wrażenie jakby fabuła gry i elementy z nią związane były na niby, jakimś żartem, fabułą i elementami wyciągniętymi z settelrs’ów – małych, fajnych i pociesznych ludków które budują osadę. Nie mam nic do Settlers’ów – świetna gra strategiczna, ale nie wyobrażam sobie Settlers - RPG.
Z drugiej strony gra się w to niesamowicie, gra oferuje system walki który według mnie przebija wszystko co do tej pory widziałem, nawet Wiedźmin 3 wymięka. Można się wspinać na wielkie potwory, a walki z nimi przynoszą na myśl walki z bossami z innych gier tyle, że tutaj mamy takich walk mnóstwo, a nie 2 lub 3 razy w ciągu całej gry. Mechanika i animacje czarów też są świetne, można na przykład wyczarować sobie ogromny energetyczny bicz i smagać tym wszystko co popadnie. Ciężko mi to jakoś zgrabnie, krótko opisać, ale chodzi mi o to, że walka jest niezwykle satysfakcjonująca a my możemy niemal poczuć każdy cios jaki zadajemy albo unik jaki wykonujemy – miodzio. Inne bardzo fajne rozwiązania to na przykład system wagi i wzrostu. Jak nasza postać waży więcej to szybciej zużywa wytrzymałość podczas biegu i wolniej ją regeneruje, ale może nosić więcej przedmiotów w ekwipunku niż postać, która waży mniej. Tak samo długość nóg naszej postaci determinuje prędkość biegu. To i wiele innych szczegółów dyktuje, że ta gra zasługiwałaby na PRAWDZIWĄ fabułę jaką mamy w Wiedzminach albo Gothicach a nie tę karykaturę jaką otrzymaliśmy.
Naprawdę szkoda, że w grze historia została potraktowana jako rzecz trzeciorzędna, ale i tak ogólnie gra jest świetna, spędziłem przy niej 220 godzin! Dodam, że piszę to jako ktoś dla kogo właśnie historia w grze pełni najważniejszą rolę a wszystko inne schodzi na drugi plan. Nie w Dragon’s Dogma, dlatego na początku napisałem, że gra jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze