Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Dragon Quest VI: Realms of Reverie Android

Remake szóstej części serii Dragon Quest, wydanej pierwotnie pod koniec 1995 roku w Japonii na konsolę SNES. To również ostatnia odsłona trylogii Zenithia, w skład której wchodzą wszystkie odsłony tego RPG-a od części czwartej do szóstej.

RPG, fantasy, turowe, jRPG.

ArtePiazza | producent

Square-Enix / Eidos | wydawca

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Dragon Quest VI: Realms of Reverie | AND

25czerwca2015

25czerwca2015

Google Play

Android
Okładka Dragon Quest VI: Realms of Reverie (AND)
Dragon Quest VI: Realms of Reverie

Dragon Quest VI: Realms of Reverie jest odświeżoną wersją wydanego w 1995 roku na SNES pierwowzoru. Za remake odpowiedzialne jest studio ArtePiazza, które przygotowało również poprzednie odsłony cyklu, dostępne na konsolę Nintendo DS oraz urządzenia mobilne z systemem iOS lub Android na pokładzie.

W grze główne skrzypce odgrywa szóstka bohaterów, którzy mają za zadanie pokonać Deathtamoora, głównego przeciwnika siejącego postrach na świecie, który został podzielony na Real World oraz Dream World, a każdy z nich choć podobny w konstrukcji, wygląda jednak inaczej za sprawą odmienionego otoczenia.

Rozgrywka w dużej mierze opiera się na tych dwóch światach – nasza drużyna może przemieszczać się między nimi, korzystając ze specjalnych portali. Okazuje się to pomocne w momencie, gdy trzeba znaleźć jakiś przedmiot, który nie jest dostępny w jednym świecie – należy wtedy przenieść się do drugiego i w ten sposób popchnąć akcję do przodu. Po raz kolejny powraca znany system losowych walk, a każdą z postaci można szkolić według wybranej klasy, którą w czasie rozgrywki można jeszcze zmieniać.

Dragon Quest VI na iOS-a utrzymany w tym samym klimacie co odświeżone wersje poprzednich części. Mamy więc rzut izometryczny i ładną, trójwymiarową oprawę graficzną utrzymaną w rysunkowym stylu. Odpowiedni użytek po raz kolejny zrobiono też ze specyficznych możliwości urządzeń przenośnych, dopasowując model sterowania do ekranów dotykowych.

Minirecenzja Dragon Quest VI: Realms of Reverie – jRPG-owy klasyk

PLUSY:
  1. Wciągająca przygoda, będąca zakończeniem serii Zenithian;
  2. Oprawa graficzna przetrwała próbę czasu, gdyż grę stworzono na podstawie wersji z 2010 roku, który broni się do dziś;
  3. Rozbudowana rozgrywka z licznymi zadaniami głównymi, pobocznymi i mini gierkami, pozwalająca się bawić przynajmniej 40 godzin (zazwyczaj więcej).
MINUSY:
  1. Wysoka jakość i rozbudowany gameplay wywindował cenę do około 60 zł.

Dragon Quest VI: Realms of Reverie to dla wielu miłośników gatunku jRPG najgorsza odsłona trylogii Zenithian, którą zapoczątkowano wraz z Dragon Quest IV: Chapters of the Chosen. Oczywiście nie oznacza to, że tytuł nie jest wart zachodu. Pomimo tego, iż nie jest aż tak wciągający jak dwie wcześniejsze części i tak jest powszechnie zaliczany do grona japońskich klasyków. Przynajmniej, jeżeli chodzi o oryginalne wydanie z 1995 roku. A jak sprawdza się na urządzeniach mobilnych?

Nie ma co zwlekać z odpowiedzią na to pytanie, gdyż jeżeli chodzi o gatunek jRPG, to jest to absolutna czołówka produkcji dostępnych na tabletach i smartfonach. Twórcy portu oparli go nie na oryginalnej wersji z konsoli Super Nintendo Entertainment System, ale, co zrozumiałe, na nowszym wydaniu, które w 2010 roku zadebiutowało na handheldzie DS. Oznacza to, że mamy do czynienia z oldskulowym tytułem stworzonym w retro stylu graficznym, nawiązującym do pierwotnej wersji. Całość wypada jednak bardzo dobrze i w niczym nie ustępuje kieszonsolkowej edycji, bez problemu broniącej się po dziś dzień.

Wszystkie pozostałe elementy są równie dobre. Przemierzamy więc kolejne lokacje fantastycznego świata, podzielonego na dwa wymiary – snów i ten rzeczywisty. Gracze wcielają się w młodego herosa, który musi poznać samego siebie oraz powstrzymać złego Deathtamoora. Linia fabularna jest wciągająca i stanowi główny punkt programu, aczkolwiek równie dobra jest walka zrealizowana w systemie turowym.

Jak przystało na porządną grę jRPG, nie brakuje również rozwoju postaci, która zdobywa nowe moce i umiejętności. Chętni mogą także wykonywać rozmaite zadania poboczne, pozwalające lepiej poznać wirtualny świat, a wszystko to uzupełniają mini gierki.

Krótko pisząc, Dragon Quest VI: Realms of Reverie to bardzo rozbudowana produkcja, która swym ogromem pożera wiele gier mobilnych. Wiąże się to jednak z pewna wadą – jest jedną z najdroższych gier dostępnych na Androidzie i iOS. Za możliwość zabawy trzeba bowiem zapłacić około 60 zł, w zamian otrzymuje się jednak produkt spokojnie starczający na przynajmniej 40 godzin, więc jest to i tak doskonała inwestycja.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Rozmiar aplikacji: średnia (50 do 500 MB)

Gry podobne do Dragon Quest VI: Realms of Reverie

Wymagania wiekowe Dragon Quest VI: Realms of Reverie

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Najlepsze mobilne gry czerwca (m.in. Hitman: Sniper, Dragon Quest VI i Fallout Shelter)
Najlepsze mobilne gry czerwca (m.in. Hitman: Sniper, Dragon Quest VI i Fallout Shelter)

wiadomość30 czerwca 2015

Omawiamy najlepsze gry mobilne szóstego miesiąca tego roku. Wśród polecanych pozycji znalazły się takie produkcje jak Hitman: Sniper, Dragon Quest VI, Fallout Shelter, Xenowerk, You Must Built A Boat, Geometry Wars 3, Edge of Oblivion 2 czy Final Fantasy Tactics.

Dragon Quest VI: Realms of Reverie - jRPG-owy klasyk w mobilnej perełce
Dragon Quest VI: Realms of Reverie - jRPG-owy klasyk w mobilnej perełce

wiadomość29 czerwca 2015

Dragon Quest VI: Realms of Reverie to słynna produkcja jRPG, która oryginalnie ukazała się w 1995 roku. Kilka dni temu firma Square Enix udostępniła tytuł w wersji na urządzenia mobilne, więc czas zaprezentować go w mobilnej perełce tygodnia.

Najlepsze mobilne premiery tygodnia (m.in. Siegefall, Her Story, Dragon Quest VI)
Najlepsze mobilne premiery tygodnia (m.in. Siegefall, Her Story, Dragon Quest VI)

wiadomość26 czerwca 2015

W tym tygodniu w ofertach sklepów App Store, Google Play i Windows Phone Store zadebiutowało kilka interesujących produkcji, w tym Siegefall, Her Story, Dragon Quest VI, SBK 15 – Official Mobile Game oraz TinyKeep.

Premiera The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D w połowie czerwca

wiadomość13 kwietnia 2011

Firma Nintendo ujawniła wiosenny i letni terminarz, obejmujący premiery gier na Wii, DS-a i 3DS-a. Światło dzienne ujrzały plany dotyczące zarówno rynku amerykańskiego, jak i europejskiego.

Pierwsza połowa tego roku w Japonii należała do New Super Mario Bros. Wii
Pierwsza połowa tego roku w Japonii należała do New Super Mario Bros. Wii

wiadomość15 lipca 2010

Famitsu, czyli największy japoński magazyn dla graczy opublikował zestawienie najlepiej sprzedających się gier w Kraju Kwitnącej Wiśni w pierwszej połowie tego roku.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz