Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Anno 2205 PC

Szósta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, którego akcję osadzono początkowo w średniowieczu (1404-1701), by w końcu przenieść graczy w całkiem futurystyczne realia (Anno 2070).

Strategiczne, budowa miasta, ekonomiczne, multiplayer, science fiction.

Anno 2205 - screen - 2016-07-21 - 326499Anno 2205 - screen - 2016-07-21 - 326498Anno 2205 - screen - 2016-07-21 - 326497Anno 2205 - screen - 2016-07-21 - 326496Anno 2205 - screen - 2016-07-21 - 326495Anno 2205 - screen - 2016-07-21 - 326494Anno 2205 - screen - 2016-07-21 - 326493Anno 2205 - screen - 2016-06-07 - 323278Anno 2205 - screen - 2016-06-07 - 323277

Blue Byte GmbH | producent

Ubisoft | wydawca

Ubisoft GmbH | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
PL napisy, EN napisy i dialogi

Data premiery gry Anno 2205 | PC

3listopada2015

5listopada2015

premiera PL

PC Windows
Okładka Anno 2205 (PC)
Anno 2205

Anno 2205 to kolejna odsłona uznanej serii strategii ekonomicznych, będąca niejako sequelem części oznaczonej numerem 2070. Tym razem za produkcję odpowiadają deweloperzy ze studia Blue Byte, którzy postawili sobie za cel powalczenie o miano najlepszego city buildera na rynku.

Akcja produkcji rozgrywa się w odległej przyszłości, w związku z czym mamy do czynienia z futurystycznymi budowlami i rozwiązaniami technologicznymi. Gracze wcielają się w zarządcę powstającej metropolii, którą trzeba stworzyć od podstaw i doprowadzić do rozkwitu, by w późniejszym czasie wyruszyć w kosmos. Jest to o tyle ważny element, ze podczas rozgrywki cały czas staramy się pozyskiwać niezbędne surowce, a że Ziemia nie dysponuje nieograniczonymi bogactwami naturalnymi, które dodatkowo zostały mocno wyeksploatowane przez ludzi, to po prostu nie ma innego wyjścia – trzeba podbić przestrzeń kosmiczną.

W związku z tym akcja Anno 2205 rozgrywa się najpierw na powierzchni Ziemi, a później także na Księżycu, gdzie zakładamy ludzką kolonię. Nowi mieszkańcy Srebrnego Globu pracują dla nas przy wydobywaniu surowców, które następnie są transportowane i obrabiane na planecie. Pozyskane w ten sposób środki przeznaczamy do dalszej rozbudowy ziemskiej metropolii oraz księżycowej kolonii.

Twórcy zatroszczyli się o szereg rozmaitych budynków – zarówno tych mieszkalnych, jak i przemysłowych. Każda z budowli rozwija się samoczynnie z biegiem upływającego czasu. Deweloperzy umożliwili jednak samodzielne ulepszanie konstrukcji, poprzez dobudowywanie rozmaitych modułów.

Autorzy postarali się także o wprowadzenie modelu rozgrywki symultanicznej, podobnej do tego, co mogliśmy zaobserwować w najnowszym SimCity. Oznacza to, że rozgrywka może być prowadzona jednocześnie na kilku mapach, zarówno w kosmosie, jak i na powierzchni ziemi.

Mimo kilku nowości, rozgrywka nie odbiega w znacznym stopniu od innych odsłon serii Anno, zwłaszcza poprzedniej wersji z numerem 2070. Osoby mające z nimi do czynienia od razu po rozpoczęciu zabawy poczują się jak ryba w wodzie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 5.9 / 10 na podstawie 449 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.2 / 10 na podstawie 139 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 144,90 PLN

Gry podobne do Anno 2205

Klasyfikacja PEGI Anno 2205

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Anno 2205

Rekomendowane: Intel Core i5 2.5 GHz/AMD FX 4100 3.6 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 680/Radeon HD 7970 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5 750 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForc GTX 460/Radeon HD 5870 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS FX503
ASUS TUF Gaming FX504
ASUS ROG Strix GL503
ASUS ROG Strix GL703
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 / 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i5
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSHDD 128GB/256GB/512GB/T1TB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 / 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i5 8300H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSHDD 128GB/256GB/512GB/T1TB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
Graliśmy w Anno 2205 – kosmiczne zmiany czy powtórka z Anno 2070?

Przed premierą 16 czerwca 2015, 13:00

Nie zmienia to jednak faktu, że po solidnej rozbudowie kolonii na Srebrnym Globie z ekranu zaczyna troszkę wiać nudą – owszem, możemy podejmować działalność na kolejnych mapach, ale wydaje się, że atrakcji jest zbyt mało, przynajmniej na tę chwilę. Nieco rozczarowuje także sztuczne ograniczenie rozmiaru mapy na Księżycu – twórcy zdecydowali bowiem, że teren budowy obejmie wyłącznie małe kratery, które stanowią co najwyżej 1/3 całej kosmicznej powierzchni. Szczerze – trochę dziwi mnie ta sytuacja, zwłaszcza że na Ziemi wygląda to zupełnie odwrotnie: mapy są duże, a największa lokacja z Anno 2205 ma według autorów pięciokrotnie większą powierzchnię od najbardziej rozległej mapy z poprzedniej odsłony serii.

Komentarze Czytelników (80)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
07.11.2015 21:15
odpowiedz
Pattarano
1
Junior

Do tych co mówią, że w grze nie ma podziału na surowce jak np. w Anno 2070. Gracie po 15 minut i pleciecie głupoty. Wszytko jest. W formie bardziej globalnej jak i cała gra.

07.11.2015 23:48
odpowiedz
1 odpowiedź
han18
27
Legionista

GDZIES sie zgubiliscie Anno 2070 jest zajebicie trudne naprawde me 10h dzienie srednio na garch wszystko na biezonco gram i przechodze od 30 lat to Anno jest Sanboxem no wiecie szybko byle jak i wsciekle UBI padnie na kolana po tym niewypale endki nie pomogam (ezio) dla ociemnialych czekam na Fallout 4 ale grajanc 20 lat temu np w DUNE myslalem ze w przyszlosci kopara mi siednie ze gry mnie zmiazdrzam ze bende gral pare miesiency w gre i wiecie co kopara mi siadla jak widze takie skurwysynstwo JESTEM ZASKOCZONY OBROTEM SPRAWY WIENC MOWIE GDY BYM DZIS UMAR WIEM ZE ZOBACZYLEM JUSZ WSZYSTKO ALE PRZYSZLOSCI JUZ NIE MA

08.11.2015 04:32
odpowiedz
zanonimizowany1050288
20
Pretorianin

@han18 Nie widziałeś jeszcze conajmniej dwóch rzeczy. Terapeuty AA, który by ci pomógł wyjść z alkoholizmu oraz Słownika Języka Polskiego PWN.

08.11.2015 09:49
odpowiedz
Pattarano
1
Junior

@han18 Tak właśnie kończą Ci co "na biezonco" od 30 lat grają i przechodzą gry. A zamiast Fallout 4 lepiej kup słownik ortograficzny z gramatyką w pakiecie.

08.11.2015 17:20
odpowiedz
marcin0218
55
Pretorianin

NO ja nie grałem tak jak pisałem tylko gamepley oglądałem. I co? Puste mapy z tego co zauważyłem w sensie my i nikt więcej, jak jest inaczej to mnie poprawcie. Na czym polega gra? Jaki jest jej sens? Rozwój rozwój i co dalej? Można tu kogoś podbić w ogóle? Jak wygląda walka? Na gamepleyu cienko. 3 statki na całkiem innym ekranie/regionie.

Czy na ksiezycu jest tak samo jak na ziemi w sensie, że udujemy budynki jakie potrzeba i tyle? Coś tam się dzieje? Odkrywa? Bada? Jak już zrobili księżyc mogli pójśc dalej. Podbój kosmosu itp. Jak wygląda przejście między ziemią a księżycem?

09.11.2015 09:47
2
odpowiedz
subzero83
4
Legionista

Anno z gry strategiczno-ekonomicznej stało się grą logiczno-ekonomiczną, więc nic dziwnego, że część osób będzie zawiedziona. Mnie najbardziej brakuje integracji z miastem, nie ma możliwości regulacji podatków, nie ma pożarów, powodzi, chorób, tornad czy kwaśnych deszczy, nie ma katastrof w fabrykach. Jeśli jakiś obszar nie obejmuje działań policji to nic się tam nie dzieje, nie ma napadów, śledztwa itd.
Bardzo podobało mi się to w poprzednich częściach, gdzie po pożarze trzeba było uruchomić warsztat naprawczy albo dla zadowolenia mieszkańców zorganizować mistrzostwa. W mieście było co robić, można było zająć się "porządkami" co dawało więcej zabawy. Tutaj po prostu stawiamy domki i nie mamy wpływu za bardzo na nic oprócz dostarczanie dóbr.
Już o takich elementach jak szpiegowanie czy kupowanie miast nie będę się rozpisywał.

09.11.2015 10:54
odpowiedz
vandal
6
Junior

Okropnie się zawiodłem na tej grze, wszystko zostało okrojone ekonomia, handel, brak AI, nie ma w ogóle rywalizacji bo ciągły rozwój technologiczno-ekonomiczny jest nudny na dłuższy okres czasu. Do tego brak zwykłej gry (skirmish) tylko niby kampania która jest jak długi tutorial, 0 fabuły. Kupiłem bo po trailerach itp. gra wyglądała miodnie i myślałem ze dostane to samo co w Anno 2070 a tutaj taka kicha.
Nie polecam kupna gra jest na 1 przejście i unistall niestety.

09.11.2015 13:49
odpowiedz
Mr.Lee
1
Junior

Słabo to wyszło, bardzo słabo. Po kilku godzinach grania jest zwyczajnie nudno. Brak fabuły, brak konkurencji. Więc po co ten cały rozwój i produkcja dóbr? O walkach na innych mapach i zbieraniu diamencików nawet nie napisze bo i nie ma o czym. Jak to ma się do takiego Anno 1404? A cena z kosmosu albo raczej z Księżyca. Istna kpina!!! Moja ocena? 5/10. Trzeba chyba pograć w Anno 1404.

09.11.2015 19:27
odpowiedz
Memodestruktor
26
Ręka Imperatora
8.5

Przy pierwszym podejściu miałem dokładnie takie same odczucia jak większość. Byłem zawiedziony, ale dałem grze kolejną szansę i gra zaczęła mnie wciągać. Nie jest taka zła jak się wydaje po pierwszych kilku/kilkunastu minutach grania. Nie jestem jakimś fanem serii i starym wyjadaczem w grach strategicznych i może dlatego nie mam aż tak wygórowanych wymagań jak inni. Gra mi się po prostu podoba. Ładna grafika, ładna muzyka, fajny klimat, uwielbiam gatunek sci-fi. Budowa miasta jest przyjemna, chociaż daje się odczuć lekką monotonię. Wszystkie budynki są bardzo do siebie podobne, co zresztą widać na screenach. Po paru godzinach pojawiają się różne trudności, a to brakuje surowców, a to pracowników, a to tego i owego. Tych trudności nie ma na samym początku, stąd może się wydawać, że gra jest banalna. Nie wiem jak to się ma do poprzednich części, może ekonomia jest okrojona, może nie, na razie mnie zadowala w stopniu dostatecznym. Są różne poboczne misje i zapychacze, dzięki czemu (jak na razie) zawsze możemy znaleźć sobie coś do roboty. Walka pojawia się sporadycznie, jesteśmy przenoszeni do innej lokacji i toczymy morskie bitwy (takie tylko miałem póki co). Na łatwym poziomie nie jest to wielkim wyzwaniem, ale jak odblokujemy wyższy poziom trudności to robi się trochę ciekawiej.
Podsumowując, gra robi fatalne pierwsze wrażenie, ale po dłuższym zapoznaniu się z tytułem staje się coraz bardziej ciekawa i mam nadzieję, że nadal tak będzie.

09.11.2015 19:46
odpowiedz
subzero83
4
Legionista
7.5

Memodestruktor - gra się miodnie, jest to jedna z lepszych gier w jakie grałem w ostatnim czasie ale seria Anno trzymała zawsze bardzo wysoki poziom dlatego wymagania co do gry są jakie są a niestety tej części brakuje sporo. To wszystko co opisujesz zgadza się w 100% jednak jest to za mało patrząc na chociażby Anno 1404, miejmy nadzieję że przyszłe DLC rozbudują grę, Tundra zapowiada się ciekawie a co będzie dalej zobaczymy.
Anno 1404 nie miało DLC było od razu grą kompletną i dostało pełnoprawny dodatek, 2070 dostało kilka dlc ale mało znaczących, w tej części wydaje się, że dodatki urozmaicą znacząco rozgrywkę. Można powiedzieć, że jak na razie ta część jest grą dobrą ale nie wyróżnia się jakoś znacząco.
Co do samej gry to muzyka miażdży, tak klimatycznego soundtrack'a już dawno nie uświadczyłem.

10.11.2015 15:55
odpowiedz
Kajdorf
54
Konsul

Memodestruktor - rozwój polega głównie na rozbudowie obszaru umiarkowanego, pozostałe służą tylko i wyłącznie jako środek transportu brakujących surowców. Podoba mi się pomysł z budową domów tylko w konkretnych miejscach, ale na arktyce i księżycu nie dorobisz się kokosów, no chyba że handel rzadkimi surowcami. W umiarkowanym na mapie głównej mam ok 70tys, w arktyce to jest minus 30tys. i -15k na księżycu. Na podatki nie licz, z tego powodu że tam domy mają tylko 10 pojemności, czyli o połowę mniej niż w umiarkowanym. Druga sprawa, utrzymanie tych wszystkich obszarów to bardzo duży koszt, zwłaszcza sprowadzanie surowców na i z księżyca. Niby misje bojowe są opcjonalne, ale bez modułów fabryki nie mają istnienia bytu. Raz że dają potężnego kopa do produkcji, dwa że są moduły zmniejszające zużycie prądu, a tutaj bez tego nie da rady. Same elektrownie mają duże koszty utrzymania i bez modułu zmniejszenia kosztów to zżerają kasę jak diabli. Więc chcąc, nie chcąc jesteśmy zmuszeni do robienia misji bojowych, a to nudzi po pewnym czasie. Druga sprawa, każdy moduł zajmuje miejsce prawie takie jak podstawowa fabryka, dlatego rozumiem dlaczego dali możliwość przenoszenia budynków. Dalej, to co już kilka osób pisało: bardzo mały wpływ naszej negatywnej działalności na mieszkańców, brak podglądu miasta pod kątem konkretnych celów (bardzo mi brakuje podglądu logistyki - o czym już pisałem wcześniej). Więc po dłuższej grze, gra jest nużąca. Ocena spada na 7.0.

11.11.2015 13:37
odpowiedz
subzero83
4
Legionista

Nawiązują jeszcze od mojego poprzedniego postu, po ograniu jakiś 20h stwierdzam, że gra oddaje o wiele za mało. Nasze wielkie metropolie nie oddają ogromu problemów jakie niesie za sobą zarządzanie z poprzednich części. Nie ma zdarzeń losowych, nie ma zamieszek i innych podobnych problemów. W Anno 1404 nasze poczynania często odzwierciedlały się w późniejszej grze a to nie wykonanie zadania, a to przyjęcie bezdomnych do miasta itp. Zacząłem grę na najwyższym poziomie trudności co mnie całkiem satysfakcjonowało do momentu kiedy rozbudowałem dwa regiony umiarkowane ze wszystkimi budynkami. Mogę rozbudować kolejne regiony i kolejne ale ciągle robie to samo. Oczywiście to jest sedno Anno ale mimo wszystko brakuje tego "odskoku", "tu zrobie jakieś zadanko", "tam popłyne po surowce", "zawre pakt z sąsiadem" czy "wykupie za punty sławy dodatkowe ulepszacze dla miasta lub statków".

13.11.2015 23:18
odpowiedz
Novalogic
8
Legionista
8.0

Nie rozumiem tak niskiej oceny. Mnie osobiście gra bardzo się spodobała. Grając na wysokim poziomie trudności trzeba się sporo namęczyć aby wykonać niektóre cele. Jedna rzecz która mnie bardzo boli to brak dobrej optymalizacji :/ z tego co wiem gywalność wygląda słabo nawet na najlepszych kartach graficznych, na domiar złego nvidia nie stworzyła jeszcze profilu SLI dla Anno 2205 ( sam posiadam gt650m SLI w moim laptopie i zmuszony jestem grać przy użyciu tylko jednej karty graficznej ). Mimo to ocena 6,6 jest moim zdaniem sporo zaniżona.

15.11.2015 17:46
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul
6.5

Eh znów to samo już nie mam zamiaru pisać na temat tej gry jeszcze raz kolejna nowa odsłona .

21.11.2015 11:04
1
odpowiedz
kowalsky_
1
Junior

Pograłem w to trochę i ta gra to istny syf, od razu odinstalowałem i wróciłem do Anno 1404 Wenecja, to jest prawdziwe Anno!

22.11.2015 15:52
odpowiedz
wisien91
25
Chorąży
8.5

Gierka jest fajna. Przez 20h bawiłem się świetnie, a to dobry wynik jak na dzisiejsze gry. O wiele lepsza niż anno 2070. Przyjemniej się buduje. Wszystko przejrzyste i wiadomo czego i ile nam potrzeba. Misje dodatkowe trochę nudne. Znajdź, przewieź i w sumie tyle, ale nie ma konieczności ich robienia. Misje wojenne też jakieś niespecjalne... Mogłoby tego nie być

23.11.2015 10:00
odpowiedz
elathir
31
Generał

Ciekaw jestem czy możemy liczyć w przyszłości na kolejna odsłonę w stylu anno 1503. By nie było, z 1404 jestem zadowolony, tylko gra ma dla mnie jedną wadę. Za krótki rozwój miasta w stosunku do 1505, czyli jeden poziom cywilizacyjny mniej i dużo mniejsza liczba koniecznych budynków (brak teatru czy łaźni choćby). Oczywiście ma też wiele zalet, jak świetna rozbudowa nabrzeży portowych itd.

26.11.2015 23:32
odpowiedz
pisz
100
nihilista

A gdzie recenzja, zapomnieliście o Annoholikach?

20.12.2015 15:44
odpowiedz
GROS
1
Junior

Przeszedłem gra na poziomie normal w 16h!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Teraz idę na hardzie i mam nadzieje że dłużej pogram. Gra wciąga ale 16h to kpina.

02.02.2016 15:50
👎
odpowiedz
szopen469
30
Chorąży

Nuuuda tyle powiem. Po 0.5h zaczałęm się zastanawiać "Ale po co ja się tak buduje" brak konkurencji, walka na osobnych mapach. Czekam na stare dobre anno z podboju nowego świata. Coś jak 1701. Nie mam nic do 1404 tylko obowiązek dbania o dwie frakcje po pewnym czasie męczy.

09.02.2016 10:07
odpowiedz
Vermin83
19
Legionista
4.0

Mnie ta odsłona serii Anno strasznie zawiodła. Jest do bólu uproszczona, nie wymagająca i zdecydowanie za prosta. Tak naprawdę jej największą zaletą jest grafika i oprawa dźwiękowa. Wracam do 2070.
Dla zainteresowanych więcej w recenzji:
http://wpajeczejsieci.blogspot.com/2016/02/anno-2205.html

18.02.2016 08:20
odpowiedz
Gronki
24
Chorąży

Dziwnie trochę zachowują się sklepy. Gra wyszła prawie 5 miesięcy temu, nie zebrała zbyt dobrych ocen od graczy, a ceny nadal wynoszą 100-130zł nawet na allegro. :/

17.03.2016 16:37
odpowiedz
patryk83
21
Legionista

Na łatwym poziomie to ta gra jest debilnie prosta, aż za bardzo, na średnim jest zwyczajnie prosta, trzeba tylko rozgryźć co i jak budować a później nie ma w tej grze żadnego problemu. Tak jak by ktoś sobie zakpił z Anno i zrobił to coś...

20.03.2016 13:46
odpowiedz
maker
6
Junior

Witam , swoją opinię przedstawię króciutko :) Jestem wielkim fanem serii Anno , od samych początków . Każda część od 1602 aż po 2070 wciskała mnie fotel na dziesiątki a nawet setki godzin . Niestety w najnowsze Anno przegrałem około 6 godzin i odstawiłem , grafika świetna ale brakuje tu niestety samego ''Anno ''. Każdy aspekt gry został uproszczony i stał się zwyczajnie nudny . Ubolewam nad tym bo wyczekiwałem 2205.... :(

post wyedytowany przez maker 2016-03-20 13:47:49
05.10.2016 21:18
odpowiedz
zanonimizowany528762
44
Centurion

Najnowsza aktualizacja wprowadziła pewne zmiany w związku DLC o nazwie Frontier. Zmiany te polegają na możliwości ściągnięcia floty do sektorów "pokojowych". Być może ten dodatek oferuje namiastkę obrony przed wrogimi siłami jak w Anno 2070. Tylko że bez dodatku ta zmiana nie ma żadnego sensu, a na DLC szkoda kasy :P

28.11.2016 14:55
odpowiedz
1 odpowiedź
Germez
8
Legionista

Witam, mam problem z tą grą, mianowicie nie mam możliwości ustawienia jakości tekstur na wyższą niż poziom "wysoki" pomimo że posiadam kartę graficzną Geforce GTX 950, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć czemu tak się dzieje?

04.12.2016 13:26
odpowiedz
Franusss
99
Generał
8.5

Gra wciągnęła mnie okrutnie, do tego stopnia, że po przejściu gry było mi mało i kupiłem od razu starszą wersję Anno 2070 :). Liczę, że wciągnie mnie jeszcze bardziej i na jeszcze dłużej !

Szkoda tylko, że marsa nie ma :(.

11.10.2017 11:37
odpowiedz
Belciarski
12
Legionista
8.5

Mam z dodatkami wiec oceniam w całości. Dziwi mnie tak niska ocena. Jedyne co mnie nie pasuje to bitwy poboczne bo zupełnie zbędne wiec robię je gdy tylko potrzeba surowców na szczęści nie trzeba tego często robić :) pozatym dla mnie miodzio wczeniej jedynie grałem w anno 1503 była podobna jedynie inne potrzeby mają ludziska a tu mamy duże pole w każdym z regionów jest inaczej. Super grafika, miło patrzeć jak się robi kasę i wykupuje akcje "przeciwników" Myślę że warto podstawka na allegro po 39 zl nie wydatek a frajda.

13.11.2017 23:40
👎
odpowiedz
Rafusv2
27
Wielce Czcigodny
2.0

Ta gra to mega crap.
-dużo głupawych cutscenek zamiast grania których nie idzie przewinąć
-optymalizcja: na 6x CPU 4.4Ghz i k.graf AMD RX z 4gb Vram gra chodzi tragicznie
-nuda totalna!
-rozgrywka bardzo schematyczna
-głupawe i powtarzające się misje poboczne typu zbieranie śmieci na morzu

17.02.2018 07:57
odpowiedz
ahafan
16
Legionista
8.5

Jestem fanem serii. W Anno 1404 i 2270 - moje ulubione odsłony - grałem do bladego świtu kompletując kolejne tony cegieł do zbudowania cesarskiej katedry, czy moduły do kolejnych badań i usprawnień technologicznych. Dla mnie Anno nie zawiodło. Pewne uproszczenie rażą w porównaniu do poprzedniczek, ale ogólnie gra wypada bardzo dobrze.

Co wg mnie na minus:

- nie można wyciągnąć na górny pasek dowolnych materiałów i żywności, przez co nie można skontrolować ich stanu rzutem oka,
- magazynu na kolejnej wyspie nie budujemy już przewożąc na nią materiałów budowlanych, a po prostu płacimy za przejęcie sektora i stworzenie magazynu - takie uproszczenie
- nie musimy już tworzyć szlaków handlowych pomiędzy naszymi wyspami, aby wymieniać surowce potrzebne na poszczególnych etapach łańcuchów produkcyjnych - "dostarczają się same" - kolejne uproszczenie. Handel z obcymi nie wymaga już floty - podpływamy do magazynu, wybieramy co chcemy kupić/sprzedać i gotowe - kolejne uproszczenie,
- szlaki pomiędzy sektorami także nie wymagają floty - klikamy surowce, wybieramy sektory i gotowe - uproszczenie
- koszmarne przejścia pomiędzy sektorami i optymalizacja - nawet z małą ilością mieszkańców gra spowalnia i zaczynam tak kombinować ruchy, aby nie zmieniać widoku, a w starym dobrym Anno lubiłem sobie "poskakać" pomiędzy wyspami i zajrzeć to tu, to tam, aby "pańskim okiem" przypilnować produkcji i potrzeb mieszkańców

Gra ma też jednak parę plusów:

- koniec z zasięgiem magazynu - o ile w Anno 1404 miało to jeszcze sens, to już w Anno 2070 było to rozwiązanie archaiczne. Dla mnie plus nawet za dwa, bo uwalnia to wreszcie inwencję planowania budownictwa,
- wreszcie widzę bilans produkcyjny surowców, materiałów i produktów końcowych - ile jest zużywane, wymieniane, eksportowane i konsumowane - duży plus,
- świetne rozwiązanie z możliwością dostawiania modułów do zakładów produkcyjnych - nie musimy już stawiać kolejnych budynków tego samego typu, a możemy modyfikować na różne sposoby - to znacznie podnosi grywalność,
- grafika i muzyka - swoje lata już mam, ale gram także dla przyjemności oka i ucha, a Anno 2205 dostarcza tych wrażeń w zupełności

Ogólnie jest bardzo dobrze

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze