Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Thimbleweed Park PC

Oldskulowa przygodówka point-and-click, która stanowi pierwszy wspólny projekt Rona Gilberta i Gary’ego Winnicka od czasu stworzenia Maniac Mansion w 1987 roku. Trafiamy do przesiąkniętego posępnością i czarnym humorem miasteczka Thimbleweed Park, gdzie ważą się losy pięciorga bohaterów, pozornie nie powiązanych ze sobą. Tytuł wyróżnia oprawa graficzna i mechanika rozgrywki rodem z lat 80.

Przygodowe, 2D, crowdfunding, humorystyczne, indie, point-and-click.

Thimbleweed Park - screen - 2018-03-05 - 367383Thimbleweed Park - screen - 2018-03-05 - 367382Thimbleweed Park - screen - 2018-03-05 - 367381Thimbleweed Park - screen - 2018-03-05 - 367380Thimbleweed Park - screen - 2018-03-05 - 367379Thimbleweed Park - screen - 2018-03-05 - 367378Thimbleweed Park - screen - 2018-03-05 - 367377Thimbleweed Park - screen - 2017-03-21 - 340809Thimbleweed Park - screen - 2017-03-21 - 340808

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry Thimbleweed Park | PC

30marca2017

30marca2017

Steam

PC Windows
Okładka Thimbleweed Park (PC)
Thimbleweed Park

Thimbleweed Park na PC Windows to oldskulowa gra przygodowa typu point-and-click, która wykonana została w stylu produkcji firmy LucasArts z przełomu lat 80. i 90. XX wieku, z Maniac Mansion na czele. Mamy tu do czynienia z dziełem niezależnego zespołu, kierowanego przez duet: Ron Gilbert i Gary Winnick, a więc dwóch legendarnych deweloperów stojących za sukcesem wspomnianej kultowej przygodówki.

Fabuła

Tytułowy Thimbleweed Park to miasteczko, w którym toczy się akcja gry. Niegdyś był to dobrze prosperujący ośrodek biznesowy, lecz dziś jest to zaledwie cień dawnej świetności – niezbyt radosne miejsce, istniejące właściwie bez żadnego sensownego powodu. Rzecz jasna, przygodówka odwołująca się do czasów świetności LucasArts nie powinna być ponura – humoru dostarczają przeróżne dziwactwa (również nadprzyrodzone), których świat gry jest pełen, a także niecodzienne kreacje postaci.

Ostatni czynnik dotyczy zwłaszcza grywalnych bohaterów, których jest aż pięcioro. W punkcie startowym fabuły poznajemy dwóch detektywów, wezwanych, by zbadali sprawę trupa znalezionego w rzece tuż za miastem; Delores, zapoznającą się z treścią testamentu po swoim bogatym wuju; szwendającego się po zdewastowanym cyrku klauna Ransome’a, obłożonego klątwą sprawiającą, że nie może pozbyć się makijażu i przebrania; wreszcie Franklina, który budzi się na trzynastym piętrze hotelu Edmund w Thimbleweed Park i odkrywa ze zdziwieniem, że jest martwy.

Mechanika

Między bohaterami możemy przełączać się w dowolnym momencie. Twórcy przygotowali wiele zakończeń, setki lokacji do odwiedzenia, a także dwa poziomy trudności dla graczy o różnym stopniu zaawansowania. Dzięki temu wszystkiemu Thimbleweed Park zapewnia długie godziny zabawy.

Kwestie techniczne

Oldskulowość omawianej pozycji oznacza nie tylko 8-bitową, rozpikselowaną grafikę, ale także interfejs rodem z lat 80. Przypomina on do złudzenia system SCUMM, który został opracowany na potrzeby Maniac Mansion i wykorzystany w wielu kolejnych dziełach firmy LucasArts.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.595 / 10 na podstawie 46 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.1 / 10 na podstawie 13 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Thimbleweed Park

12+

Wymagania sprzętowe Thimbleweed Park

Minimalne: Intel Core 2 Duo 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7

Do tej gry rekomendujemy

ASUS GL502VM
ASUS GL503 Hero
ASUS GL703VM
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB, DDR4 2133MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) IPS Full HD (1920x1200) 60Hz / 120Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB SATA 3 / PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" ekran Full HD (1920 x 1080) 120Hz
  • Dysk: SSD M.2 NVMe PCIe 3.0 x4 256 GB + SATA 3 128GB / 256GB / 512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2800MHz SDRAM
  • Matryca: 17.3" (16:9) IPS Full HD (1920x1080) 60Hz / 120Hz
  • Dysk: 128GB/256GB/512GB SATA3 SSD
Sprawdź ceny w:
Recenzja gry Thimbleweed Park – wskrzeszony duch przygodówek LucasArts

Recenzja 9 kwietnia 2017, 09:00

Zdarzyło mi się kilka razy zaciąć w czasie kilkunastogodzinnej zabawy, ale działo się to głównie z mojej winy. Albo czegoś nie zauważyłem, albo poświęciłem za mało czasu na logiczne wykombinowanie przyczyn utknięcia. Raczej nigdy nie była to wina gry, bo kiedy już udawało mi się wyjść cało z opresji, wszystkie tryby wskakiwały w oczywiste, aczkolwiek zamglone wcześniej miejsce.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.04.2017 12:06
👍
Kamiru Stete'nei
35
Pretorianin
10

Gra jest genialna w każdym detalu (oczywiście dla osoby która lubi gry przygodowe) - miliony smaczków i nawiązań do klasycznych tytułów LucasArts czy filmów, pokręcony humor i ten super klimat jakbyś odpalił tytuł sprzed 30 lat. Jak widać gry przygodowe się nie starzeją, w przeciwieństwie do FPS-ów czy RPG. Mechanika w przygodówkach w sumie jest od wielu dekad podobna, a wciąż bawi tak samo dobrze :-) Ta gra za 15 lat będzie takim samym klasykiem jak "The Secret of Monkey Island" czy "Maniac Mansion"

post wyedytowany przez Kamiru Stete'nei 2017-04-09 12:06:44
13.04.2017 08:05
odpowiedz
geohound
56
Pretorianin

@Kamiru - pamiętaj tylko, że w Monkey Islandach można było zginąć, a tu nie, bo badania wykazały, że śmierć w przygodówce wcale nie powoduje, że gra jest lepsza :D

13.04.2017 08:20
odpowiedz
2 odpowiedzi
jackowsky
168
Dobry Wojak Szwejk

W Monkey Islandach również nie można zginąć.

13.04.2017 12:44
geohound
56
Pretorianin

1. Dopiero od którejś części
2. To jest tekst bezpośrednio z TP podczas rozmowy z siostrami-braćmi przegranymi za gołębie. I pamiętaj, sygnały są dziś bardzo silne!

13.04.2017 13:02
jackowsky
168
Dobry Wojak Szwejk

Od pierwszej części nie można zginąć. To odróżniało te gry od ówczesnych gier Sierry, w której bohater co rusz żegnał się z życiem.

post wyedytowany przez jackowsky 2017-04-13 13:03:11
18.04.2017 00:20
odpowiedz
GramNaMaku
1
Junior

Z tego co wiem gra jest dostępna na OS X/macOS, a nie iOS ;)

01.08.2017 11:48
odpowiedz
zjazd
28
Chorąży
8.0

W sumie to point and click przestały mnie dawno kręcić, ale ta gierka jest dobra. Świetny humor nie taki nachalny jak w Paradigm. Zagadki w miare logiczne, ale czasem ciężko znaleźć potrzebne przedmioty.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze