Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Outcast (PC)
OkładkaOutcast (PC)

Outcast PC

Przygodowa gra akcji osadzona w równoległym świecie zwanym Adelpha. Wcielamy się w amerykańskiego komandosa, Cuttera Slade’a, który wraz z trójką naukowców oraz rasą Talan próbuje uratować świat przed zagładą.

Przygodowe | TPP | science fiction | elementy logiczne | przygodowe gry akcji

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Outcast Premiera PC

31lipca1999

producent: Appeal Studios wydawca: Atari / Infogrames

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Outcast

Outcast 1.1

Outwars

Outcast to oryginalna przygodowa gra akcji, którą stworzyło niewielkie belgijskie studio Appeal, założone przez Yanna Roberta, Francka Sauera oraz Yvesa Groleta. Zespół deweloperski pracował także nad drugą odsłoną o podtytule The Lost Paradise, ale produkcja została anulowana. Za wydanie gry odpowiadała firma Infogrames, obecnie Atari.

W Outcast trafiamy w objęcia tajemniczej planety Adelpha, na której żyje obca rasa Talan. W 2007 roku Amerykanie wysłali sondę badawczą w kosmos w celu udowodnienia, że poza Ziemią istnieją inne zamieszkałe światy. Początkowo wszystko szło po myśli naukowców, gdy nieoczekiwanie sonda wysłana na planetę kosmitów została zniszczona przez tamtejszy lud. W ten sposób powstała czarna dziura, będącą zagrożeniem dla Ziemi. Trzeba więc było ratować świat, a do tego nadawał się tylko jeden człowiek – Cutter Slade, emerytowany żołnierz amerykańskiej floty, najlepszy z najlepszych. Bohaterowi zlecono eskortę trójki naukowców (Williama Kauffmanna, Anthony’ego Xue’a i Marion Wolfe) na obcą planetę, gdzie mieli odnaleźć sondę i tym samym zapobiec zagładzie świata. Jednak coś poszło nie tak, Slade został odseparowany od pozostałych członków załogi i omylnie ochrzczony Ulukai, mesjaszem i zbawicielem ludu Talan. Bohater musi zyskać ich przychylność i uwolnić spod jarzma Faé Rhân, tyrana tłamszącego tubylców.

Rozgrywka, ukazana w perspektywie trzecioosobowej, polega przede wszystkim na eksploracji otwartego świata o zróżnicowanej scenerii, rozmowach z licznymi NPC-ami, rozwiązywaniu zagadek logicznych oraz strzelaniu do wrogich oddziałów dyktatora ludu Talan. Produkcja oferuje swobodę w poruszaniu się, a co za tym idzie – nie musimy skupiać się wyłącznie na przewodnim, linearnym wątku fabularnym. Świat gry został bowiem wypełniony pobocznymi zadaniami w kilku różnych regionach Adelphy.

W trakcie rozgrywki zwiedzamy sześć zróżnicowanych zarówno pod względem flory, jak i fauny obszarów. Są to: Ranzaar, charakteryzujący się mroźną atmosferą – jest to najzimniejsza część planety, Shamazaar, będący jednym z największych źródeł jedzenia, Talanzaar, czyli ogromna pustynia z tylko jednym, ale za to największym na planecie miastem – Okrianą, Motazaar, górzysty teren z cennymi materiałami potrzebnymi do wyrobu broni, Okasankaar, pełen niebezpiecznych wód, wypełnionych m.in. zmutowanymi rekinami oraz Okaar, miejsce, gdzie rozbił się statek Cuttera; dom dla prymitywnych przedstawicieli ludu Talan, którzy niechętnie traktują obcych. Do przechodzenia pomiędzy poszczególnymi obszarami służą portale.

Gra została opracowana na silniku niewspierającym akceleracji 3D. Wykorzystano technologię tzw. voxeli, zbliżoną do tego, co zastosowano w pierwszych tytułach z serii Comanche. Mimo to twórcom udało się uzyskać znakomite rezultaty – Outcast w dniu premiery olśniewał otwartym terenem i elementami graficznymi, takimi jak poświata, rozbłyski świetlne czy dobrze oddane efekty pogodowe. Na największą wzmiankę zasługuje świat gry, a właściwie jego struktura, charakteryzująca się zdeformowaniem, co w połączeniu z nietuzinkowym klimatem obcej planety robiło duże wrażenie pod koniec lat 90.. Pokonywanie zróżnicowanego obszaru uprzyjemniała animacja postaci, a bohater mógł nie tylko skakać, ale również turlać się, pływać i nurkować.

W budowaniu niesamowitej atmosfery równie skutecznie pomogła ścieżka dźwiękowa (wyróżnienie w 2000 roku przez Academy of Interactive Arts & Sciences Interactive Achievement Awards), skomponowana przez Lenniego Moore’a, znanego z wyprodukowania muzyki do takich gier jak Dragonshard, Halo: Combat Evolved Anniversary czy Star Wars: The Old Republic. Utwory powstały we współpracy z Moskiewską Orkiestrą Symfoniczną. Co również warte odnotowania, gra była w pełni zdubbingowana, więc nie mieliśmy do czynienia z postaciami-niemowami, dzięki czemu jeszcze łatwiej było „wtopić” się w świat Outcasta.

Ostatnia modyfikacja 4 lipca 2013

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 9 / 10 na podstawie 551 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Outcast: Odpowiednia dla każdego wieku.

Outcast Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium MMX 200 MHz
  • 32 MB RAM
  • karta grafiki SVGA
  • 500 MB HDD