Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Cyberpunk 2077 PC

Dojrzała gra RPG, za którą odpowiadają twórcy serii Wiedźmin. Tym razem przenosimy się w przyszłość, aby poznać mroczne losy ludzkości. Produkcja powstała na bazie systemu RPG o nazwie Cyberpunk, z którego przejęła zresztą uniwersum oraz zasady rozgrywki.

RPG, FPP, TPP, cyberpunk, science fiction, multiplayer, polskie, RPG akcji.

Cyberpunk 2077 - screen - 2013-01-10 - 254153Cyberpunk 2077 - screen - 2013-01-08 - 254025Cyberpunk 2077 - screen - 2013-01-08 - 254024Cyberpunk 2077 - screen - 2012-10-29 - 250502

wersja językowa:
pełna polska wersja

Data premiery gry Cyberpunk 2077 | PC

2020

2020

Steam

PC Windows
Okładka Cyberpunk 2077 (PC)
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 to osadzona w otwartym świecie gra RPG polskiego studia CD Projekt RED, które zasłynęło na całym świecie serią Wiedźmin. Jak sama nazwa wskazuje, akcja toczy się w futurystycznym świecie i jest utrzymana w mrocznej stylistyce science-fiction. Cyberpunk 2077 został oparty na popularnym papierowym systemie role playing znanym pod tytułem Cyberpunk. W pracach nad grą uczestniczył aktywnie jego twórca – Mike Pondsmith.

Fabuła

Cyberpunk 2077 to poważne i dojrzałe podejście do tematu niedalekiej przyszłości, czerpiące z takich wzorców jak chociażby Blade Runner. W grze przenosimy się do roku 2077, aby poznać ponury, pełen intryg świat przyszłości. Miejscem akcji jest kultowe Night City, znane doskonale fanom systemu Cyberpunk.

W dziele studia CD Projekt RED poznajemy wielowątkową i złożoną historię. Jest ona opowiadana głównie przy pomocy częstych dialogów, w których wielokrotnie musimy podejmować ważne decyzje, wpływające na dalszy przebieg opowieści (a zwłaszcza jej zakończenie). Scenarzyści unikali prostych wyborów między złem i dobrem, stawiając na znane z Wiedźmina odcienie szarości.

Mechanika

Postawienie na rozgrywkę w otwartym świecie oznacza bogactwo aktywności, którym może oddawać się gracz – liczne zadania poboczne, rozległe obszary do eksploracji, minigry etc. Night City jest na tyle wielkie, że do przemieszczania się po nim można wykorzystywać rozmaite pojazdy, zarówno naziemne, jak i latające. Co istotne, oprócz świata materialnego występuje tu też Sieć – niebezpieczna rzeczywistość wirtualna – w której również toczy się część rozgrywki.

Mechanika rozgrywki (z systemem rozwoju postaci na czele) została zainspirowana rozwiązaniami z papierowego pierwowzoru. Szczególnie ważna jest możliwość ulepszania bohatera wszelkiego rodzaju cyberwszczepami, które z jednej strony gwarantują postaci potęgę, ale z drugiej mogą zagrażać jej człowieczeństwu i zdrowym zmysłom.

Technikalia

Cyberpunk 2077 korzysta z usprawnionej wersji technologii RED Engine, dzięki której zagwarantowano wcześniej piękną grafikę w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 9.5 / 10 na podstawie 2698 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Cyberpunk 2077

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?

Przed premierą 26 października 2016, 15:10

Choć informacje o świecie najnowszej gry „RED-ów” możemy czerpać garściami ze wspomnianych podręczników do systemu RPG, należy pamiętać o liczbie 2077 w tytule omawianej produkcji. Kreowanie uniwersum przez Mike’a Pondsmitha zatrzymało się na latach 30. XXI wieku (w Cyberpunku 203x), więc istnieje spore pole do popisu przy wymyślaniu kilku dekad dalszych losów Night City. Czy aglomeracja rozrosła się jeszcze bardziej? Czy był to czas pokoju, czy też dalszych korporacyjnych wojen? Jakiego skoku dokonano w rozwoju technologii? Czy klimat stał się jeszcze bardziej depresyjny? Na pewno ikoniczne elementy systemu zostaną zachowane, ale możliwych zmiennych i tak jest bardzo dużo.

Komentarze Czytelników (290)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.09.2017 18:02
👍
2
odpowiedz
Laterett
7
Centurion
10

Właściwie to... Tak gdybam sobie kiedy ten tytuł może wyjść. 2018? To by oznaczało że gra wyjdzie na obecne konsole. Pamiętajmy że CD Projekt planuje drugą grę AAA RPG na rok 2021. Co to oznacza? Zważywszy na wysokie ambicje tych ludzi spodziewam się na dzień dzisiejszy premiery w okolicach końcówki 2019r... Tyle tylko że tutaj rodzi się kolejny problem. Nowe konsole - Sony prawdopodobnie wyda PlayStation 5 pod koniec 2019r... Podsumuje generacje The Last of US II. Tacy duży twórcy jak CD Projekt będą wiedzieli o tym wcześniej. Już może wiedzą... Więc przy odrobinie nieszczęścia dostaniemy tytuł na wiosnę, zimną wiosnę 2020. Wiecie jak to jest... Tworzysz ogromną metropolie, wielki różnorodny świat... Wszystkie nowoczesne technologie, grafika ostra jak żyleta. Ta... Chyba nawet wolę zagrać w Cybera na nowej konsoli. Niech to rzeczywiście będzie coś monstrualnie nowego dla branży.

09.09.2017 19:24
😉
odpowiedz
Laterett
7
Centurion

27 październik 2019... PC, PS4, XO. Tak myślę..

14.09.2017 16:13
odpowiedz
2 odpowiedzi
Mortalking
95
Senator

Gra na bank ukaże się jeszcze na tej generacji konsol, zapewne w 2018 przed św Bożego Narodzenia bądź w pierwszym kwartale 2019. A gdy na rynek wejdzie najnowsza generacja konsol to twórcy wydadzą ten tytuł raz jeszcze podciągając aspekty techniczne pod najnowsze konsole.
Takie jest moje zdanie.

17.09.2017 17:33
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Linhael
19
Legionista

Ludzie, ale wy naiwni. Gra przecież ma rok premiery w tytule.

19.09.2017 16:24
odpowiedz
paweł gier
9
Legionista
10

Mam nadzieję, że na gtx 960m będe mógł jeszcze w to zagrać chociaż na niskich, a wy jak myslicie? :D

25.09.2017 13:42
odpowiedz
1 odpowiedź
snierzyn
68
Pretorianin

Oj ciężko będzie zagrać na tym na Twoim 960M. Redzi korzystają z najnowszych technowinek NVIDIi, obawiam się, że w tym wypadku będzie ponownie. Trzeba będzie posiadać kartę nowej generacji.
Jeśli w grach mają być pojazdy, to o ile to forum ktoś z CDProjekt czyta - niech zastanowią się na wprowadzeniu paliwa do nich i możliwości tankowania. To świetna sprawa, której brakuje np w takim GTA V czy... Wiedźminie 3 (w tym wypadku chodziłoby o zmeczenie konia, które można było regenerować w stajniach).
Taki mały pomysł, a cieszy. W dodatku mógłby lekko regulować ekonomię w grze.

29.09.2017 11:46
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Mortalking
95
Senator

Kiedyś prezes CD Projektu powiedział że kampania Cyberpunka jest już zaplanowana i ma być zaskoczeniem. Mam takie nieodparte wrażenie że pierwsze konkretne informacje pojawią się z premierą filmu Blade Runner 2049.

05.10.2017 16:35
1
odpowiedz
1 odpowiedź
AntyGimb
34
Generał

Jeżeli do końca roku nie będzie choćby jednego screena z gry to nie wróżę CDP rewelacji. Teraz jest idealny moment na pokazanie gry, gdyż "Blade Runner" zbiera genialne recenzje. Wręcz ociera się o arcydzieło.
W przyszłym roku może być za późno, a jak pokazał najnowszy Deus Ex... te klimaty kiepsko się sprzedają, a nasi liczą na ponad 10mln...

07.10.2017 14:50
odpowiedz
snierzyn
68
Pretorianin

Te przetasowania w CD-Projekcie to nic innego jak restrukturyzacja i trochę zwolnień. rynek zawsze pozytywnie reaguje na takie coś. Akcje jak widać idą na 15 punktów do góry od czasu zwolnień. Brawo CD-Project, korporacjo...

15.10.2017 18:05
odpowiedz
5 odpowiedzi
KeyCode
2
Legionista

Ciekawa sprawa.
Czyżby premiera była 22 maja 2018 ??

Sprawdźcie sobie sami:
https://www.gry-online.pl/top-gry.asp?GRU=1

Jak widać gra wyszłaby tylko na PC w 2018.
A na konsole chyba wyjdzie ale na PS5 i X2

Ciekawe ile w tym prawdy ?
Ciekawe skąd GOL ma informację, że 22 maja 2018 ??

Ale to jest bardzo prawdopodobne !
A z tym że na razie tylko na PC to też jest możliwe.
Przecież Wiedźmin 3 już przycinał na PS4 na bagnach w mgle.
To co by było w Cyberpunk 2077, gdzie chcą pokazać jeszcze lepszą klasę.
Coś wątpię żeby CDR chciało się męczyć z PS4, a sony nie pozwoli żeby wyszło tylko na PS4 PRO. To samo tyczyłoby się XBOX 1X

To by oznaczało, że ci co kupią PS4PRO i XBOX1 X, byliby wystawieni do wiatru.
No ale cały świat to nie tylko CYBERPUNK 2077
A jeżeli dla kogoś będzie całym światem to sobie kupi PC!

Tylko to jakie wtedy będą wymagania minimalne ?
Żeby było wsparcie dla SLI i CF

24.10.2017 22:41
odpowiedz
kotonikk
54
Wśród horyzontów

Ja to widzę tak: zrobili bombową zapowiedź w 2012, a potem rzucili praktycznie wszystkie siły produkcyjne do trzeciego Wiedźmina. Wiedźmin wyszedł, rozwalił system, ale nic nie trwa wiecznie i została u Redów trochę pusta luka, którą starają się załatać Gwintem. Piszę pusta luka, bo oprócz jakichś szkiców koncepcyjnych lub co najwyżej jakiegoś mega wczesnego prototypu rozgrywki, to startują oni z grą praktycznie od zera, i dlatego jest taka cisza. Ludzie domagają się, poniekąd słusznie, jakichś wieści, bo już jest pięć lat po zapowiedzi, którą Redzi strzelili sobie trochę w kolano. Jakby zrobili ją jakoś po Wiedźminie, to nikt by pretensji nie miał, a teraz wypuszczają listy i zapewnienia. Szkoda, bo to nie przysłuży procesowi twórczemu i będą się spieszyć, czego konsekwencje mogą być opłakane, a spoczywa na nich po Wiedźminach spora odpowiedzialność i nadzieje.

post wyedytowany przez kotonikk 2017-10-24 22:54:42
27.10.2017 13:10
odpowiedz
dyxit
5
Legionista

Uwaga fake news . CDP zakontraktowal do promocji Cyberpunka sama Taylor Swift

https://www.youtube.com/watch?v=wIft-t-MQuE

30.10.2017 09:03
odpowiedz
Ravager
17
Chorąży
9.5

Redzi tego nie zepsują, będzie świetna gierka

31.10.2017 19:04
👎
odpowiedz
2 odpowiedzi
KeyCode
2
Legionista

no to fajnie czyli 2020, pięknie !!
To znaczy, że mamy HALF LIFE 2077
Ta gra nie powstanie chyba nigdy
A CDR to tego czasu może przestać istnieć, ha ha.
Chyba się już wypalili wieśkiem 3, niestety ale wszystko na to wskazuje.
Podnieśli sobie poprzeczkę zbyt wysoko, a teraz nie potrafią tego chyba zrealizować.

Dla wytrwałych, powodzenia.
[link]

31.10.2017 22:53
1
odpowiedz
Venkt
27
Centurion

Haha, czyli do premiery 3-4 lata jeszcze, a dzieciaki nakręciły już hajp

12.11.2017 00:47
odpowiedz
snierzyn
68
Pretorianin

CD Project robi gry na najwyższym poziomie. To coś pięknego. Pamiętam, jak zaczynali. Tłumaczenie programów edukacyjnych, encyklopedii, potem gier.Mają teraz 3 mocne marki.. Ciekawe, czy w swojej strategii mieliby miejsce na jeszcze jedną. Taką, która by nie rywalizowała z innymi markami i byłaby na tyle silna, by być wielkim hitem..
Myślę, że jest taka rozpoznawalna dla wszystkich marka, którą gdyby CDP się zajęło, byłoby to skazane na sukces. Teraz jest nieco podupadła, co nie znaczy, że nikt jej nie zna.. Mam na myśli Stargate, Gwiezdne Wrota. Takie coś robione przez CDP - wielki sukces na skale światową.

14.11.2017 12:57
odpowiedz
dyxit
5
Legionista

Szykuje sie katastrofa bo ciagla rotacja w gamedevie nie wrozy nic dobrego.

post wyedytowany przez dyxit 2017-11-14 12:58:42
14.11.2017 13:01
odpowiedz
dyxit
5
Legionista

Źródła potwierdzają anonimowe opinie użytkowników Glassdoora. Wnioski?

Owszem, CD Projekt Red płaci swoim pracownikom więcej niż jakakolwiek inna firma zajmująca się gamedevem w Polsce... ale na tle zagranicznych płac zarobki Redów wypadają cokolwiek blado (tymczasem ok. 40% zatrudnionych w studiu pracowników nie pochodzi z Polski). "Juniorzy" zarabiają ok. tysiąca dolarów miesięcznie, "leadzi" – od 4 do 6 tys. dolarów.

post wyedytowany przez dyxit 2017-11-14 13:03:02
14.11.2017 13:03
odpowiedz
dyxit
5
Legionista

Pracownicy są intensywnie eksploatowani i permanentnie zostają po godzinach. Wielu ludzi nie wytrzymuje takiego trybu pracy i decyduje się katapultować z firmy (po premierze każdego z Wiedźminów szeregi opuszczało kilkudziesięciu pracowników!). Ponoć jeden z developerów zdecydował się rozstać z chlebodawcą, gdy usłyszał od swojego szefa zdanie: "będziesz się mnie słuchał, albo s********j stąd" (ang. „you’ll listen to me or get the f*ck out!”).

14.11.2017 13:05
1
odpowiedz
dyxit
5
Legionista

Studio ma poważne problemy z prowadzeniem dokumentacji. Skutkuje to tym, że po odejściu ważnego pracownika spora część prac musi być wykonywana od nowa. Sytuacji nie poprawiają ciągłe zmiany projektowe wymuszane przez kierownictwo.

Produkcja jest chaotyczna, a Redzi notorycznie spóźniają się z tzw. kamieniami milowymi (czyli ważnymi momentami produkcji, np. osiągnięciem statusu alfy czy bety). Studio zbyt wiele czasu spędza, produkując dema na potrzeby marketingowe (starannie zaprojektowane sekwencje, które tylko udają fragmenty wyrwane wprost z gry). Tymczasem wiele projektów (dodatek do pierwszego Wiedźmina, konwersja na sprzęt Microsoftu, shooter They) zostało zawieszonych, co zresztą zaowocowało masowymi zwolnieniami. W dodatku firma nadmiernie się rozrosła. Zamiast art leada w obrębie Redów funkcjonują animation lead, character lead, cutscene lead i environmental lead... nie trzeba dodawać, że szefowie działów nieustannie wchodzą w spory.

14.11.2017 13:07
odpowiedz
dyxit
5
Legionista

Witajmy w swiecie rodzimego Half Life 3

Planowana data premiery 2077

14.11.2017 13:12
odpowiedz
dyxit
5
Legionista

Pod koniec 2015 roku Cyberpunk 2077 nadal znajdował się w preprodukcji. Początkowo plany były ambitne, w grze miała się pojawić rozbudowana personalizacja postaci, system klas, ogromne miasto, wehikuły, duża liczba modyfikowalnych broni, egzoszkielety, możliwość obserwowania akcji z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby, różne wersje historii dla kobiecego i męskiego protagonisty. No i uczciwy multiplayer (na który firma pobrała zresztą miliony złotych państwowej dotacji w ramach programu GameINN).

To chyba zaboli najbardziej jezeli z tego zrezygnuja.

14.11.2017 13:18
odpowiedz
elathir
23
Generał

Tyle, że to standard w tej branży. Mówiąc szczerze żadnych wiarygodnych i miarodajnych przesłanek, że dzieje się w projekcie jakoś szczególnie źle nie ma. Zresztą widać to po nastawieniu inwestorów.

15.11.2017 12:40
odpowiedz
snierzyn
68
Pretorianin

Rozmawiałem z kolegą, który pracuje dla studia. Co prawda nie zajmuje się projektem Cyberpunka, ale podpisał lojalkę, więc nic nie mógł powiedzieć o grze. Natomiast wspomniał, że nie zawsze musi pracować "po czasie", ze jet ok. Najbardziej go wkurza, że musi jeść kanapki z szynką w ubikacji, nazwał to chorą sytuacją. I nie mówił o piątku, tylko o dniu powszednim. "Jedzenie mięsa jest niemile widziane przez szefostwo, a w samej firmie nie brakuje podpierdalaczy." - cytuję jego słowa.

16.11.2017 12:38
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
103
El Kwako
10

dyxit zaspamował tutaj nieźle, z jednego posta robiąc 7, a i tak go oleją, bo przeczytają to w artykule z 1 posta. No ładnie.

17.11.2017 11:32
😜
odpowiedz
1 odpowiedź
Lobotomia
43
Centurion

2077 to planowany rok wydania gry Cyberpunk?

20.11.2017 15:39
odpowiedz
1 odpowiedź
Errox
32
Centurion

Niektórzy skreślili grę tylko ze względu, na pogłoski o kiepskich warunkach pracy itp, co jest absurdalne, a nawet jeżeli jest w tym co się mówi prawda, to tak zwrócę uwagę np. na ostatniego Metal Geara, który nie był może wybitny, ale był dobrą grą mimo jakichś skandali i dramy Kojimy z Konami.

24.11.2017 18:59
😊
odpowiedz
2 odpowiedzi
luki2854
2
Junior

Gdyby Linhael tak było to reżyser filmowy Ridley Scott za dwa lata by zrobił pierwszą odsłonę filmu Blade Runner,lecz zrobił to we wczesnych latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku,wówczas Denis Villeneuve zrobiłby sequel Blade Runner dopiero za 32 lata jednak udało mu się w latach dziesiątych w tym roku.Jednak tym reżyserom udało się ziścić stworzenie tych filmów o cyberpunkowych gatunku fantastyczno-naukowym.Jakoś nie sądzę,żeby Cyberpunk od CD Projekt RED dopiero ukazał się za sześćdziesiąt lat.Prędzej za 2 lub 3 lata albo o kilka lat jeszcze dłużej.Przecież 3D Realms jako przykład Duke Nukem Forever też praca nad tę grą trwała od 1998 roku do 2011 roku,czyli 13 lat pracowali nad sequel'em Duke Nukem 3D wraz z wydawcami,czyli 2K Games, Take-Two Interactive, GT Interactive, Aspyr Media, Gathering of Developers oraz producentami Gearbox Software, 3D Realms, Piranha Games, Triptych Games, LLC.Zdaje się,że Cyberpunk 2077 też będzie miał takie opóźnienia jak Duke Nukem 4-ever.

28.11.2017 18:03
😉
odpowiedz
1 odpowiedź
Forace_
6
Legionista
9.5

Tą grę przerosną oczekiwania 10 10 10 10.
Każdy ma nadzieje , że jego kochane cdp zrobi świetną grę,
jak wiedźmin albo lepszą.A co jeśli się nie uda?
Gdyby wszyscy na początku oczekiwali gry na 7, to gdyby była na 8 dali by 10 bo spełniła ich oczekiwania, ale kiedy chcieli gre na 10 a dostana gorszą to będą zawiedzeni.
Ale jestem dobrej myśli

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze