Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 sierpnia 2016, 11:00

Premierowa aktualizacja No Man's Sky - większy i bardziej rozbudowany wszechświat

Sean Murray ze studia Hello Games opublikował listę zmian w premierowym patchu No Man's Sky. Aktualizacja 1.03 pozwala na generowanie nawet dziesięciokrotnie większych galaktyk i znacząco rozbudowuje mechanizmy rozgrywki.

Od dłuższego czasu twórcy gier przyzwyczajają nas do tzw. day one patch – aktualizacji wypuszczanych w dniu premiery danej produkcji. Zwykle wynika to z chęci naprawienia dokuczliwych błędów, wprowadzenia różnorakich ulepszeń lub dodania garści dodatkowej zawartości (na przykład skórek). Jednak premierowy patch do No Man’s Sky zaoferuje znacznie więcej. O udostępnionej już mediom aktualizacji, oznaczonej numerem 1.03, rozpisał się Sean Murray ze studia Hello Games. Instalacja łatki nie będzie wymagana do działania, a po jej wgraniu wciąż będziemy mogli korzystać z poprzedniego pliku zapisu. Tyle że – rzecz jasna – uniemożliwi to korzystanie z jej dobrodziejstw do czasu skasowania starego stanu gry. A lista zmian jest spora. Zmodyfikowano algorytm odpowiedzialny za generowanie wszechświata gry, dzięki czemu galaktyki będą nawet do 10 razy większe niż dotychczas i zaoferują wcześniej nieobecne biomy, wliczając w to planety z ekstremalnymi warunkami klimatycznymi oraz martwe księżyce. Zróżnicowano obecne w grze zwierzęta pod względem ich funkcjonowania w przyrodzie oraz diety, przy czym odpowiednie dobranie tej ostatniej przełoży się na odmienne korzyści w zależności od gatunku (na przykład powiadamianie o obecności rzadkiego łupu).

Pierwszodniowa aktualizacja znacząco powiększy i zróżnicuje rozgrywkę oraz wszechświat No Man’s Sky. - Premierowa aktualizacja No Man's Sky - większy i bardziej rozbudowany wszechświat - wiadomość - 2016-08-09
Pierwszodniowa aktualizacja znacząco powiększy i zróżnicuje rozgrywkę oraz wszechświat No Man’s Sky.

Podobnie rozbudowano system handlu (każdy układ planetarny i każda planeta będą miały odmienne potrzeby w zależności do sytuacji ekonomicznej w galaktyce), statki (znów – więcej i bardziej zróżnicowane), czy wreszcie efekty graficzne (oświetlenie, efekty nieba etc.). Dochodzi do tego możliwość pojawienia się jaskiń o głębokości do 128 metrów, trzy nowe ścieżki, którymi będzie mogła podążyć nasza postać, zbalansowanie – według twórców – kilkuset przeróżnych ulepszeń oraz dodanie nowych typów tychże. Nie zapomniano też o zwiększeniu miejsca w ekwipunku postaci (2,5-krotnie) i statku (pięciokrotnie), poprawie systemu celowania, trafień krytycznych i działania SI i (znowu) zróżnicowaniu pomieszczeń stacji kosmicznych.

Nie są to wszystkie zmiany wprowadzone w patchu 1.03, ale nawet ta skrócona lista robi wrażenie. Co więcej, Murray zapewnił, że zespół Hello Games planuje kolejne aktualizacje. Oczywiście nie zdradził zbyt wiele na temat ich zawartości, ale z pewnością możemy liczyć na dalsze powiększenie ekwipunku, jak również planety z ogromnymi zbiornikami wodnymi oraz budowanie baz i olbrzymich frachtowców. Wypada zaznaczyć, że przyszłe aktualizacje będą całkowicie darmowe i nie będą wymagały kasowania plików zapisu gry. Aktualizacja 1.03 zostanie udostępniona szerszej publiczności w dniu oficjalnej premiery No Man’s Sky. Gra zadebiutuje w Europie (w tym w Polsce) 10 sierpnia na konsoli PlayStation 4, a dwa dni później ukaże się na PC.

Premierowa aktualizacja No Man's Sky - większy i bardziej rozbudowany wszechświat - ilustracja #3

No Man’s Sky to sandboksowa gra akcji od brytyjskiego studia Hello Games. Tytuł skupia się na eksploracji gigantycznego, losowo generowanego wszechświata, oferując graczom sporo swobody. Świat gry obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a nasze aktywności uwzględniają handel, walkę oraz gromadzenie surowców i wytwarzanie przedmiotów.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej