Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2016, 10:10

Outlast 2 przesunięte na początek 2017 roku

Studio Red Barrels przesunęło premierę gry Outlast 2. Twórcy postanowili dać sobie więcej czasu na dopracowanie produkcji, w związku z czym z kontynuacją udanego survival horroru zapoznamy się dopiero w pierwszym kwartale 2017 roku.

Outlast 2 w skrócie:
  • producent: Red Barrels Games
  • gatunek: survival horror
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • data premiery: pierwszy kwartał 2017 roku
  • inne: kontynuacja popularnego horroru z 2013 roku; znany świat z nowymi bohaterami

Kiedy pod koniec 2015 roku oficjalnie zapowiedziano Outlast 2 (rok po ogłoszeniu rozpoczęcia prac nad tytułem), wielu miłośników wirtualnych horrorów zacierało ręce. W końcu pierwszy Outlast okazał się niemałym sukcesem, mimo niezbyt subtelnych metod przerażania gracza, i rozszedł się w około 3 milionach egzemplarzy. Równie dobrze został przyjęty przez recenzentów, ze średnią ocen rzędu 78/100 (PS4 4) i 80/100 (PC oraz Xbox One) według serwisu Metacritic. Niestety, na premierę przyjdzie nam poczekać dłużej, niż sądziliśmy, bowiem twórcy poinformowali o przesunięciu daty wydania drugiego Outlasta. Pierwotnie gra miała ukazać się pod koniec 2016 roku, teraz zaś termin debiutu ustalono na pierwszy kwartał przyszłego roku.

Outlast 2 najwyraźniej nie jest jeszcze w stanie na dobre przerazić twórców. - Outlast 2 przesunięte na początek 2017 roku - wiadomość - 2016-08-02
Outlast 2 najwyraźniej nie jest jeszcze w stanie na dobre przerazić twórców.

Od dłuższego czasu zespół Red Barrels Games dawał do zrozumienia, że Outlast 2 ma być jeszcze straszniejszy od poprzedniczki, a gra zostanie wydana wtedy, kiedy sami twórcy będą bali się w nią grać. Właśnie chęcią dostarczenia „najstraszniejszego, najbardziej satysfakcjonującego doświadczenia” deweloperzy motywują opóźnienie premiery. Jak wyjaśniają w wiadomości na Facebooku, nie chcą wydawać „ograniczonego” produktu:

”Niedawno musieliśmy podjąć trudną decyzję. Po rozważeniu naszych możliwości, zdecydowaliśmy o przesunięciu premiery Outlast 2 na pierwszy kwartał 2017 roku. Chcemy wam powiedzieć, że słuchamy waszych opinii, widzimy waszą ekscytację i wiemy, że przejmujecie się naszą pracą. Naszym zadaniem jako niezależnego studia jest dostarczenie wam najlepszego, najbardziej przerażającego i satysfakcjonującego doświadczenia w miarę naszych możliwości. Dlatego też chcemy poświęcić nieco więcej czasu i upewnić się, że nasza wizja Outlast 2 nie będzie w najmniejszym stopniu kompromisowa i okaże się doświadczeniem, na które zasługujecie”.

Biorąc pod uwagę nie tylko sukces pierwszego Outlasta, ale też problemy z funduszami w trakcie produkcji (co nie pozostało bez wpływu na zawartość gry), nie dziwi zbytnio, że twórcy pragną wypuścić możliwie dopracowaną i pełną produkcję. Wypada też dodać, że choć podstawowe elementy rozgrywki – w tym ikoniczna kamera z noktowizorem – zostaną zachowane, to jednak część z nich zostanie zmodyfikowana. W grze znajdziemy więcej otwartego terenu zamiast ciasnych korytarzy znanych z jedynki, a w trakcie ucieczki przed zagrożeniem wykorzystamy elementy parkour, niczym w serii Mirror’s Edge. Co więcej, niedawno twórcy obiecali, że drugi Outlast będzie zauważalnie dłuższy od poprzedniczki. Tytuł zadebiutuje na konsolach obecnej generacji (tj. PS4 oraz XONE) oraz komputerach osobistych. Przypomnijmy jeszcze, że od połowy lipca ukazuje się komiks The Murkoff Account, stanowiący pomost pomiędzy luźno powiązanymi wydarzeniami z pierwszej oraz drugiej odsłony serii.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej