Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 28 lipca 2016, 14:43

autor: Adrian Werner

Angry Birds: Ace Fighter - Wściekłe Ptaki spróbują szczęścia w gatunku shmup

Studio Rovio zapowiedziało Angry Birds: Ace Fighter, czyli odskulową strzelankę typu shmup ze Wściekłymi Ptakami w rolach głównych.

Twórcy marki Angry Birds od dawna z sukcesem wykorzystują ją w różnorodnych gatunkach. Dzięki temu otrzymaliśmy m.in. runnera Angry Birds Transformers, RPG-a Angry Birds Epic czy grę wyścigową Angry Birds Go!. Teraz autorzy zapowiedzieli kolejny tego typu eksperyment. Zatytułowany on został Angry Birds: Ace Fighter i jest shmupem, czyli oldskulową strzelanką w automatowym stylu.

Mechanizmy rozgrywki nie będą zaskoczeniem dla nikogo, kto kiedykolwiek miał do czynienia z innymi shmupami. Pokierujemy więc małą latającą jednostką, która będzie samoczynnie leciała w górę ekranu. Strzelanie odbywać się ma automatycznie, a my zajmiemy się jedynie manipulowaniem pozycją jednostki, tak aby trafić wrogów i samemu uniknąć trafienia.

Zniszczeni nieprzyjaciele często upuszczać będą różnorodne przydatne przedmioty, pozwalające nam np. zdobyć potężniejszą broń lub zakupić ulepszenia. Zabawę urozmaicą starcia z potężnymi bossami.

Do wyboru będzie pięć jednostek latających – motyl, smok, rakieta, feniks oraz magiczny dywan i każda z nich zaoferuje nieco inne cechy. Ponadto w trakcie rozgrywki będziemy gromadzili pomocne duszki, które pełnić mają rolę skrzydłowych. Różne ich typy mają ze sobą współpracować w odmienny sposób, więc istotną rolę odegra odpowiednie dobieranie towarzyszy broni.

Kampanię będziemy mogli przejść samotnie lub w trybie kooperacji dla maksymalnie dwóch osób. Pojawią się również rzadko widywane w tym gatunku rozgrywki PvP pozwalające na pojedynki jeden na jednego – gracze umieszczeni zostaną na przeciwstawnych krańcach ekranu i zadaniem każdego z nich będzie zniszczenie rywala.

Angry Birds: Ace Fighter zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Na obu tych platformach gra wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Obecnie produkcja jest testowana na singapurskim App Store w ramach tzw. soft-launchu. Nie wiemy, kiedy zostanie udostępniona dla innych krajów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej