Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lipca 2016, 10:26

autor: Kamil Zwijacz

Gears of War 4 na PC ma być dobrze zoptymalizowany i bogaty w opcje graficzne

Mike Rayner, dyrektor techniczny w studiu The Coalition, wyjawił redakcji Eurogamera kilka szczegółów związanych z PC-tową wersją strzelanki Gears of War 4. Pisząc w skrócie, mamy otrzymać dopracowany, dobrze zoptymalizowany i bogaty w rozmaite opcje graficzne produkt.

Podczas tegorocznych targów E3 dowiedzieliśmy się, że strzelanka Gears of War 4 ukaże się nie tylko na konsoli Xbox One, ale także na PC-tach z systemem operacyjnym Windows 10. O ile w przypadku pierwszej wersji można się spodziewać stabilnie działającej produkcji, tak wydanie komputerowe to wielka niewiadoma. Nieco światła na ten temat rzucono jednak w serwisie Eurogamer, gdzie ukazał się krótki artykuł, w którym Mike Rayner, dyrektor techniczny w studiu The Coalition, wyjawił redakcji kilka ciekawych rzeczy dotyczących „Gearsów” na „blaszakach”.

Kait Diaz to jedna z głównych postaci Gears of War 4. - Gears of War 4 na PC ma być dobrze zoptymalizowaną i bogatą w opcje graficzne grą - wiadomość - 2016-07-23
Kait Diaz to jedna z głównych postaci Gears of War 4.
Gears of War 4 w skrócie:
  • piąta część serii Gears of War;
  • ukaże się 11 października bieżącego roku na PC (Windows 10) i XOne;
  • wersja PC-towa ma być dobrze zoptymalizowana i bogata w rozmaite opcje.

Nie znamy wszystkich szczegółów, ale deweloper stwierdził, że celem zespołu jest stworzenie dobrze zoptymalizowanej produkcji, dającej sporo możliwości ustawień. Na odpowiednio mocnym sprzęcie gra oferować ma nieco ładniejszą oprawę, a kampania fabularna nie będzie posiadać blokady 30 klatek na sekundę, jak wersja na Xboksa One. Poza tym możemy liczyć na zwiększoną rozdzielczość tekstur, benchmark pozwalający dostosować ustawienia graficzne do posiadanej maszyny, pełne wsparcie sterowania myszką i klawiaturą oraz wszechstronne możliwości ustawienia grafiki (twórcy pracują nad blisko trzydziestoma opcjami i myślą już o kolejnych). Ponadto wyjawiono, że deweloperzy wykorzystają na PC niektóre techniki opracowane z myślą o konsolowym wydaniu, np. tą związaną z supersamplingiem połączonym z dynamicznym skalowaniem.

Jeżeli więc obietnice zostaną dotrzymane, to możemy doczekać się świetnej PC-towej wersji Gears of War 4. O wszystkim przekonamy się 11 października bieżącego roku, kiedy to tytuł ukaże się na komputerach osobistych i Xboksie One. Pamiętajcie, ze kupując jedną z wersji, drugą otrzymacie za darmo w ramach programu Xbox Play Anywhere.