Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 grudnia 2017, 19:50

autor: Kamil Zwijacz

Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje]

W kolejnym kompendium wiedzy zbieramy informacje o strzelance Titanfall 2 na konsole Xbox One, PlayStation 4 oraz komputery osobiste. W niniejszym artykule znajdziecie szczegóły związane z kampanią fabularną, multiplayerem, datą premiery itd.

Aktualizacja #10: informacje o kolejnych aktualizacjach i przejęciu studia Respawn Entertainment przez Electronic Arts (działy 4.1 i 5.4).

Aktualizacja #9: Edycja Ultimate, debiut gry w EA Access i Origin Access oraz informacje o dodatkach Tarcza Kresów i Pocztówki z Kresów (działy 1.2, 4.7, 4.8 i 5.1).

Aktualizacja #8: Gry wojenne, informacje o wersji dla konsoli Xbox One X i popularności gry (działy 3.3, 4.6 i 5.3).

Aktualizacja #7: Zgrzyt na Kresach (dział 4.5).

Aktualizacja #6: Nowa kolonia (dział 4.4).

1. Informacje ogólne

Spis treści:
  • 1. Informacje ogólne (1.1. Deweloper, 1.2. Data premiery i dostępne edycje)
  • 2. Rozgrywka (2.1. Kampania fabularna, 2.2. Multiplayer, 2.3. Testy techniczne)
  • 3. Technologia (3.1. Wymagania sprzętowe, 3.2. Wersja dla PlayStation 4 Pro, 3.3. Wersja dla Xbox One X)
  • 4. Informacje popremierowe (4.1. Patche, 4.2. Renegat z Miasta Aniołów 4.3. Szybki szturm, 4.4. Nowa kolonia, 4.5. Zgrzyt na Kresach, 4.6. Gry wojenne, 4.7. Tarcza Kresów, 4.8.Pocztówki z Kresów)
  • 5. Inne (5.1. Brak wsparcia dla EA Access i Origin Access, 5.2. Denuvo, 5.3. Popularność, 5.4. Przejęcie Respawn Entertainment przez EA)
  • 6. Multimedia

W kwietniu 2016 roku doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi gry Titanfall 2, czyli kontynuacji wydanego w marcu 2014 roku na konsolach Xbox One, Xbox 360 i PC-tach Titanfalla. Jest to pierwszoosobowa strzelanka sci-fi, w której jedną z głównych ról odgrywają tytułowe Tytany, czyli potężne roboty przywoływane przez żołnierzy w trakcie walki. W odróżnieniu od części pierwszej, dwójka nie jest zarezerwowana tylko dla urządzeń Microsoftu i komputerów, ale otrzymali ją także posiadacze PlayStation 4 firmy Sony. Ponadto produkcja oferuje też pełnoprawną kampanię fabularną, której brak był jedną z największych wad jedynki.

1.1. Deweloper

Za produkcję odpowiada amerykańska ekipa Respawn Entertainment. Firma została założona w 2010 roku przez Jasona Westa i Vince’a Zampellę, którzy pokłócili się z włodarzami Activision i zostali zwolnieni ze studia Infinity Ward (seria Call of Duty). Pierwszą produkcją zespołu był Titanfall. Obecnie firma współpracuje z Electronic Arts nie tylko przy cyklu Titanfall, ale także przy niezapowiedzianym jeszcze projekcie z uniwersum Gwiezdnych wojen.

Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - ilustracja #1

1.2. Data premiery i dostępne edycje

Titanfall 2 ukazał się 28 października 2016 roku w dwóch wersjach – standardowej oraz Deluxe. W pierwszym przypadku mamy do czynienia oczywiście z samą grą, natomiast drugi pakiet zawiera także grafiki pancerza dla wszystkich mechów, dwa kamuflaże dla każdego Tytana, pilota i broni oraz specjalny identyfikator. Ponadto do zamówień przedpremierowych dodawany był pakiet Nitro, zawierający barwy wojenne Nitro dla Spopielacza, grafikę dziobową Nitro dla tego samego mecha oraz identyfikator Nitro.

Jednocześnie w sprzedaży pojawiły się dwie edycje kolekcjonerskie. Oto ich zawartość.

Zwykła:

  • gra,
  • popiersie pilota z możliwością przełączania między niebieskim i czerwonym podświetlaniem hełmu,
  • chusta typu kafija,
  • naszywki,
  • dziennik pilota z długopisem,
  • zestaw grafik,
  • bransoletka survivalowa z linki paracord,
  • stylizowany na kartę identyfikacyjną pilota napęd USB z bonusową zawartością.
Titanfall 2 – standardowa edycja kolekcjonerska. - Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - wiadomość - 2017-12-15
Titanfall 2 – standardowa edycja kolekcjonerska.

Uber:

  • gra,
  • funkcjonalny hełm pilota wykonany w skali 1:1,
  • latarka i laser do zamontowania na hełmie,
  • chusta typu kafija,
  • naszywki,
  • dziennik pilota z długopisem,
  • stylizowany na kartę identyfikacyjną pilota napęd USB z bonusową zawartością.
Titanfall 2 – Uber edycja kolekcjoneska. - Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - wiadomość - 2017-12-15
Titanfall 2 – Uber edycja kolekcjoneska.

Titanfall 2 - Edycja Ultimate

W sierpniu 2017 roku na rynku pojawiła się Edycja Ultimate gry Titanfall 2. Kupicie ją w sklepie Origin (139,90 zł), Xbox (157,99 zł) i w PlayStation Store (145 zł). Oferuje ona dostęp do:

  1. gry Titanfall 2 wraz z wszystkimi mapami, trybami i broniami, które ukazały się od momentu premiery w październiku 2016 roku;
  2. zawartości z Cyfrowej Edycji Deluxe, czyli skórki dla Spopielacza i Kationy w wersji Prime, barw wojennych Edycji Deluxe dla 6 Tytanów, kamuflażu Edycji Deluxe, grafik dziobowych Edycji Deluxe dla 6 Tytanów, identyfikatora Edycji Deluxe;
  3. Pakietu Rozruchowego (odblokowani wszyscy Tytani i umiejętności taktyczne pilotów, 10 żetonów podwójnych PD, 500 kredytów);
  4. elitarnej barwy wojennej „Podziemie” do karabinu R-201.

2. Rozgrywka

Titanfall 2 to zręcznościowa strzelanka FPP, która pod względem mechaniki nie różni się diametralnie od części pierwszej. Podczas zabawy kierujemy zwinnymi żołnierzami potrafiącymi m.in. biegać po ścianach budynków, a w trakcie walki możemy przyzywać mechy. Po wejściu do kabiny maszyny zyskujemy dostęp do potężniejszego uzbrojenia, aczkolwiek to samo mogą zrobić przeciwnicy, gdyż dysponują własnymi Tytanami. Zarówno piloci, jak i mechy otrzymali kilka usprawnień i nowych gadżetów. Można np. używać liny z hakiem, służącej chociażby do przyciągania przeciwników. Z kolei Tytany są bardziej mobilne i potrafią korzystać z wielkich mieczy.

2.1. Kampania fabularna

Produkcja oferuje dostęp do kampanii fabularnej. Co prawda w pierwszej odsłonie twórcy stworzyli pewną namiastkę tego trybu, aczkolwiek sprowadzał się on i tak do rozgrywania kolejnych spotkań w multiplayerze. W Titanfall 2 mamy do czynienia z pełnoprawną przygodą dla jednego gracza, w której wcielamy się w strzelca ruchu oporu. Przez przypadek został on wybrany na nowego pilota Tytana klasy Vanguard i teraz wraz ze swoim mechanicznym kompanem musi dokończyć niebezpieczne zadanie na terytorium wroga.

Bohater z przypadku i jego mechaniczny kolega, czyli główne postacie kampanii fabularnej gry Titanfall 2. - Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - wiadomość - 2017-12-15
Bohater z przypadku i jego mechaniczny kolega, czyli główne postacie kampanii fabularnej gry Titanfall 2.

Aktualizacja:

Steve Fukuda, nadzorujący prace nad grą, wyjawił kilka nowych informacji dotyczących kampanii fabularnej. W grze wcielamy się w pilota Coopera i Tytana BT, a akcja rozpoczyna się w momencie, gdy Ruch Oporu, starający się odzyskać Kresy, wysyła na planetę Tyfon niewielką flotę, która ma zbadać nieznany świat. Na miejscu szybko okazuje się, że „nie jest on tym, czym się wydawał”. Przygoda nietypowej pary bohaterów nie jest zwykłym samouczkiem przygotowującym nas do zmagań w multiplayerze, choć oczywiście podczas zabawy nauczymy się wielu rzeczy związanych z graniem jako człowiek i mech. Rozgrywka przeplatana jest „sekwencjami eksploracyjnymi i momentami, które pozwalają na chwilę kontemplacji”, a całość ma filmowe zacięcie. Twórcy dużą uwagę przywiązali do przedstawienia więzi łączącej pilota z Tytanem, m.in. dzięki opcjom dialogowym, wpływającym w pewnym stopniu na przebieg fabuły.

2.2. Multiplayer

Główną atrakcją Titanfalla 2 jest multiplayer, który został odpowiednio rozbudowany względem tego z pierwszej części. Przede wszystkim pojawiło się sześć zupełnie nowych Tytanów, kilka dodatkowych umiejętności pilotów, rozbudowany system personalizacji itd.

Tytany:

  • Ion – robot władający bronią zwaną Rozszczepiacz, która strzela salwami energii. Dodatkowo dzięki centralnemu układowi energetycznemu może oddawać trzy strzały jednocześnie. Na wyposażeniu tego mecha znajduje się przebijający wszystko laser, miny wiązkowe, tarcza wirowa (pochłania kule i odrzuca je we wroga) oraz rdzeń laserowy (potężny laser z klatki piersiowej);
  • Spopielacz – korzysta z wyrzutni termitu T-203, której pociski podpalają wszystko, w co trafią. Ponadto Tytan ten korzysta ze zdolności „Ściana ognia”, wystrzeliwującej falę termitu, potrafi także posyłać we wrogów kanistry z łatwopalnym gazem, chronić się osłoną termiczną, która dodatkowo podpala pobliskich wrogów, a także dysponuje rdzeniem ogniowym, tworzącym olbrzymią falę ognia;
  • Ronin – to zwinny mech specjalizujący się w atakach z zaskoczenia. Włada strzelbą nazywaną „Ściana Ołowiu”, która wystrzeliwuje pociski odbijające się od ścian. Oprócz tego potrafi korzystać z fali łukowej (przeciągając miecz po ziemi, tworzy falę elektryczną), zrywu fazowego (rzuca się w danym kierunku i na chwilę znika), blokuje ataki mieczem oraz posiada zdolność „Rdzeń miecza”, zwiększającą jego zdolności podczas walki w zwarciu.
  • Northstar – snajper potrafiący unosić się w powietrzu. Korzysta z działa elektromagnetycznego, ładującego się w trakcie celowania. Do tego ma na wyposażeniu miny namierzające pobliskie Tytany oraz potrafi posyłać w stronę przeciwnika salwę rakiet.
  • Legion – potężny Tytan przydający się podczas obrony. Korzysta z ogromnego miniguna zwanego Predator Cannon. Oprócz tego może aktywować tarczę oraz samoczynnie namierzać pobliskie cele.
  • Tone – strzela eksplodującymi pociskami z półautomatycznej broni Tracker 40mm. Ponadto dzięki wbudowanemu sonarowi ujawnia pozycję pobliskich przeciwników, umie stawiać przed sobą tarczę, przez którą może strzelać, a dodatkowo w razie potrzeby wystrzeliwuje rakiety lecące w stronę, w którą spogląda.
Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - ilustracja #5

Piloci

Piloci to postacie kierowane przez gracza będące albo ludźmi, albo humanoidalnym robotem. W grze jako takiej nie ma podziału na klasy postaci, ale wygląd i umiejętności naszego podopiecznego determinują zdolności taktyczne. Wśród nich znajduje się lina z hakiem, ostrze pulsacyjne (służy do zabijania i emitowania fal sonaru, dzięki którym wykrywamy przeciwników) oraz holopilot (hologram naśladujący ostatnie ruchy pilota, służący do mylenia wrogów).

Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - ilustracja #6

Tryby gry:

  • Piloci kontra piloci – rozgrywka bez Tytanów dla 16 graczy (8 na 8);
  • Łowy – zabawa dla 10 osób (5 na 5) polegająca na zabijaniu innych osób oraz neutralnych jednostek z Floty Ocalałych oraz potwierdzaniu killów;
  • Obrona umocnień – przejmowanie wyznaczonych punktów.

Mapy

Titanfal 2 oferuje dostęp do kilku map, w tym Wybuchowo (Boomtown) i Gospodarstwo (Homestead). W pierwszym przypadku mamy do czynienia z ośrodkiem, w którym nie brakuje budowli ze spiczastymi dachami, pozwalającymi ukrywać się przed osobami walczącymi na dole. Z kolei w drugim walczymy w lokacji pełnej skał, drzew i rozmaitych mniejszych budowli.

2.3. Testy techniczne

Deweloperzy Titanfalla 2 postanowili dać szansę sprawdzenia multiplayera gry w ramach testów technicznych na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Pierwszy etap odbył się w dniach 19 – 21 sierpnia, a drugi tydzień później. Na początku do dyspozycji graczy oddano dwa Tytany – Kationę i Spopielacza – a także pilotów potrafiących korzystać z ostrza pulsacyjnego, liny z hakiem, holopilota oraz stymulanta. Sprawdzano tryby Piloci kontra piloci (8 na 8 graczy) oraz Łowy (5 na 5 osób). Natomiast wśród map znalazły się dwie lokacje – Wybuchowo i Gospodarstwo. W drugiej fazie doczekaliśmy się tego samego plus zdolności pilota pole maskujące, trybu Obrona umocnień, mapy Baza Kodai oraz kilku nowych broni.

3. Technologia

3.1. Wymagania sprzętowe

Minimalne:

  • Procesor: Intel Core i3-3600t lub analogiczny AMD
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 660/ AMD HD 7850 z 2 GB pamięci
  • Wersja DirectX: 11
  • Miejsce na dysku: 45 GB
  • Łącze internetowe: 512 Kbps lub szybsze
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7, Windows 8 / 8.1 lub Windows 10

Rekomendowane:

  • Procesor: Intel Core i5-6600 lub analogiczny AMD
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta grafiki: Nvidia Geforce GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 480 8 GB
  • Wersja DirectX: 11
  • Miejsce na dysku: 45 GB
  • Łącze internetowe: 512 Kbps lub szybsze
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7, Windows 8 / 8.1 lub Windows 10

4K/60 FPS:

  • Procesor: Intel Core i7-6700k lub analogiczny AMD
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta grafiki: Nvidia Geforce GTX 1080 8 GB
  • Wersja DirectX: 11
  • Miejsce na dysku: 45 GB
  • Łącze internetowe: 512 Kbps lub szybsze
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7, Windows 8/8.1 lub Windows 10

3.2. Wersja dla PlayStation 4 Pro

Drew McCoy, producent wykonawczy Titanfalla 2, wyjawił, że produkcja jest jedną z pierwszych zapewniających wsparcie dla konsoli PlayStation 4 Pro. Gra na tym sprzęcie działa nieco lepiej, zapewniając stabilniejsze 60 klatek na sekundę niż na zwykłym PlayStation 4. Ponadto wersja ta otrzymała lepszej jakości cienie. Jeżeli chodzi o rozdzielczość, to produkcja nie działała w natywnym 4K.

3.3. Wersja dla Xbox One X

W czerwcu 2017 roku dowiedzieliśmy się, że Titanfall 2 zostanie przystosowany do konsoli Xbox One X. Gra doczeka się zwiększonej szczegółowości obrazu oraz wsparcia dla systemu dynamicznego skalowania do rozdzielczości 4K.

Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - ilustracja #7

4. Informacje popremierowe

Titanfall 2 zadebiutował 28 października 2016 roku na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i PC-tach. Gra została bardzo ciepło przyjęta przez media, które nie szczędziły wysokich ocen. Recenzenci chwalą m.in. udaną kampanię fabularną. Jej brak był jednym z większych zarzutów kierowanych w stronę pierwszej części, a w dwójce nie dość, że jest, to jeszcze została porządnie zrealizowana, zapewnia kilka godzin przyjemnej i emocjonującej zabawy, a do tego jest dobrym wstępem do multiplayera, czyli głównej atrakcji gry. Tryb wieloosobowy nie doczekał się rewolucyjnych nowinek, ale kilka nowych Tytanów oraz dodatkowe umiejętności okazały się wystarczającym rozwinięciem formuły wypracowanej przy okazji pierwszej części. Jeżeli chodzi o wydanie PC-towe, to według takich serwisów jak DSO Gaming, PC Gamer czy też PCGamesN, studiu Respawn Entertainment udało się stworzyć dobry port, posiadający sporą liczbę opcji graficznych i działający sprawnie nie tylko na komputerach wyposażonych w najlepsze podzespoły.

Recenzje gry:

4.1. Patche

Titanfall 2 uchodzi za produkcję dopracowaną od samego startu, ale deweloperzy ze studia Respawn i tak poprawiają rozmaite, mniejsze błędy czy też wprowadzają pewne zmiany w rozgrywce. Efektem ich starań są patche, których szczegółowe opisy znajdziecie na forum gry. W jednym z nich zwiększono limit punktowy w trybie Attrition z 300 na 500, w drugim, przeznaczonym tylko na PC-ty, poprawiono stabilność działania, wyeliminowano problemy z chatem głosowym, a także dodano Adaptive Resolution Scaling (funkcja umożliwiająca skalowanie w dół renderowanych obrazów, by grze łatwiej było utrzymać stałe 60 klatek na sekundę – wymaga włączonego TSAA). Ponadto poprawiono kilka błędów związanych z działaniem linki z hakiem oraz złym formatem obrazu podczas zmiany rozdzielczości.

Kolejny duży patch ukazał się wraz z dodatkiem Renegat z Miasta Aniołów. Pojawiły się w nim dodatkowe elementy do kupienia w sklepie, wprowadzono pasek FOV na konsolach, kolejne opcje związane z ustawieniem celowania, FAQ do multiplayera, wprowadzono pewne zmiany w balansie oraz naprawiono kolejną garść błędów.

W listopadzie 2017 roku ukazała się aktualizacja Tricks and Treats (1.10), w której pojawiły się okolicznościowe przedmioty kosmetyczne – mowa o kilku skórkach z okazji halloween. Dostępne były one jednak tylko przez jakiś czas. Na stałe pojawiły się za to kolejne skórki dla broni oraz tryby Tactikill Attrition, Attack on Titanfall i The Great Bamboozle. Ponadto doczekaliśmy się kilku mniejszych zmian w balansie broni i tytanów.

W grudniu pojawił się patch Operation Endeavor, przywracający dwa ładunki linki z hakiem oraz dodający kolejne tryby: Turbo LTS (wariacja na temat Last Titan Standing), Spicy Attrition (zmienione Attrition), Rocket Arena (Live Fire ze zmodyfikowanymi EPG i automatycznymi pistoletami), The Otherside (Attrition) i Turbo Titan Brawl (Titan Brawl). Wprowadzano też niewielkie poprawki związane z działaniem gry na konsolach Xbox One X oraz PlayStation 4 Pro.

4.2. Renegat z Miasta Aniołów

Renegat z Miasta Aniołów (Angel City’s Most Wanted) to pierwsze darmowe DLC do Titanfalla 2. Dodatek oficjalnie ukazał się 3 grudnia 2016 roku na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz PC-tach, choć kilka dni wcześniej został udostępniony osobom, które złożyły zamówienia przedpremierowe na „podstawkę”. Rozszerzenie zawiera odświeżoną mapę Miasto Aniołów z pierwszej części gry, pistolet Elitarny Skrzydłowy, sześć zestawów Tytanów oraz nową egzekucję pilota. Wraz z dodatkiem pojawiła się także nowa aktualizacja, o której piszemy w dziale 5.1.

4.3. Szybki szturm

23 lutego 2017 roku ukazała się kolejna aktualizacja gry Titanfall 2, w której pojawił się nowy tryb nazwany Szybki szturm. Jest to bardzo szybka forma zabawy przeznaczona dla 12 graczy (6 na 6), którzy mogą sterować tylko pilotami. Rozgrywka podzielona jest na jednominutowe rundy, a naszym zadaniem jest oczywiście wyeliminowanie przeciwnej drużyny. Zmagania wygrywa ekipa, której jako pierwszej uda się wygrać trzy rundy. Dodatkową atrakcją jest neutralna flaga – jej kontrolowanie umożliwia wygranie rundy po upływie czasu. Co ważne, w Szybkim szturmie odradzanie zostało wyłączone. Wraz z nowym trybem pojawiły się dwie dodatkowe mapy – Stosy oraz Polana. W obu przypadkach mowa o niewielkich i ciasnych lokacjach, idealnie sprawdzających się w Szybkim szturmie.

Ponadto w aktualizacji znalazły się Kolumny, czyli kolejna arena do trybu Koloseum. Dodatkowo otrzymaliśmy nowy sposób egzekucji dla pilotów oraz nowe animacje dowódców na początku meczów dla każdej z frakcji. Ponadto pojawiły się zmiany w interfejsie playlist.

4.4. Nowa kolonia

Kolejnym darmowym dodatkiem do Titanfalla 2 jest Nowa kolonia (Colony Reborn). W DLC znajduje się mapa Kolonia, czyli odświeżona lokacja znana z pierwszej części serii. Ponadto deweloperzy wprowadzili karabin szturmowy R-101 z celownikiem ACOG, dodali egzekucję Uziemienie oraz zatroszczyli się o płatne elementy kosmetyczne (kilka nowych wzorów pancerza Tytanów, pakiet dodatkowych kamuflaży, sztandary, naszywki itd.).

Nowa kolonia zadebiutowała 30 marca 2017 roku. W dniu jej premiery rozpoczęto kolejny darmowy weekend z grą, podczas którego osoby nieposiadające produkcji studia Respawn mogły bawić się w multiplayerze, potrenować na torze ćwiczeń i wykonać misję singleplayer Nadajnik. Dodatkowo rozrywka była premiowana podwójnym doświadczeniem we wszystkich trybach.

4.5. Zgrzyt na Kresach

25 kwietnia 2017 roku ukazało się następne darmowe DLC. Zgrzyt na Kresach (A Glitch in the Frontier), bo tak nazywa się rozszerzenie, wprowadziło przede wszystkim mapę „Błąd”. Została ona zaprojektowana z myślą o trybach rozgrywki, w których musimy przejąć wyznaczone cele. Jest to średniej wielkości miejscówka z wieloma urwiskami i ścieżkami, dzięki czemu idealnie nadaje się do szybkiego przemieszczania się przy wykorzystaniu skoków i biegania po ścianach. Ponadto w dodatku wprowadzono mapę dla trybu Szybki szturm. Pokład oferuje walkę w ciasnych korytarzach, choć znajduje się na nim także kilka odsłoniętych przestrzeni.

Oprócz tego pojawiła się frakcja MARVIN i tryb Na celowniku. Jest on przeznaczony do zmagań dwunastu graczy podzielonych na dwie ekipy. Z każdej z nich zostaje wylosowana jedna osoba, która staje się głównym celem. W związku z tym pozostali muszą jednocześnie chronić swojego kolegę oraz starać się zabić przeciwnika.

Dodatkowo wprowadzono kilka mniejszych poprawek, w tym ulepszone menu główne, sekcję wiadomości czy delikatnie poprawioną grafikę. Zwiększono też maksymalny poziom generacji do 100. levelu, pojawiła się egzekucja Na ostrzu noża (Ostrze pulsacyjne) oraz wprowadzono możliwość wybierania między regularnymi egzekucjami Tytana i egzekucjami Prime.

4.6. Gry wojenne

27 czerwca 2017 roku na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz PC-tach ukazał się kolejny darmowy dodatek, zatytułowany Gry wojenne. Wprowadzono w nim tytułową mapę Gry wojenne, będącą czymś w rodzaju symulatora, w którym zrekonstruowano historyczne bitwy. Znajdują się na niej liczne sklepy, wysokie budynki oraz ulice znane z Miasta Aniołów. Ponadto pojawiła się lokacja do szybkiego szturmu, nazwana Ruch uliczny. Jest to zniszczony ośrodek badawczy, pełen kryjówek, co czyni ją dogodną miejscówką dla snajperów.

Oprócz dwóch map dodano też egzekucję Walka z cieniem, trzecie miejsce na broń pilotów (główna, pomocnicza oraz przeciwko Tytanom), a wszystko to uzupełnia tryb Wolni strzelcy.

Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - ilustracja #8
Titanfall 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: sprzedaż Respawn Entertainment i kolejne aktualizacje] - ilustracja #9

4.7. Tarcza Kresów

25 lipca ukazał się kolejny darmowy dodatek, zatytułowany Tarcza Kresów. Jego główną atrakcją jest tryb Obrona Kresów. To nowa forma kooperacyjnej zabawy dla maksymalnie czterech osób. Gracze muszą chronić zbieracza podczas pięciu fal przeciwników, z których każda kolejna jest silniejsza, a dodatkowo trzeba zmierzyć się z niewidzianym dotąd wrogiem. Podczas walki otrzymuje się pieniądze, przeznaczane m.in. na baterie, pułapki łukowe i wieżyczki. Bawić możemy się na mapach: Gospodarstwo, Baza Kodai, Gry Wojenne, Rise oraz Kanał „Czarna Toń”. Wszystko to uzupełnia jeszcze kilka poziomów trudności – łatwy, zwykły, trudny, mistrzowski i szalony, a także nowy system postępów Tytana. Rozgrywając mecze zdobywa się rangi egidy, dzięki którym możemy odblokować potężne ulepszenia.

Tarcza Kresów to także dwie nowe mapy. Rise to lokacja świetnie nadająca się do walki na dalekim dystansie, choć nie brakuje w niej także ciasnych terenów. Natomiast Miasto przeznaczone jest do Szybkiego Szturmu i, jak sama nazwa wskazuje, oferuje walki w strefie mieszkalnej.

4.8. Pocztówki z Kresów

Pocztówki z Kresów to następny darmowy dodatek, który zadebiutował 29 sierpnia 2017 roku. Wprowadzono w nim mapę Uma do Szybkiego Szturmu. Lokacja podzielona jest na trzy areny oraz szereg ciasnych korytarzy. Do trybu Obrony Kresów dodano trzy następne miejscówki – Egzoplaneta, Suchy dok i Miasto Aniołów. Poza tym pojawiła się nowa egzekucja „Dziura w ścianie”, elitarne barwy wojenne broni, a tryby Starcie Tytanów i Do ostatniego Tytana doczekały się specjalnych wersji, w których można korzystać z Tytanów z ulepszeniami egida.

5. Inne

5.1. Brak wsparcia dla EA Access i Origin Access

Studio Respawn Entertainment ujawniło, że Titanfall 2 nie załapie się do grona gier wspierających abonamenty EA Access (Xbox One) i Origin Access (PC). Firma Electronic Arts przyzwyczaiła nas do tego, że większość wydawanych przez nią produkcji subskrybenci mogą kupić ze zniżką, a dodatkowo otrzymują dostęp do ekskluzywnych wersji trial. Niestety w tym przypadku tak się nie stanie i abonenci nie mają co liczyć ani na niższą cenę, ani na możliwość darmowej rozgrywki przez kilka godzin. Niewykluczone jednak, że sytuacja w przyszłości ulegnie zmianie, ale na pewno nie nastąpi to na początku życia produkcji.

Aktualizacja

Okazało się, ze studio Respawn Entertainment zmieniło zdanie i ostatecznie gra ukazała się w usługach EA Access (Xbox One) i Origin Access (PC) pod koniec lipca 2017 roku.

5.2. Denuvo

Titanfall 2 jest kolejną grą firmy Electronic Arts korzystającą z technologii szyfrującej Denuvo, która od dłuższego czasu jest jednym ze skuteczniejszych zabezpieczeń przeciwko piratom.

5.3. Popularność

Nie znamy dokładnych wyników sprzedaży gry, ale deweloper ujawnił w czerwcu 2017 roku, że w pierwszą i drugą odsłonę serii zagrało prawie 20 milionów osób. Ponadto każdego miesiąca notuje się średnio ponad milion aktywnych graczy w dwójce.

5.4. Przejęcie Respawn Entertainment przez EA

W listopadzie 2017 roku dowiedzieliśmy się, że firma Electronic Arts przejęła zespół Respawn Entertainment. Koncern zapłacił 315 milionów dolarów w gotówce oraz akcjach, a także zobowiązał się do wypłaty kolejnych 140 milionów dolarów premii, jeżeli w przyszłości zostaną spełnione określone warunki odnośnie średnich ocen gier obliczonych według serwisu Metacritic.

6. Multimedia