Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2016, 17:22

autor: Kamil Zwijacz

Największe polskie firmy deweloperskie wspierają młodych twórców - finał konkursu ZTGK

Zakończył się 8. ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, organizowany przez Instytut Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej, którego patronem medialnym był serwis GRYOnline.pl. W kategorii Game Development wygrało studio Puzzles, a w Game Design ekipa OnionMilk.

Zakończył się 8. ogólnopolski konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, organizowany przez Instytut Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej, którego finał odbył się 1 lipca w Art Inkubatorze Fabryki Sztuki w Łodzi. Jest to jedna z najważniejszych imprez dla początkujących polskich deweloperów, wspomagana przez ich większych kolegów, w tym 11 bit studios, Superhot, Techland, CI Games czy CD Projekt RED. W tym roku do półfinałów zakwalifikowało się łącznie 28 ekip z następujących uczelni: Politechnika Łódzka, Politechnika Śląska, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, PWSZ w Skierniewicach, ASP w Łodzi, AfiB Vistula ZSP9 Łódź. Spośród uczestników wyłoniono po trzy zespoły walczące w dwóch kategoriach – Game Development i Game Design.

Konkursowi Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych towarzyszyła konferencja Conference on Game Innovations zorganizowana przez Politechnikę Łódzką i Uniwersytet Łódzki, którą poświecono programowi GameInn. Szczegóły na jego temat znajdziecie tutaj.

Zwycięzcy

Game Development

Deweloperzy startujący w konkursie i myślący o komercyjnym rozwijaniu swoich projektów, mogli starać się o wsparcie „inkubatorów biznesowych”, w tym chociażby 11bit studios czy Dotconnect. Wybrane produkcje mają być rozwijane pod ich skrzydłami.

W pierwszej z wymienionych kategorii wygrało studio Puzzles z Politechniki Łódzkiej, w składzie Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz. Zespół zwyciężył grą o tytule ZeroG. Pozostałe miejsca zajęły Mashed Potatoes (Politechnika Łódzka) z grą Red Space oraz GRO-POL (także Politechnika Łódzka), które stworzyło Demensional Clash.

Game Design

W drugiej kategorii zwyciężyła ekipa OnionMilk z Zespołu Szkół Ponagimnazjalnych nr 9 z Łodzi, w składzie Maciej Nabiałczyk i Rafał Romanowicz. Panowie stworzyli projekt zatytułowany Pigeon Fight. Na kolejnych lokatach uplasowały się zespoły Unicell Team (ponownie Politechnika Łódzka) z grą Unicell Manager oraz Swedish Kappa Pride (wiadomo, Politechnika Łódzka) z grą Slam Jam.

Nagrody dodatkowe

Oprócz dwóch głównych wyróżnień, przyznano także nagrody specjalne:

  • CI Games wyróżniło Potatoes Without Hats z Politechniki Łódzkiej, autorów gry Robot stole my hat;
  • 11 bit studios doceniło OnionMilk wyróżnieniem w kategorii „Grałbym”;
  • Platige Image przyznało nagrodę za „Najlepszą kompozycję obrazu” twórcom z Unicell Team;
  • Techland nagrodził Dynamic Duo z Politechniki Łódzkiej za grę Multiversal Beatdown;
  • Teyon docenił Firline Games (Politechnika Wrocławska) za grę SAAAM;
  • Zakład Grafiki Komputerowej i Multimediów Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej przyznał nagrodę specjalną za „Najlepszy interfejs” dla zespołu Puzzles.
Finaliści 8. ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych / Fot.: materiały prasowe. - Największe polskie firmy deweloperskie wspierają młodych twórców - finał konkursu ZTGK - wiadomość - 2016-07-04
Finaliści 8. ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych / Fot.: materiały prasowe.