Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 czerwca 2016, 10:30

Friday the 13th: The Game z szansą na tryb singleplayer

Serwis Polygon przeprowadził wywiad z Wesem Keltnerem ze studia Gun Media na temat Friday the 13th: The Game. Według niego zespół wciąż rozważa możliwość dodania trybu dla jednego gracza do tej póki co stricte sieciowej produkcji.

Friday the 13th: The Game w skrócie:
  • producent: Gun Media
  • gatunek: sieciowa gra akcji TPP z elementami horror
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • data premiery: październik 2016

W trakcie minionych targów E3 mogliśmy zobaczyć rozgrywkę we Friday the 13th: The Game – egranizacji klasycznej serii slasherów z charakterystycznym mordercą w masce hokejowej. Tytuł został ufundowany w zeszłym roku w ramach kampanii na Kickstarterze, w trakcie której zebrano 823 tysiące dolarów. Niestety, nie wystarczyło to do osiągnięcia jednego z bodajże najbardziej pożądanych celów dodatkowych – trybu dla jednego gracza (gra skoncentruje się na rozgrywkach sieciowych). Niewykluczone jednak, że jeszcze doczekamy się opcji dla samotników. Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi Wesa Keltnera, założyciela tworzącego grę studia Gun Media, który w wywiadzie dla serwisu Polygon jasno stwierdził, że zespół poważnie rozważa powrót do tego pomysłu, ale uzależnione to będzie od tego, jak dobrze poradzi sobie produkcja:

”Nie trzeba nawet wspominać, że jeśli gra dobrze sobie poradzi, chcielibyśmy ponownie przyjrzeć się trybowi single player. Każdy otrzymany przez nas cent zostanie przeznaczony na dodanie do gry tego typu rzeczy”.

Mimo nieosiągnięcia stosownego celu w trakcie zbiórki, wciąż możemy liczyć na tryb dla jednego gracza. - Friday the 13th: The Game z szansą na tryb single player - wiadomość - 2016-06-30
Mimo nieosiągnięcia stosownego celu w trakcie zbiórki, wciąż możemy liczyć na tryb dla jednego gracza.

Jak wyglądałby tryb single player? Według wizji Keltnera, przypominałby on nieco model rozgrywki znany z serii Hitman, który – mówiąc jego słowami – opiera się na oczekiwaniu i dowiadywaniu się, gdzie są i co robią wszyscy wokół. Twórca wspomniał też o przyczynach, dla których zdecydowano się na tryb wieloosobowy. Oczywistym i zrozumiałym powodem były względy finansowe (jak wiemy skądinąd, kampanie dla jednego gracza potrafią pochłonąć znaczną część budżetu), ale niemałe znaczenie miała niechęć twórców wobec „liniowego doświadczenia” (tj. grania jedynie jako morderca lub ofiara) i zainteresowanie uwzględnieniem nieprzewidywalnego „czynnika ludzkiego”.

Na koniec drobna, ale z pewnością ciesząca informacja z kickstarterowej strony Friday the 13th: The Game. Twórcy odnieśli się do zarzutów na temat zbytniej przewagi Jasona, posiadającego potężne umiejętności w stylu teleportacji. Wyjaśniono, że na potrzeby filmiku zredukowano czas potrzebny na odświeżenie się poszczególnych umiejętności, w efekcie czego można było je użyć ponownie niemal natychmiastowo. W pełnej wersji potrwa to znacznie dłużej, co powinno wyrównać szanse obu stron.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej