Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 maja 2016, 19:36

autor: Adrian Werner

Mod GTA 5 Redux upiększy prawie każdy element Grand Theft Auto V

Moder Josh Romito kończy prace nad projektem GTA 5 Redux. Ma to być kompleksowa przeróbka Grand Theft Auto V, która ulepszy większość elementów graficznych gry.

Mod ma zadebiutować już wkrótce.

Możliwości tworzenia modów do Grand Theft Auto V są niestety dosyć ograniczone, ale jedną kategorią, w której fani gry radzą sobie doskonale są modyfikacje ulepszające grafikę. Jeden z nich, Josh Romito, pracuje obecnie nad projektem tego typu zatytułowanym GTA5Redux. Autor właśnie wypuścił zestaw nowych screenów i prezentują się one imponująco.

GTA5Redux zapowiadane jest jako najbardziej kompleksowy mod graficzny do Grand Theft Auto V. Zaoferuje on m.in. gruntownie przerobiony system pogodowy, który ma nie tylko wyglądać ładniej, ale również bardziej naturalnie. Poprawione zostanie oświetlenie (tak aby symulowało globalną iluminację), cienie oraz jakość mgły. Pomyślano nawet o takich detalach jak wierne oddanie zanieczyszczenia świetlnego. Modyfikacja usunie także brzydkie efekty, w tym aberrację chromatyczną czy różne szumy wizualne.

Ponadto GTA5Redux podmieni wiele tekstur na wersje w rozdzielczości 4K. Obejmie to m.in. drogi, uszkodzenia samochodów, małe obiekty na ulicach (takie jak butelki czy gazety), kamienie, rośliny, efekty ognia i wody oraz wszystkie plakaty i reklamy. Twórca obiecuje także zwiększenie szczegółowości teselacji odpowiedzialnej za poziom detali terenu. Do tego dojdą specjalnie przerobione wersje zestawów ENB i ReShade. Wszystko to zostanie zaprojektowane tak, aby gracz miał spore możliwości konfiguracji ustawień moda, pozwalających na dopasowywanie wyglądu gry do swoich potrzeb. Samo ReShade zaoferuje dziesięć opcji, a do tego alternatywne wsparcie dla starych wersji tego projektu, dla osób, które mają problemy z edycją 2.0.

Niestety, na razie nie wiemy, kiedy dokładnie ukaże się GTA5Redux. Autor zapewnia jednak, że prace są już na ostatniej prostej, więc nie powinniśmy czekać zbyt długo.

  1. Oficjalna strona projektu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej