Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 maja 2016, 15:47

autor: Maciej Kowalczyk

Sprzedaż pism komputerowych - kolejne spadki, CD-Action wciąż na czele

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy po raz kolejny podał dane dotyczące sprzedaży polskich czasopism komputerowych. Według ostatnich danych w lutym 2016 roku liderem nadal było CD-Action. Wszystkie pozycje zestawienia zanotowały jednak niemałe spadki.

CD-Action pozostaje najpopularniejszym polskim magazynem traktującym o grach wideo. - Sprzedaż pism komputerowych - kolejne spadki, CD-Action wciąż na czele - wiadomość - 2016-05-13
CD-Action pozostaje najpopularniejszym polskim magazynem traktującym o grach wideo.

Serwis Witrualnemedia.pl opracował wyniki badań przeprowadzonych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Przeanalizowano sprzedaż polskich magazynów komputerowych w lutym 2016 roku, której liderem okazał się po raz kolejny CD-Action. Czasopismo to sprzedało się w 67 357 egzemplarzach. Różnica pomiędzy CD-Action a drugim magazynem na liście – PC Format – wynosi ponad 20 tysięcy sztuk. Pomimo tego sprzedaż najpopularniejszego czasopisma komputerowego wciąż maleje i w odniesieniu do miesiąca poprzedzającego badanie, spadła ona o 2,58%. Spadek ten jest jeszcze bardziej odczuwalny, gdy uwzględnimy wyniki sprzed roku. Procent ten wynosi wtedy aż 20,43%.

Źródło: Wirtualnemedia.pl - Sprzedaż pism komputerowych - kolejne spadki, CD-Action wciąż na czele - wiadomość - 2016-05-13
Źródło: Wirtualnemedia.pl

Na drugim miejscu zestawienia znajduje się PC Format – magazyn, który podobnie jak CD-Action, wydawany jest przez wydawnictwo Bauer. Jego sprzedaż w lutym 2016 roku wyniosła 46 186 egzemplarzy. Spadek w odniesieniu do stycznia jest bardzo zbliżony do CD-Action: wynosi on 2,67%, ale nieco bardziej „korzystnie” wypada porównanie do ubiegłorocznych wyników, gdzie zalicza spadek „jedynie” o 14,88%.

Trzecią pozycję zajął Komputer Świat, który rozszedł się w nakładzie 34 642 sztuk. Znowu widać tutaj tendencję spadkową, wynoszącą 12,55%. Mimo to, wydawane przez Ringier Axel Springer Polska czasopismo Komputer Świat jest jedynym magazynem, który odnotował wzrost w tym zestawieniu. Sprzedaż w styczniu 2016 roku wyniosła 30 237 sztuk, a miesiąc później w ręce graczy trafiło ich aż 14,57% więcej.

Źródło: Wirtualnemedia.pl - Sprzedaż pism komputerowych - kolejne spadki, CD-Action wciąż na czele - wiadomość - 2016-05-13
Źródło: Wirtualnemedia.pl

Na końcu zestawienia znalazł się, wydawany przez Grupę Burda, magazyn Chip. Odnotował największe spadki w całym zestawieniu. W porównaniu do danych sprzed roku, sprzedaż tego czasopisma zmalała aż o 20,94% i o 4,43% w odniesieniu do stycznia 2016 roku.

Pomimo nieustającego prowadzenia CD-Action w tego typu rankingach, spadki są coraz wyraźniej zauważalne. Wynika to z faktu coraz łatwiejszego dostępu do informacji w Internecie, co prowadzi do zmniejszenia popularności pism branżowych. Serwis Wirtualnamedia.pl zestawił także dane sprzedaży każdego z analizowanych magazynów w poszczególnych miesiącach. Na ich podstawie można zauważyć, że okresy największej popularności CD-Action układają się bardzo nieregularnie. Świadczy to więc o tym, że z reguły głównym czynnikiem jaki skłania ludzi do zakupu tego magazynu są gry czy programy dołączane do konkretnego wydania. Z kolei trzy pozostałe czasopisma mają raczej stałe grono nabywców, co przekłada się na mniejsze wahania ich sprzedaży.