futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 27 kwietnia 2016, 13:30

Raport finansowy Nintendo - NX i The Legend of Zelda Wii U zadebiutują w 2017 roku

Firma Nintendo opublikowała raport finansowy za okres od 1 kwietnia 2015 do 31 marca 2016 roku. Zapowiedziała też debiut konsoli Nintendo NX w marcu 2017 roku. Na ten sam okres przesunięto premierę The Legend of Zelda Wii U, które ukaże się także na nową platformę japońskiego giganta.

Z Nintendo NX zapoznamy się za niecały rok. - Raport finansowy Nintendo - NX i The Legend of Zelda Wii U zadebiutują w 2017 roku - wiadomość - 2016-04-28
Z Nintendo NX zapoznamy się za niecały rok.

Od czasu zapowiedzi Nintendo NX – nowej konsoli uznanego japońskiego koncernu – nie otrzymaliśmy żadnych konkretnych informacji na temat urządzenia. Owszem, nie brakowało przeróżnych plotek na temat specyfikacji (jak choćby niedawnych doniesień o mocy NX-a) i niezbyt wiarygodnych „przecieków”, jednak samo Nintendo nie raczyło podać szczegółów swojej nowej platformy. Najnowszy raport finansowy japońskiego koncernu również nie zdradza zbyt wiele, ale ujawnia planowaną datę premiery. Nintendo NX ma zadebiutować na całym świecie w marcu 2017 roku. Potwierdziły się też plotki, że jednym z tytułów startowych ma być The Legend of Zelda Wii U – kolejna odsłona kultowej serii Nintendo, przeznaczona także na konsolę Wii U. Tak więc wcześniejsze spekulacje na temat ciągłych przesunięć daty wydania nowych przygód Linka okazały się prawdą, a jednocześnie oznacza to kolejne odroczenie premiery (według poprzednich doniesień gra miała zadebiutować w 2016 roku), rzekomo w celu poprawienia jakości gry. Co ciekawe, najnowsza Legenda Zeldy będzie jedynym tytułem prezentowanym przez Nintendo na tegorocznych targach E3, natomiast zabraknie samego NX-a.

Co się tyczy samego raportu, w okresie od 1 kwietnia 2015 roku do 31 marca 2016 roku firma odnotowała przychód rzędu 504,5 miliarda jenów (ok. 4,664 mld dolarów), czyli mniej niż w poprzednim roku finansowym, kiedy to udało się osiągnąć wynik blisko 550 miliardów jenów. Jako główny powód podano brak tytułów mogących rywalizować z ubiegłorocznym debiutem dwóch gier z serii Pokémon: Omega Ruby i Alpha Sapphire. Niemniej poszczególne tytuły poradziły sobie bardzo dobrze. Animal Crossing: Happy Home Designer rozeszło się od lipca w 3,04 miliona egzemplarzy, poboczna odsłona kieszonkowych stworków Pokémon Super Mystery Dungeon sprzedała się w nakładzie 1,22 miliona kopii, a debiutujące The Legend of Zelda: Twilight Princess HD zaliczyło „dobry start”. Starsze produkcje również cieszyły się popularnością: łączna sprzedaż Splatoona osiągnęła 4,72 miliona egzemplarzy (4,06 miliona pod koniec trzeciego kwartału bieżącego roku finansowego), a Super Mario Maker przekroczyło próg 3,5 miliona nabytych kopii. Niemniej wyniki konsoli Wii U nie zachwycają – w ubiegłym roku rozeszło się zaledwie 3,29 miliona urządzeń (łącznie tylko 12,8 miliona konsol). Lepiej poradziły sobie 3DS-y, których nabyto 6,79 milionów (58,85 miliona urządzeń od debiutu pierwszej wersji), przy równoczesnej sprzedaży oprogramowania rzędu 48,52 milionów egzemplarzy.

Nintendo po raz kolejny przesunęło premierę The Legend of Zelda Wii U. - Raport finansowy Nintendo - NX i The Legend of Zelda Wii U zadebiutują w 2017 roku - wiadomość - 2016-04-28
Nintendo po raz kolejny przesunęło premierę The Legend of Zelda Wii U.

W raporcie znalazła się też wzmianka niezmiennej popularności kart i figurek amiibo, których w zeszłym roku rozeszło się odpowiednio 28,9 miliona oraz 24,7 miliona egzemplarzy. Dobrze poradziło sobie także Miitomo – pierwsza aplikacja Nintendo na urządzenia mobilne, aczkolwiek nie podano szczegółowych danych. Zwiększył się także przychód z zawartości dodatkowej dla gier na Wii U i 3DS-y, który wyniósł 43,9 miliard jenów (ok. 394,8 miliona dolarów).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej