Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2016, 14:57

autor: Adrian Werner

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (18-25 kwietnia 2016 r.)

Od dawna nie było tak dobrego tygodnia dla polskiego rynku gier jak miniony. W ciągu tych siedmiu dni m.in. zapowiedziano trzy bardzo obiecujące produkcje (Ruiner, Beat Cop, HUSK) i opublikowano sporo nowych informacji oraz materiałów wideo z kilku innych wyczekiwanych projektów (m.in. polskie wydanie Dead Island: Definitive Collection).

Zapowiedziano m.in. cyberpunkową strzelankę Ruiner. - Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (18-25 kwietnia 2016 r.) - wiadomość - 2016-04-25
Zapowiedziano m.in. cyberpunkową strzelankę Ruiner.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Zapowiedzi

Ruiner

Polskie studio Reikon Games zapowiedziało swój debiutancki projekt. Okazała się nim gra Ruiner, czyli osadzona w cyberpunkowych realiach izometryczna strzelanka, mogąca pochwalić się gęstym klimatem i bardzo ładną grafiką generowaną przez Unreal Engine 4.

Gra jest tworzona wyłącznie z myślą o PC, a premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku. Wydawcą będzie firma Devolver Digital.

Husk

Z kolei znana z Kholat firma IMGN.PRO zapowiedziała projekt zatytułowany HUSK, który powstaje we współpracy z zespołem UndeadScout. Będzie to survival-horror pełnymi garściami czerpiący z Alana Wake’a oraz serii Silent Hill. Poza eksploracją i zagadkami, produkcja zaoferuje także system walki. Całość wykorzysta widok FPP i powstaje na bazie Unreal Engine 4.

Na razie nie podano planowanej daty premiery ani platform sprzętowych, na jakie zmierza HUSK. Wersja pecetowa wydaje się jednak prawie pewna.

Beat Cop

Natomiast warszawskie studio Pixel Cow ujawniło projekt Beat Cop, czyli pixel artową przygodówkę, utrzymaną w klimacie starych seriali telewizyjnych o policjantach. Jej głównym bohaterem jest Jack Kelly - były detektyw niesłusznie oskarżony o zabójstwo i zdegradowany do roli zwykłego krawężnika. Rozgrywka zostanie wzbogacona elementami strategicznymi typu time management. Gracz będzie musiał pilnować porządku na ulicach, ścigać drobne wykroczenia i wlepiać mandaty, a na boku cały czas próbować dociec, kto go wrobił.

Grę wyda firma 11 bit studios, a premiera nastąpi jeszcze w tym roku. W planach jest na razie wyłącznie wersja pecetowa.

Dead Island Definitve Collection

Firma Techland potwierdziła plany wydania w Polsce Dead Island Definitive Collection, czyli zestawu zawierającego odświeżone wersje Dead Island oraz Dead Island Riptide wraz ze wszystkimi dodatkami DLC. Kolekcja ukaże się 1 czerwca na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

Pozostałe wieści

Wiedźmin 3: Krew i wino na PAX East

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (18-25 kwietnia 2016 r.) - ilustracja #6

Studio CD Projekt RED wykorzystało konwent PAX East do opublikowania zestawu świeżych screenów z dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino oraz ujawnienia, jakie nowości rozszerzenie wprowadzi do karcianki Gwint. Okazało się, że wzbogaci się ona o piątą już talię. Tym razem poświęcona ona będzie wojownikom z Wysp Skellige, potrafiącym przemieniać się w niedźwiedzie, a także przywołać charakterystyczne dla prawdziwych wikingów łodzie, czyli drakkary.

Jeśli jesteście zainteresowani kierunkiem, w jakim studio CD Projekt RED zamierza rozwijać Gwinta, to polecamy wam zapoznać się z relacją UV-a z panelu na PAX East:

  1. Wiedźmin 3: Krew i wino na PAX East - Gwint wzbogaci się o talię Wysp Skellige

Ponadto podczas panelu na konwencie twórcy zapytali się, czy zebrani gracze chcieliby zobaczyć samodzielną mobilną wersję tej karcianki. Reakcja zgromadzonych fanów była, rzecz jasna, bardzo entuzjastyczna. Nasi rodacy z CD Projekt RED zarejestrowali ją w formie wideo i obiecali, że po powrocie do Warszawy zaprezentują ten materiał swoim szefom.

Shadow Warrior 2 – nowy zapis rozgrywki

Na PAX East stawiło się także warszawskie studio Flying Wild Hog, które przywiozło na imprezę grywalną wersję strzelanki Shadow Warrior 2. Dzięki temu w serwisie Twitch odbył się stream ponad dziewięciu minut rozgrywki opatrzonej komentarzami autorów. Jego zapis możecie obejrzeć powyżej.

SEVEN: The Days Long Gone na pierwszym zwiastunie

W minionym tygodniu firma IMGN.PRO i studio Fool’s Theory udostępniły wreszcie pierwszy zwiastun SEVEN: The Days Long Gone, czyli nowego projektu deweloperów, którzy wcześniej współtworzyli grę Wiedźmin 3: Dziki Gon. Kilka dni później nasi redaktorzy mieli okazję zagrać w ten tytuł i rezultatem tego są dwie zapowiedzi – jedna w formie artykułu, a druga w postaci materiału video:

  1. Graliśmy w SEVEN: The Days Long Gone – polskie RPG czerpie garściami z serii Thief i Assassin's Creed

Premiera mobilnego Tormentum: Dark Sorrow

Wydana w zeszłym roku na pecety polska przygodówka Tormentum: Dark Sorrow doczekała się wreszcie wersji mobilnej. Trafiła ona na systemy iOS oraz Android i na obu kosztuje ok. 20 złotych. Jest to produkcja premium, a więc pozbawiona mikropłatności.

  1. Tormentum: Dark Sorrow w App Store – 21 zł (pobierz demo)
  2. Tormentum: Dark Sorrow w Google Play – 19,99 zł (pobierz demo)

Baker Team nowym DLC do Rambo: The Video Game

Studio Teyon Games i firma Reef Entertainment sprawiły nam sporą niespodziankę, wydając dodatek DLC Baker Team do Rambo: The Video Game, czyli wypuszczonej dwa lata temu strzelanki typu „celowniczek”. Rozszerzenie udostępniono za darmo, w wersjach na pecety i PlayStation 3. Posiadacze Xboksa 360, na który także ukazała się podstawowa wersja gry, musieli obejść się smakiem.

Ciekawe linki

  1. Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (18-22 kwietnia 2016)
  2. Ratchet & Clank - polska premiera udanego powrotu serii
  3. Demokracja 3 - premiera gry najlepszego sortu
  4. Pecetowe starcie gigantów. Top Empik - Tydzień 15 i 16
  5. Digital Dragons 2016 - znamy szczegółowy program

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej