Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2016, 10:40

autor: Adrian Werner

Doom - otwarta beta ruszy 15 kwietnia

Studio id Software zapowiedziało, że 15 kwietnia ruszą otwarte beta-testy gry Doom. Zdradzono także pierwsze informacje na temat planowanych dodatków DLC.

Otwarta beta ruszy w przyszłym tygodniu. - Doom - owarta beta ruszy 15 kwietnia - wiadomość - 2016-04-07
Otwarta beta ruszy w przyszłym tygodniu.

Studio id Software i firma Bethesda zapowiedziały otwartą betę Doom, czyli najnowszej odsłony klasycznego cyklu FPS-ów. Testy ruszą 15 kwietnia o godzinie 6:00, a zakończą się 18 kwietnia o 5:59. Wezmą w nich udział zarówno gracze pecetowi, jak i konsolowi. W ciągu tych trzech dni będziemy mogli bawić się na dwóch mapach (Fala gorąca i Piekielne ziemie) w trybach Deathmatch 6v6 i Wojenna ścieżka. Natomiast jako grywalny demon dostępny będzie Upiór. Preload potrzebnych plików rozpocznie się 12 kwietnia.

Otwarta beta umożliwi wszystkim zainteresowanym sprawdzenie, jak prezentuje się gra przed premierą. Pełna wersja trafi do sprzedaży 13 maja tego roku, w wersji na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. W naszym kraju nowy Doom ukaże się nakładem firmy Cenega, która przygotuje pełną polską wersję językową. Dostępna też będzie opcja włączenia angielskiego dubbingu.

Autorzy uznali także, że najwyższy czas ujawnić trochę informacji na temat dodatków. Planowane są trzy rozszerzenia i wszystkie rozbudują jedynie tryb multiplayer. Jeśli chodzi o ich zawartość, to na razie wiemy tylko, że pierwszy zaoferuje trzy mapy, dodatkowego demona oraz nowy pancerz, sprzęt, kolory do skórek i gesty. Każde DLC ma kosztować 14,99 dolarów (około 56 złotych). Dostępna też będzie przepustka sezonowa, wyceniona na 39,99 dolarów, czyli około 150 zł.

Warto dodać, że autorzy mają w planach także publikację nowej zawartości w ramach darmowych aktualizacji. Ponadto gra zaoferuje edytor SnapMap, który dostępny będzie zarówno na pecetach, jak i konsolach. To narzędzie powinno zapewnić fanom stały dopływ dodatkowych elementów.

Fakt, że z edytora skorzystają także użytkownicy konsol spowodował, że narzędzie będzie dosyć uproszczone. Pozwoli ono na tworzenie trybów, map i skryptów, ale wszystko to ograniczone zostanie do małych, samodzielnych map. Nie będziemy mogli opracować własnej kampanii ani wprowadzić nowych elementów graficznych.

  1. Doom – oficjalna strona gry
  2. Trudny poród czwartego Dooma - następca kultowych FPS-ów jest już na ostatniej prostej (zapowiedź)
  3. Doom – kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej