Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2016, 11:30

autor: Szymon Liebert

Total War: Warhammer i 20 minut gry wampirami – szkielety, zombie i nietoperze w akcji

W sieci pojawił się nowy fragment rozgrywki z Total War: Warhammer, tym razem prezentujący książęta wampirów, o których do tej pory nie mówiono zbyt dużo. Materiał pokazuje specyficzny styl gry tą frakcją – nieumarli stawiają na hordy potworów, bo nie dysponują jednostkami dystansowymi.

Jak gra się wampirami w Total War: Warhammer?

W Total War: Warhammer zagramy frakcją pozbawioną jednostek dystansowych – mowa oczywiście o Książętach Wampirów, których serwis Eurogamer pokazał w nowym fragmencie rozgrywki. Dwudziestominutowa bitwa z zielonoskórymi Orkami jest świetną okazją, by przyjrzeć się nieumarłym i ich taktyce militarnej. To także kolejny dowód na to, że nowa gra studia Creative Assembly, znanego z wielu odsłon serii Total War, będzie stawiała na różnorodność i wyrazistość. W której innej części tej marki możemy wysłać naszego generała przeciwko całemu oddziałowi wroga, licząc na to, że wyjdzie on z tego manewru zwycięsko? Powiedzmy sobie szczerze: Napoleon albo Attila nie daliby rady, ale dla księcia wampirów Manfreda von Carsteina, bo tak nazywa się bohater tej frakcji, to tylko mała przerwa w miotaniu potężnymi zaklęciami.

Total War: Warhammer to efekt współpracy Games Workshop z firmą Sega oraz studiem Creative Assembly. W tej próbie odtworzenia znanej gry bitewnej z wyrazistym uniwersum na podstawie mechaniki z popularnej serii strategicznej, deweloper stawia na sprawdzone wzorce. W grze pokierujemy losami jednej z kilku frakcji i zawalczymy o władzę, podbijając tereny, rozwijając wojsko i poznając dalsze losy postaci. Esencją zabawy będą bitwy z udziałem setek jednostek. Creative Assembly czerpie garściami z podręczników do Warhammera, więc fani tego świata odnajdą się tu bez problemów. Data premiery Total War: Warhammer to 24 maja tego roku. Gra wyjdzie na PC.

Hordy szkieletów i jeden wampir

W swoich wrażeniach redaktor Eurogamera wspomina o oblężeniach zamków, mówiąc, że w tym temacie nie doczekamy się rewolucji. Ponoć sztuczna inteligencja w bitwach tego typu wciąż pozostawia wiele do życzenia.

W szczegółowy opis starcia wdawać się nie będziemy, bo fani Total War i Warhammera pewnie sami ocenią zawartość materiału. Najważniejsze jest jednak to, że granie wampirami będzie nieco innym doświadczeniem niż w przypadku pozostałych wojsk. Brak jednostek dystansowych zostanie zrekompensowany liczebnością armii wampirzych – wrogów zalejemy masą szkieletów i zombie. Zalejemy bardzo powoli, bo te jednostki zgodnie z kanonem poruszają się raczej ślamazarnie. Nieco więcej dynamiki w taktyczne zagrania nieumarłych książąt wniosą: potężna kawaleria (Black Knights), wilki a także nietoperze. Co ciekawe, dostęp do ostatnich z wymienionych istot otrzymamy ponoć na wczesnym etapie kampanii i mają one być dość tanią jednostką.

W tym wszystkim najbardziej klimatyczne jest to, że na polu bitwy po stronie wampirów znajduje się dosłownie jeden wampir. Co prawda, w grze uświadczymy oddziały złożone z krwiopijców, jednak będą one stanowiły raczej elitarne jednostki. Cała frakcja Książąt Wampirów opiera się bowiem na koncepcji, że wampiry kontrolują pozostałe wojska przy pomocy magii, stanowiąc przede wszystkim dowódców. Z tym wiąże się brak systemu moralności – nieumarli nie uciekają z pola bitwy i nie przełamują szyków. Wspomniany już Manfred jest też przede wszystkim magiem rzucającym głównie zaklęcia wspomagające kompanów lub przeszkadzające wrogom. Takich czarów podczas walki będziemy mieli nawet kilkanaście.

Kilka detali na temat kampanii

Powyższa bitwa, w której wampir Manfred musi ubić szamanów Orków, została przygotowana specjalnie na potrzeby pokazu, chociaż stanowi pewną część kampanii i w którymś momencie rozgrywki na nią trafimy. Sama kampania będzie mocno fabularyzowana i pojawią się w niej takie motywy jak podbijanie terenów (w ograniczonym stopniu, co będzie powiązane z frakcją, którą gramy) czy stopniowe rozwijanie własnych możliwości. W toku rozgrywki odblokujemy na przykład nowe zaklęcia dla Manfreda, dobierając je z drzewka umiejętności.

W materiale redaktor Eurogamera wspomina o zarysie fabuły dla frakcji wampirów. Zacznie się od tego, że Manfred von Carstein zostanie wskrzeszony i początkowo będzie walczył o władzę z innymi wampirami. Pojawi się nawet możliwość sprzymierzenia sił z jednym z „kolegów od trumny”. W dłuższej perspektywie będziemy musieli oczywiście rozpocząć zmagania z pozostałymi rasami dostępnymi w grze. Jak wiemy, na premierę przygotowani zostaną Ludzie, Krasnoludy, Zielonoskórzy i właśnie Wampiry. Creative Assembly ma w zanadrzu jeszcze jedną frakcję: Chaos, która jednak zostanie wydana jako dodatek do zamówień przedpremierowych i DLC.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat wampirów, polecamy wcześniejsze materiały, a więc zwiastun fabularny dla tej frakcji oraz bitwę zaprezentowaną bezpośrednio przez Creative Assembly. Wcześniej pokazywano też rozgrywkę np. kranosludami oraz orkami.