Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 14 marca 2016, 10:25

autor: Adrian Werner

Faeria - oryginalna krzyżówka karcianki i turowej strategii trafi także na urządzenia mobilne

Pecetowa gra Faeria, w ciekawy sposób łącząca elementy karcianki i turowej strategii, doczeka się mobilnych wersji. Wydania na iOS i Androida ukażą się w tym roku.

Kilka tygodni temu do sprzedaży w Steam Early Access trafiła wczesna wersja projektu Faeria, czyli ślicznej karcianki wzbogaconej elementami turowej gry bitewnej. Pierwsze wrażenia graczy są bardzo pozytywne, dlatego z radością przywitaliśmy nowinę, że autorzy pracują także nad wydaniem mobilnym.

Mobilna Faeria zmierza na urządzenia z systemami iOS i Android. Premiera planowana jest na ten rok, ale na razie autorzy nie mogą podać dokładniejszej daty premiery. Tak jak prawie wszystkie karcianki, gra wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Wczesna wersja na PC sprzedawana jest w cenie 22,99 euro, czyli około 99 złotych i osoby, które nabędą ją w Early Accessie otrzymają potem sporo bonusów, gdy produkcja przestawi się na free-to-play.

Akcja Faeria toczy się w starej krainie fantasy, zamieszkanej zarówno przez ludzi, jak i inne inteligentne istoty. Każdy skrawek tego świata kryje wiele ciekawych historii, a powietrze buzuje od energii magicznych. Gra kładzie duży nacisk na historię fikcyjnego uniwersum i osoby lubiące wykopywać takie informacje znajdują tu sporo okazji do oddania się tej pasji.

Faeria oferuje mocno nietypowe podejście do tematyki karcianek. Zabawa sprowadza się do bitew toczonych za pomocą kart losowanych ze skomponowanych przez graczy talii, przy jednoczesnym gromadzeniu zasobów i wykorzystywaniu ich do prowadzenia wojny. Karty reprezentują zarówno bohaterów, jak i efekty oraz zaklęcia, ale nie możemy ich zagrywać swobodnie. Zamiast tego ekran wypełnia mapa podzielona na heksy, na którą musimy wrzucać karty.

Co jednak ciekawe, gdy zaczynamy zabawę, mapa jest pusta. Dopiero poprzez nasze akcje zapełnia się heksami, po których potem mogą poruszać się przywołani bohaterowie. Tym samym to sami gracze kształtują pole bitewne, a odmienne typy dostępnego terenu mocno wpływają na zachowanie jednostek i zaklęć. W połączeniu z faktem, że aby rozpocząć walkę postacie muszą znaleźć się na sąsiadujących pozycjach daje to oryginalny system, skutecznie wyróżniający Faerię na tle licznej konkurencji. Dodatkową zaletą jest to, że posiadacze różnych platform będą mogli rywalizować ze sobą, a konta mają być wspólne dla wszystkich wersji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej