Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 marca 2016, 13:49

autor: Adam Mirkowski

Premiera Ashes of the Singularity jeszcze w tym miesiącu

Ashes of the Singularity - nowy RTS nawiązujący skalą potyczek do serii Supreme Commander - zadebiutuje 31 marca. Twórcy ze studia Stardock, odpowiedzialnego wcześniej za cykl Galactic Civilizations, udostępnili z tej okazji nowy trailer gry.

Fani strategii w stylu Supreme Commander i Total Annihilation mają na co czekać. - Premiera Ashes of the Singularity jeszcze w tym miesiącu  - wiadomość - 2016-03-11
Fani strategii w stylu Supreme Commander i Total Annihilation mają na co czekać.
Ashes of the Singularity w skrócie:
  • Gatunek: RTS
  • Data premiery: 31 marca 2016
  • Deweloper: Stardock
  • Ogromna skala starć obejmująca nawet kilkadziesiąt tysięcy jednostek
  • Specjalny system tzw. meta-jednostek, który uławi dowodzenie wielkimi oddziałami

W serwisie Steam pojawiło się ogłoszenie twórców Ashes of the Singularity, w którym ujawnili, że ich najnowsze dzieło będzie miało premierę ostatniego dnia tego miesiąca. Gra pojawiła się we wczesnym dostępie w październiku zeszłego roku, jako pierwsza produkcja na świecie wspierająca obsługę bibliotek DirectX 12.

Pojawił się również nowy trailer wprowadzający w klimat dalekiej przyszłości i wojny pomiędzy ludzkością a sztuczną inteligencją.

Autorzy w ogłoszeniu dziękują fanom za zaangażowanie w proces tworzenia, które pomogło w dopracowaniu balansu gry oraz polepszeniu funkcji multiplayer. Do rozwoju tego trybu niewątpliwie przyczyniły się również piątkowe akcje „Devs vs Fans”, kiedy to deweloperzy gry bezpośrednio mierzyli się ze zwykłymi graczami. Studio podkreśla, że okres wczesnego dostępu pozwolił im m.in. dodać nowe mapy i utwory muzyczne, polepszyć efekty dźwiękowe oraz dopracować wielkie eksplozje. Wraz z wersją 1.0 udostępniona zostanie opcja dostosowywania map do własnych preferencji – instrukcje na temat tego, jak można to robić mają pojawić się wkrótce. Studio Stardock w najbliższych dniach opowie również o kampanii zatytułowanej Ascendancy Wars.

Tło fabularne gry bazuje na koncepcji technologicznej osobliwości (ang. singularity), stworzonej przez futurologa Raymonda Kurzweila. Zakłada ona, że w przyszłym rozwoju cywilizacji nastąpi punkt przełomowy, po którym postęp technologiczny przyśpieszy na tyle, że wszelkie prognozy przyszłości staną się nieaktualne. W grze taką osobliwością jest moment wynalezienia sztucznej inteligencji o nazwie Haalee. Zapoczątkowało to okres niezwykle dynamicznego rozwoju ludzkości, w czasie którego nasza rasa porzuciła cielesne powłoki i przeniosła swoją świadomość do komputerów. Pojawił się również nowy surowiec w postaci computronium, który umożliwia tworzenie układów komputerowych. Natomiast SI stworzyła kompletnie nową rasę sztucznych istot, co wkrótce doprowadziło do konfliktu z ludźmi.

Ashes of the Singularity najpierw pojawi się na pecetach z systemem Windows, ale twórcy planują również wersję na MacOS, SteamOS oraz Linuksa.