Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2016, 10:53

autor: Szymon Liebert

Premiera dodatku Cities: Skylines - Snowfall. Gra trafiła do 2 mln graczy

Dzisiaj debiutuje dodatek Snowfall do strategii ekonomicznej Cities: Skylines. Płatne rozszerzenie zostało wsparte darmowym patchem, a do gry wprowadzi między innymi motyw zimowy z opadami śniegu, pługami i koniecznością ogrzewania domów. Dzięki temu można powiedzieć, że zima wraca!

Snowfall - premiera dodatku do Cities: Skylines.

Cities: Skylines, symulator budowania miasta, który pod względami artystycznymi pobił SimCity, dzisiaj otrzyma kolejne duże rozszerzenie. Dodatek zatytułowany Snowfall wprowadzi przede wszystkim motyw zimowy oraz mnóstwo pomniejszych nowości i poprawek. Fani tej świetnej strategii urbanistycznej mogą spodziewać się nowej treści około godziny 12:00 naszego czasu, wraz z towarzyszącym jej darmowym patchem. Dokładną zawartość bezpłatnej łatki przedstawiamy poniżej – najważniejsze jest to, że przynosi ona sporo poprawek i efekty pogodowe. Snowfall jest dostępne w wersji cyfrowej w polskich sklepach. Jak wskazuje nasza porównywarka cenowa, cena waha się od 40 do 60 złotych w zależności od sprzedawcy.

Premiera dodatku wiąże się z jednym drobnym minusem - przedstawiciele firmy Paradox Interactive i studia Colossal Order ostrzegli, że pojawią się problemy z działaniem niektórych modów. To dość ważny aspekt grania w Cities: Skylines, czego dowodzi liczba amatorskich rozwinięć w steamowym warsztacie (mówimy o setkach a nawet tysiącach map, modów i dziesiątkach tysięcy nowych obiektów). Wydawca podjął zakulisową współpracę z modderskimi ekipami, więc większość najbardziej znanych i lubianych prac powinna być kompatybilna. W przypadku paru modyfikacji jeszcze nie jest to zapewnione – wiadomo, że problemy sprawia Traffic++, bo jego twórca był nieosiągalny. Sugeruje się zablokowanie tego moda przed powrotem do gry. Tak czy inaczej, niech spadnie śnieg!

Najpopularniejsze mody do Cities: Skylines. Sprawdziliśmy, jakie mody cieszą się największą popularnością. Steam Workshop wskazuje, że gracze lubią nowe budynki, takie jak teleskopy zwiększające zadowolenie z edukacji, obiekty sportowe pokroju stadionów lekkoatletycznych czy sale koncertowe. Modyfikacje dodają też wiele mechanik albo poszerzają działanie podstawowych rozwiązań, pozwalając na swobodne obracanie drzew, dostosowując życie mieszkańców do upływającego czasu, a także wprowadzając kamerę pierwszoosobową.

Płatny dodatek i darmowy patch – zawartość

Snowfall zostanie wypuszczony w ramach aktualizacji opatrzonej numerem 1.3.0-f4, która będzie zawierała elementy płatne i darmowe.

Płatna część dodatku

Płatny motyw zimowy ze Snowfall składa się z następujących elementów:

  1. 3 zimowych map,
  2. 3 zimowych parków,
  3. 4 budynków specjalnych,
  4. śniegu i opadów – widocznych także na budynkach,
  5. zorzy polarnej,
  6. zimowych wersji mieszkańców, drzew i innych obiektów, wraz z takimi detalami jak samochody zwalniające na śniegu,
  7. pługów śnieżnych usuwających zaspy i miejsc składowania śniegu,
  8. mechaniki ciepła i ogrzewania – z rurami, ciepłowniami i pozostałymi elementami infrastruktury ciepłowniczej oraz takimi szczegółami jak temperatura wpływająca na zużycie elektryczności i energii cieplnej.

Poza tymi wybitnie zimowymi akcentami, Snowfall przyniesie także:

  1. tramwaje – z nowymi torami, słupami elektrycznymi, przystankami i zajezdnią,
  2. usługę drogownictwa – z ciężarówkami i siedzibą pracowników drogownictwa,
  3. saunę,
  4. 4 nowe ustawy,
  5. 8 dodatkowych wyzwań na Steamie,
  6. nowe dźwięki, muzykę, podpowiedzi, obrazki towarzyszące ekranom ładowania.

Rozszerzenie koncentruje się na zimowej otoczce.

Darmowa część dodatku

Nie trzeba będzie kupować Snowfall, by na premierę dodatku otrzymać nowe elementy. Paradox Interactive potwierdziło, że w ramach darmowej aktualizacji gracze dostaną między innymi:

  1. poszerzony interfejs komunikacji publicznej,
  2. edytor motywów z opcją wyboru własnego motywu przy uruchamianiu nowej mapy,
  3. pogodę z deszczem, mgłą i temperaturą (a także termometrem),
  4. 5 osiągnięć na Steamie,
  5. dziesiątki poprawek, których pełną listę znajdziecie na forum firmy Paradox.

Cities: Skylines lepsze niż SimCity?

Na wstępie pisaliśmy, że Cities: Skylines pobiło grę SimCity w aspektach artystycznych. Chodziło naturalnie o to, że produkcja wydana przez firmę Paradox Interactive zbiera znacznie lepsze opinie niż tytuł Electronic Arts. SimCity wyłożyło się na premierę koniecznością grania online i utrzymywaniem, że wprowadzenie trybu offline jest niemożliwe. Oczywiście pamiętamy, że ostatecznie takie rozwiązanie do gry trafiło, ale chyba było już za późno na pełne odbudowanie siły marki. Cities: Skylines wyszło bez większego szumu, ale od początku zachwycało. Gracze polubili tę strategię, bo po prostu była ona lepsza i w pełni korzystała z zalet pecetów – zawierając większe mapy, nie strasząc trybem online, lepiej odwzorowując urbanistyczne wyzwania i nie utrudniając pracy modderom.

Mod z kamerą pierwszoosobową przyda się do podziwiania nieba!

Tak naprawdę Cities: Skylines mogłoby powoli stawać do bitwy z SimCity również na polu sprzedażowym. W 2013 roku informowaliśmy, że produkcja Electronic Arts trafiła do 2 milionów graczy, co było wynikiem niezłym. Jak wynika z serwisu SteamSpy, przekopującego dane ze Steama, Cities: Skylines ostatnio również zostało kupione 2 miliony razy (naturalnie trzeba brać poprawkę na ten wynik – statystyki SteamSpy nie są w stu procentach wierne rzeczywistości). Jest to więc zdecydowanie sukces firmy Paradox, od lat pozostającej wiernej swoim korzeniom – grom strategicznym. Nic dziwnego, że producent chętnie tworzy rozszerzenia i aktualizacje – widownia, którą zebrał jest spora i wciąż zainteresowana dłubaniem przy swoich metropoliach.

  1. Cities: Skylines – wyniki na łamach SteamSpy