Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 19 lutego 2018, 17:00

autor: Aquma

Wszystko o SEVEN: The Days Long Gone (demo, aktualizacje, premiera) - Akt. #6

Kolejne kompendium wiedzy poświęcamy grze SEVEN: The Days Long Gone, wspólnej produkcji rodzimych studiów IMGN.PRO i Fool’s Theory. Niniejszy tekst zbiera najciekawsze informacje na temat rzeczonego tytułu, zarówno te przed-, jak i popremierowe.

SEVEN: The Days Long Gone – kompendium wiedzy - Wszystko o SEVEN: The Days Long Gone (demo, aktualizacje, premiera) - Akt. #6 - wiadomość - 2018-02-19
SEVEN: The Days Long Gone – kompendium wiedzy
Spis treści:
  • 1. Fabuła
  • 2. Świat gry (2.1. Magia; 2.2. Potwory)
  • 3. Mechanika
  • 4. Technikalia (4.1. Aktualizacje; 4.2. Wymagania sprzętowe; 4.3. Silnik gry; 4.4. Muzyka)
  • 5. Pozostałe informacje
  • 6. Multimedia

SEVEN: The Days Long Gone to izometryczna gra fabularna inspirowana kultową serią Thief, będąca efektem współpracy między dwoma rodzimymi studiami: IMGN.PRO, twórcami survival horroru Kholat, oraz Fool’s Theory, dla którego SEVEN to produkcja debiutancka, choć jego pracownicy w przeszłości pracowali nad takimi tytułami, jak Wiedźmin 2: Zabójcy Królów czy Wiedźmin 3: Dziki Gon. SEVEN: The Days Long Gone ukazało się na komputerach osobistych 1 grudnia 2017 roku.

Aktualizacja #6: udostępniono demo gry. Link do niego znajdziecie w sekcji „Pozostałe informacje”.

Aktualizacja #5: do kompendium dodano podsekcję „Aktualizacje”, a w niej informacje o dotychczas wydanych patchach, oraz podsekcje „Wymagania sprzętowe” i „Odbiór mediów i graczy”.

Aktualizacja #4 [17 października 2017 r.]: w sekcji „Multimedia” pojawił się nowy zwiastun. Poznaliśmy również datę premiery gry (patrz wyżej).

Aktualizacja #3 [15 września 2017 r.]: do sekcji „Multimedia” dodane zostały nowe materiały filmowe przedstawiające rozgrywkę w grze, a także dodatkowy zwiastun.

Aktualizacja #2 [3 marca 2017 r.]: do kompendium dodaliśmy dwa materiały filmowe (sekcja „Multimedia”), w tym około minutowy zapis rozgrywki, a także informacje dotyczące budżetu gry (nowa sekcja „Pozostałe informacje”).

Aktualizacja #1 [26 kwietnia 2016 r.]: kompendium zostało przemianowane zgodnie z podtytułem gry. W sekcji „Multimedia” pojawił się pierwszy zwiastun SEVEN: The Days Long Gone.

1. Fabuła

Gracze wcielają się w będącego złodziejem samotnego podróżnika, przemierzającego autorski, otwarty świat o nazwie Peh. Grający nieustannie stawiani są przed różnego rodzaju wyborami. Motywami przewodnimi opowieści SEVEN: The Days Long Gone są chociażby podstęp, żądza władzy, odkrywanie ukrytej prawdy czy przetrwanie w niewybaczającym błędów świecie. Głównym scenarzystą SEVEN jest Stephen Rhodes, który w przeszłości pracował nad takimi tytułami, jak Homefront: The Revolution czy Wiedźmin 3: Dziki Gon.

2. Świat gry

W postapokaliptycznym uniwersum SEVEN: The Days Long Gone ludzkość została niemal całkowicie unicestwiona w wyniku katastrofy, będącej skutkiem zuchwałego planu ściągnięcia Boga na Ziemię w celu zmuszenia Go do „odpowiedzialności” za wszystkie krzywdy, jakich gatunek ludzki doznał w całej historii swojego istnienia. Świat przedstawiony jest ponury oraz pełen dualizmu i okrucieństwa; w jego średniowiecznych realiach przewijają się pozostałości po dawnej, niezwykle zaawansowanej cywilizacji, która została anihilowana.

2.1. Magia

Magia jest obecna w świecie SEVEN, choć część związanych z nią zjawisk nie znajduje logicznego wyjaśnienia. Magii można używać na różne sposoby i w rozmaitych celach, choć mieszkańcy Peh zazwyczaj są praktyczni w tym względzie. Oczywiście nie każdy może zostać magiem. Postać gracza także będzie mogła rzucać zaklęcia po wyposażeniu się w odpowiednie ulepszenia.

W świecie gry wyróżniane są trzy podstawowe „formy” magii:

  • Technomagia – najbardziej rozpowszechniona, a zarazem najbardziej niszczycielska forma magii. Technomagowie [oryg. Technomagi] przez niektórych bywają uważani za półbogów ze względu na swoją przeogromną moc, choć ich zdolności bledną w porównaniu z tymi, którymi władali ich przodkowie, tak zwani Starożytni. Technomagia to rozległa forma magii i dzieli się na kilka szkół, przez co żaden technomag nie jest w stanie opanować każdej z nich.
  • Dzika Magia [oryg. Wild Magic] – to magia w najczystszej, najpierwotniejszej postaci, co czyni ją nieprzewidywalną i niebezpieczną. Dzicy magowie często stają na czele różnego rodzaju rebelii. Podobnie jak technomagowie są oni Potomkami Starożytnych [oryg. Descendants of the Ancients], choć brak im formalnego szkolenia, jakie przechodzą technomagowie, przez co trudniej im panować nad ich mocą. Zwykli ludzie boją się dzikich magów; z kolei technomagowie uważają ich za heretyków, a dziką magię ogłosili nielegalną, co jest powodem prześladowania i zabijania tych pierwszych. Niestety ofiarami często stają się też zwykli cyrulicy czy zielarze, którzy również w niewielkim stopniu korzystają z dzikiej magii na potrzeby świadczonych przez siebie usług.
  • Bioteka – biotekowie [oryg. Bioteks] są duchowymi naukowcami na usługach Imperium Vetrall [oryg. Empire of Vetrall], wierzącymi, że biologia i technologia oraz nauka i religia nie wykluczają się wzajemnie. Biotekowie, podobnie jak technomagowie, są ludźmi kształconymi w sztuce. W ich szeregach można znaleźć lekarzy, badaczy czy chirurgicznych pionierów, którzy są w stanie wyleczyć nawet niewidoczne dla oka urazy. Ich usługi nie są jednak do końca darmowe i wymagają złożenia ofiary o wartości równej do wyświadczonej posługi.

2.2. Potwory

Świat SEVEN zamieszkują potwory będące integralną częścią jego ekosystemu, podobnie jak ludzie i zwierzęta. Skuteczne polowanie na różnego rodzaju bestie wymaga od postaci gracza poznania i ciągłego poszerzania wiedzy na temat mocnych i słabych stron poszczególnych gatunków, jak również ich zwyczajów. Zabijanie potworów, dość klasycznie, jest między innymi źródłem dochodu i rzadkich materiałów rzemieślniczych. Może również posłużyć jako sposób torowania drogi bądź eliminacji przeciwników (jeśli np. zwabimy jakieś krwiożercze monstrum do obozu bandytów).

3. Mechanika

Choć SEVEN: The Days Long Gone jest izometrycznym RPG, w grze zastosowanie znajdują elementy nietypowe dla tego gatunku, czego najlepszym przykładem jest eksploracja świata przedstawionego przy użyciu technik parkour, znanych chociażby z gry Mirror’s Edge. W tytule, dla zwiększenia naturalności występujących w nim postaci, wykorzystane zostaną animacje zrealizowane w technice motion capture (kilka przykładów z sesji nagraniowej).

4. Technikalia

4.1. Aktualizacje

  • Patch 1.03 – naprawiono wiele błędów, w tym te powodujące wysypywanie gry do pulpitu przy starcie oraz przy zmianie ustawień rozgrywki. Dodano również sześć nowych osiągnięć do zdobycia.
  • Patch 1.04 – zniwelowano wiele problemów w systemach rozgrywki, questach, dźwięku i innych. Ponadto podstawowe wartości zdrowia i energii są teraz wyświetlane w ekranie ekwipunku, a wszystkie ulepszenia umiejętności są pokazane w panelu umiejętności (również te niekompatybilne). Dorzucono kilka nowych dźwięków. Na ekranie śmierci obecnie widać szczegóły zapisów gry.
  • Patch 1.05 – oprócz zlikwidowania kolejnej porcji błędów, łatka usunęła rzucanie cieni w nocy i dodała specjalne znaczniki dla ciosów w plecy i dropkilli (wskazują też one skuteczność takich ataków). Chmurki informacyjne broni wyświetlają obecnie modyfikatory obrażeń dla w/w wspomnianych ataków i ciosów kończących. Skrytka aktualnie dostępna jest z poziomu wszystkich stacji alchemicznych i rzemieślniczych. Samouczek został wzbogacony o nowe filmy i obrazki. Ponadto w grze można usłyszeć piosenkę „Keepers” autorstwa Miracle of Sound po zakończeniu questa „Veil of Darkness”.
  • Patch 1.06 – patch naprawia kolejne błędy. Oprócz tego do najważniejszych nowości należą usprawnienia w systemie wczytywania i zapisywania gry (m.in. usuwanie, nadpisywanie, sortowanie), dodanie możliwości ulepszania stacji rzemieślniczej/alchemicznej za pomocą składników z ekwipunku i skrytki oraz ulepszenie panelu wyświetlającego rzeczone składniki.

4.2. Wymagania sprzętowe

Minimalna konfiguracja

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7/8.1/10;
  • Procesor: Intel Core i5-2400 / AMD FX-8320;
  • Pamięć RAM: 4 GB;
  • Karta grafiki: GeForce GTX 660 (2 GB) / AMD Radeon 7850 (2 GB);
  • Miejsce na dysku: 10 GB.

Zalecana konfiguracja

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 10;
  • Procesor: Intel i7-2600K / AMD FX-8350;
  • Pamięć RAM: 8 GB;
  • Karta grafiki: GeForce GTX 970 (4 GB) / AMD Radeon R9 290 (4 GB).

4.3. Silnik gry

SEVEN: The Days Long Gone napędzane jest przez silnik Unreal Engine 4.

4.4. Muzyka

Muzykę do gry skomponuje Marcin Przybyłowicz, autor ścieżki dźwiękowej i reżyser dźwięku Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, we współpracy z Arkadiuszem Reikowskim, kompozytorem muzyki z gier Kholat i Layers of Fear. Kilka próbek można posłuchać pod tym adresem, zaś motyw przewodni SEVEN rozbrzmiewa na oficjalnej stronie internetowej rzeczonego tytułu.

5. Pozostałe informacje

  • Gra otrzymała dofinansowanie od firmy Epic Games w ramach akcji Unreal Engine Humble Bundle.
  • Twórcy zdecydowali się na przygotowanie dema swojej produkcji. Zostało udostępnione kilka miesięcy po premierze – w styczniu 2018 r – i można je pobrać zarówno na Steamie, jak i GoG-u.

5.1. Odbiór mediów i graczy

SEVEN: The Days Long Gone posiada średnią ocen z recenzji na poziomie 6,8/10 na podstawie 18 ocen w serwisie Metacritic. W naszej recenzji gra otrzymała niezłą ocenę: 6,5/10. Na Steamie tytuł posiada w większości pozytywne noty – 74% oceniających graczy poleca SEVEN (stan na 19 grudnia 2017 r.).

6. Multimedia

Informacja pojawiła sie pierwotnie 3 marca 2017, 11:35.

Seven: The Days Long Gone

Seven: The Days Long Gone