Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2016, 16:05

autor: Adam Mirkowski

Total War: Warhammer – omówienie pomniejszych frakcji i gameplay

Na oficjalnym blogu serii Total War pojawiły się kolejne informacje na temat zbliżającego się Total War: Warhammer. Tym razem Creative Assembly przedstawiło wszystkie pomniejsze frakcje zamieszkujące wirtualny Stary Świat, wraz z ich rozlokowaniem na mapie. Pokazano też nowy gameplay z kampanią po stronie Imperium.

Creative Assembly twierdzi, że oddanie specyfiki świata Warhammera jest niczym praca nad kilkoma epokami historycznymi jednocześnie. - Total War: Warhammer – rola pomniejszych frakcji i mapa świata gry - wiadomość - 2016-02-11
Creative Assembly twierdzi, że oddanie specyfiki świata Warhammera jest niczym praca nad kilkoma epokami historycznymi jednocześnie.

Studio Creative Assembly zapewnia, że chce stworzyć Total War: Warhammer w jak największej zgodności z oryginalnym uniwersum wykreowanym przez Game Workshop. Aby wierniej oddać złożoność tego świata, każda grywalna rasa dostała garść otaczających ją pomniejszych frakcji, które mają ją zapełnić dodatkową złożoność rozgrywce. Będzie można wchodzić z nimi w różne interakcje – od gracza będzie zależeć, czy zdecyduje się na ich podbój, czy stworzy z nimi trwały sojusz lub uczyni je wasalami.

Pomniejsze frakcje mają uatrakcyjnić i zróżnicować rozrywkę oraz zapewnić klimat świata Warhammera, w którym nikt nie może czuć się bezpieczny. Wędrujące plemię dzikich Orków zawsze może przybyć do bram naszego królestwa i zniweczyć strategię opierającą się na dyplomacji. Dzicy Orkowie to tylko jeden z przykładów podanych przez twórców, ale daje wyobrażenie, jak potrafią się one różnić od grywalnych ras – w tym przypadku mamy do czynienia z grupą, która w ogóle nie osiedla się w miastach i przemierza świat gry zwyczajnie niszcząc i plądrując wszystko, co stanie na jej drodze. To także przykład na to, iż niektóre frakcje będą potrafiły napsuć krwi każdej z grywalnych ras. Inne będą stanowić problem tylko dla jednego z graczy, jak np. frakcja Norscan nękająca głównie Imperium. Będzie to wynikać z ich startowego położenia, które można już teraz przeanalizować na mapie udostępnionej przez twórców. Znajduje się na niej również lista wszystkich stronnictw biorących udział w grze.

Mapa prezentująca rozmieszczenie poszczególnych frakcji.

Twórcy otwarcie przyznają, że nie celują w idealny balans pomiędzy rasami. Uważają, że zrównanie poziomu trudności gry każdą z dostępnych ras zmusiłoby ich do ograniczenia różnorodności i utrudniło oddanie specyfiki świata Warhammera. W zamian obiecują, że gracz będzie miał dużą swobodę w planowaniu strategii dla swojej rasy i nie będzie miał jednej, jasno wytyczonej ścieżki zawsze prowadzącej do zwycięstwa.

Sprawdzić to na własnej skórze gracze będą mogli 28 kwietnia 2016 roku, kiedy to odbędzie się premiera gry.