Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lutego 2016, 18:45

autor: Kamil Zwijacz

Battalion 1944 - drugowojenna strzelanka na nowym gameplayu

Zapowiedziana kilka dni temu strzelanka Battalion 1944 doczekała się nowego materiału z rozgrywką. Jednocześnie deweloperom na Kickstarterze udało się już zebrać ponad 90 tysięcy z wymaganych 100 tysięcy funtów.

Kilka dni temu pisaliśmy o zapowiedzi gry Battalion 1944 – pierwszoosobowej strzelanki osadzonej w realiach II wojny światowej. Już wtedy dane nam było obejrzeć kilka fragmentów rozgrywki z wczesnej wersji, ale teraz możemy zobaczyć dużo więcej, dzięki powyższemu materiałowi wideo zamieszczonemu na kanale Westie w serwisie YouTube. W serwisie Kickstarer wystartowała też zbiórka pieniędzy na rzeczoną produkcję. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, deweloperzy ze studia Bulkhead Interactive poprosili graczy o 100 tysięcy funtów, z czego większość udało im się już zebrać – w momencie pisania niniejszej wiadomości licznik na stronie akcji wskazuje ponad 90 tysięcy funtów, więc dobicie do minimalnego progu to kwestia kilku godzin.

Oznacza to, że produkcja zadebiutuje w pełnej wersji na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz komputerach osobistych najpewniej w maju 2017 roku. Wcześniej gracze PC-towi będą mogli wziąć udział w zamkniętej alfie i becie (osoby, które wpłacą odpowiednią kwotę podczas zbiórki). Następnie tytuł zostanie udostępniony w ramach Steam Early Access i po dopracowaniu wszystkich szczegółów deweloperzy zaktualizują go do pełnej wersji, która zadebiutuje też na sprzęcie Sony i Microsoftu.

Battalion 1944 - drugowojenna strzelanka na nowym gameplayu - ilustracja #1
Battalion 1944 w skrócie:
  • Strzelanka FPP osadzona w realiach II wojny światowej
  • Za produkcję odpowiada studio Bulkhead Interactive
  • Ukaże się w 2017 roku na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC
  • Wcześniej na PC-tach odbędą się testy alfa, beta, a później gra trafi do Steam Early Access

Battalion 1944 będzie grą przeznaczoną do zabawy w multiplayerze, która stawiać ma przede wszystkim na umiejętności graczy, a nie na odblokowywane gadżety, zdolności podopiecznych itd. Deweloperzy udostępnią kilka klasycznych trybów pokroju Capture the Flag, Deathmatch i Domination, ale testują też kilka autorskich pomysłów oraz czekają na sugestie graczy.

Przy pierwszym uruchomieniu gry dołączymy do batalionu, czyli jednej z wielkich ekip indywidualnych graczy, w której liczba miejsc będzie uzależniona od liczby aktywnych fanów Battalionu 1944. Podczas danego sezonu mamy walczyć o punkty (zdobywać będziemy je samoczynnie w trakcie zabawy) dla naszego zespołu-matki. Jeżeli to nasz batalion będzie tym najlepszym na koniec sezonu, to wszyscy jego członkowie otrzymają nagrody. Tytuł umożliwi także zakładanie i dołączanie do plutonów (odpowiedniki klanów), które oczywiście także mają należeć do batalionów, wpływając na ich wynik. Nic nie stanie jednak na przeszkodzie, by bawić się samemu.

System rozwoju nie będzie wpływał na zdolności żołnierzy, by gracze na wyższych poziomach nie mieli przewagi nad tymi o niższych levelach. Zamiast tego nagradzani będziemy kosmetycznymi elementami, umożliwiającymi chociażby zmianę wyglądu postaci.

Warto jeszcze wspomnieć, że gracze będą mieć możliwość stawiania własnych serwerów, zabawy przez LAN, a nad sprawiedliwą rozgrywką czuwać mają zabezpieczenia przeciw oszustom.