Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 27 stycznia 2016, 11:00

autor: Entelarmer

Warhammer 40,000: Eternal Crusade strzelanką MMO. Premiera w połowie 2016 roku

Studio Behaviour Interactive wypuściło grę Warhammer 40,000: Eternal Crusade w programie Steam Early Access. Okazało się przy tym, że będzie jej bliżej do gatunku MMOTPS niż MMORPG, ponadto doszło do zmiany wydawcy (Bandai Namco zastąpiło Square Enix). Finalny debiut tytułu ma nastąpić latem 2016 roku na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Warhammer 40,000: Eternal Crusade w skrócie:
  • Producent: Behaviour Interactive
  • Wydawca: Bandai Namco Entertainment
  • Gatunek: MMOTPS
  • Platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • Data premiery: lato 2016 roku

Kiedy ostatnio informowaliśmy o Warhammer 40,000: Eternal Crusade – przy okazji wydania zwiastuna prezentującego rozgrywkę – produkcja studia Behaviour Interactive miała zostać wydana przez firmę Square Enix. Teraz zaś okazuje się, że tytuł reklamowany jako MMORPG zmienił nie tylko wydawcę, lecz także przynależność gatunkową. Jak wynika bowiem z informacji zawartych w nowym zwiastunie oraz na stronie produkcji w sklepie Steam, Eternal Crusade zostanie wydane przez firmę Bandai Namco. Sam tytuł będzie produkcją MMO, tyle że już nie RPG, lecz strzelanką z perspektywy trzeciej osoby. Obecnie produkcja nie wyszła jeszcze z fazy alfa, mimo to twórcy postanowili udostępnić ją w ramach Wczesnego Dostępu w serwisie Steam.

Co wiemy o rozgrywce w Eternal Crusade? Podobnie jak w grze Warhamer 40,000: Dawn of War, gracze będą mogli opowiedzieć się po jednej z czterech stron: Kosmicznych Marines, Chaosu, Eldarów oraz Orków. Nie znaczy to jednak, że w grze uświadczymy jedynie te frakcje – oprócz nich na pewno spotkamy tyranidów, którzy w trybie Podziemia (Underworld) będą nacierać na współpracujących ze sobą graczy. Ponadto w ramach każdej ze stron będzie można wybrać jedną z dwudziestu pomniejszych frakcji. Gra położy nacisk na wspólne działania graczy, czy to w ramach obrony twierdzy, czy też w trakcie podbijania wrogiego przyczółka, a działania użytkowników przełożą się na terytorium kontrolowane przez poszczególne frakcje. Same walki będą dość zróżnicowane pod względem skali i rozgrywki: od pojedynków na miecze łańcuchowe, po niemałe bitwy z udziałem pojazdów (w opisie gry wspomniano o strzelaniu z wieżyczki czołgu Predator). Nie zabraknie też wielu możliwości dostosowania naszej postaci do własnych preferencji, jako że według twórców w grze pojawią się „setki broni i akcesoriów wziętych z 29 lat historii świata Warhammer 40,000”.

Jeśli chodzi o reakcje grających, to te są w większości pozytywne. Zgodnie chwali się satysfakcjonującą rozgrywkę i spory potencjał produkcji, ale nie da się ukryć, że twórcy chyba nieco pośpieszyli się z udostępnieniem Eternal Crusade na Steamie. Przede wszystkim gra jest praktycznie niezoptymalizowana, przez co nawet na bardzo wydajnych komputerach mogą pojawić się problemy z płynnym wyświetlaniem rozgrywki. Dochodzą do tego bolączki typowe dla wersji alfa, mimo pojawiających się łatek. Część osób narzekała też na dość zaporową cenę gry jak na Wczesny Dostęp, aczkolwiek wypada zaznaczyć, że za 39,99 euro (ok. 180 zł, cena z rabatem 20%) nabywcy otrzymują też 20 tysięcy punktów Rogue Trader, które będzie można wydać w sklepie w grze (obecnie niedostępnym).

Kosmiczni Marines preferują cięte riposty w rozmowach ze swoimi chaotycznymi braćmi. - Warhammer 40,000: Eternal Crusade strzelanką MMO. Premiera w połowie 2016 roku - wiadomość - 2016-01-27
Kosmiczni Marines preferują cięte riposty w rozmowach ze swoimi chaotycznymi braćmi.

Wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: 64-bitowy (Windows 7, Windows 8 & Windows 8.1) 
  • Procesor: Intel Core i3 4170 lub AMD FX-8120
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: GeForce GTX 460 1GB VRAM lub AMD HD5850 1GB VRAM
  • DirectX: Wersja 11
  • Miejsce na dysku: 20 GB

Powyższa specyfikacja dotyczy pełnej wersji Warhammer 40,000: Eternal Crusade. Obecna edycja gry, niestety, ma nieco większe wymagania (wspomniany brak optymalizacji). Gra zadebiutuje latem tego roku na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One.