Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 22 stycznia 2016, 11:24

autor: Adrian Werner

Dungelot: Shattered Lands - premiera trzeciej części mobilnego koktajlu RPG-a i Sapera

W usłudze App Store zadebiutowało Dungelot: Shattered Lands, czyli trzecia odsłona popularnego mobilnego cyklu, łączącego elementy gatunku RPG i gier logicznych typu Saper.

Niecałe dwa tygodnie temu opublikowaliśmy listę najbardziej obiecujących gier, które mają się ukazać w tym roku na urządzenia mobilne. Do dystrybucji właśnie trafił jeden z wymienionych w tym artykule faworytów, czyli skrzyżowanie gry logicznej i RPG-a zatytułowane Dungelot: Shattered Lands.

Gra dostępna jest na iOS w cenie ok. 17 złotych i nie uświadczycie w niej żadnych mikropłatności. W planach jest także wersja na Androida i pecety.

Tak jak poprzednie dwie części, Dungelot: Shattered Lands to nietypowa hybryda gry logicznej i gatunku RPG typu roguelike. Wcielamy się więc w poszukiwacza przygód, który eksploruje pełne potworów, pułapek i skarbów lochy. Odbywa się to jednak w stylu znanym z klasycznego Sapera. Mapy składają się z kwadratów i gdy na nie trafiamy większość z nich jest zakryta. Musimy je więc odkrywać, nie będąc nigdy pewnym, czy po wykonaniu tej czynności w odkłonionym miejscu pojawi się zwykła skała, czy też może np. przeciwnik lub cenny przedmiot.

Dungelot: Shattered Lands jest wyraźnie bogatszą gra niż poprzednie odsłony. Tym razem do zwiedzania przygotowano osiemnaście lochów zlokalizowanych w trzech mocno odmiennych światach. Do wyboru jest czterech bohaterów i każdy z nich ma unikalne umiejętności, które możemy rozwijać za punkty doświadczenia. Zabawę urozmaicają okazjonalne potyczki z potężnymi bossami oraz kilka typów mini-gierek.

Również wykonanie stoi na znacznie lepszym poziomie niż poprzednio. Toporną oprawę zastąpiła atrakcyjna kreskówkowa grafika i każdy jej element, począwszy od postaci, poprzez lokacje, a na efektach kończąc, prezentuje się wyraźnie ładniej niż we wcześniejszych częściach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej