Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2016, 08:50

Spadek sprzedaży czasopism branżowych w październiku 2015 roku

Poznaliśmy wyniki sprzedaży polskich pism komputerowych w październiku 2015 roku. Magazyn CD-Action niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera, ale wraz z innymi magazynami sprzedał się wyraźnie gorzej niż w październiku 2014 roku.

Sprzedaż prasy komputerowej w październiku 2015 i 2014 roku. / Źródło: Wirtualnemedia.pl. - Spadek sprzedaży czasopism branżowych w październiku 2015 roku - wiadomość - 2016-01-19
Sprzedaż prasy komputerowej w październiku 2015 i 2014 roku. / Źródło: Wirtualnemedia.pl.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował dane na temat sprzedaży czasopism komputerowych w październiku 2015 roku. Jak zwykle na pierwszym miejscu usytuował się magazyn CD-Action z 66 902 sprzedanymi egzemplarzami. W badanym okresie wszystkie pisma odnotowały spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem w 2014 roku (w przypadku CDA o 13,64% z 77 472 kopii). Druga pozycja przypadła PC Formatowi, kolejnemu tytułowi Wydawnictwa Bauer, który zaliczył też procentowo najmniejszy spadek sprzedaży, z 56 226 do 54 777 (o 2,58%).

Niewiele stracił Komputer Świat z wynikiem 45 132 egzemplarzy, czyli o 4,94% gorszym niż w październiku 2014 roku (47 476 kopii). Najgorzej poradził sobie Chip wydawnictwa Grupa Burda, który sprzedał się w zaledwie 10 474 egzemplarzach, a do tego odnotował największy spadek sprzedaży ze wszystkich czasopism (o 23,59% z 13 707 kopii). Lepiej wypada porównanie z ubiegłorocznym wrześniem, jako że wszystkie cztery pisma rozeszły się w nieco większej liczbie egzemplarzy, przy czym największy przyrost (o 24,35%) odnotował Komputer Świat, najmniejszy zaś (zaledwie 2,6%) – Chip.

Sprzedaż prasy komputerowej we wrześniu i październiku 2015 roku. / Źródło: Wirtualnemedia.pl. - Spadek sprzedaży czasopism branżowych w październiku 2015 roku - wiadomość - 2016-01-19
Sprzedaż prasy komputerowej we wrześniu i październiku 2015 roku. / Źródło: Wirtualnemedia.pl.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej