Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 stycznia 2016, 09:36

Zbiórka na Psychonauts 2 zakończona. Double Fine zdobyło 3,8 miliona dolarów

Zakończyła się zbiórka funduszy na grę Psychonauts 2. Studio Double Fine już parę dni temu osiągnęło wyznaczoną kwotę minimalną. Ostatecznie licznik w serwisie FIG.co stanął na sumie 3,8 miliona dolarów.

Jeśli Double Fine nie zaliczy opóźnień, z Razem i spółką spotkamy się jesienią 2018 roku. - Zbiórka na Psychonauts 2 zakończona. Double Fine zdobyło 3,8 miliona dolarów - wiadomość - 2016-01-13
Jeśli Double Fine nie zaliczy opóźnień, z Razem i spółką spotkamy się jesienią 2018 roku.

Zakończyła się zbiórka pieniędzy na grę Psychonauts 2, którą studio Double Fine zorganizowało w serwisie FIG.co. Twórcom już tydzień temu udało się osiągnąć wyznaczoną sumę 3,3 miliona dolarów – ostatecznie akcja zatrzymała się na kwocie 3,8 miliona. Budżet uzupełnią fundusze deweloperów oraz nieujawnionego do tej pory partnera. Tytuł ma trafić na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4 jesienią 2018 roku.

Powodzenie kampanii nie ulegało wątpliwości od samego jej rozpoczęcia – w przeciągu pierwszej doby Tim Schafer i spółka zebrali ponad jedną trzecią wyznaczonej kwoty. Co ciekawe, prawie połowa z całej zdobytej sumy pochodzi od osób, które postanowiły zainwestować w projekt z nadzieją, że pieniądze im się zwrócą (serwis crowdfundingowy FIG.co, w przeciwieństwie do Kickstartera, oferuje taką możliwość). Wygląda więc na to, że mimo komercyjnego fiaska, jakim okazało się oryginalne Psychonauts, wielu graczy sądzi, że kontynuacja nie tylko odniesie sukces artystyczny, ale i dobrze się sprzeda. Nic zresztą dziwnego – zapowiedź gry podczas ubiegłorocznego The Game Awards spotkała się z entuzjazmem branży. Czy jest on uzasadniony? Na odpowiedź na to pytanie jeszcze sporo poczekamy – Double Fine planuje premierę dopiero na jesień 2018 roku.

Oryginalne Psychonauts podbijało serca graczy, ale nie listy bestsellerów. Czy dwójka poradzi sobie lepiej? - Zbiórka na Psychonauts 2 zakończona. Double Fine zdobyło 3,8 miliona dolarów - wiadomość - 2016-01-13
Oryginalne Psychonauts podbijało serca graczy, ale nie listy bestsellerów. Czy dwójka poradzi sobie lepiej?

Pierwsze Psychonauts zebrało świetne oceny od graczy i recenzentów. Chwalono zabawny i pomysłowy scenariusz, ciekawe postaci oraz przede wszystkim rewelacyjny projekt poszczególnych poziomów. Niestety, komercyjny sukces nie szedł w parze z artystycznym, a wyniki sprzedaży zdecydowanie nie usatysfakcjonowały wydawcy. Jak jednak twierdzi Tim Schafer, tym razem jego zespół jest zdecydowanie bardziej doświadczony, więc podobny scenariusz nie ma prawa się powtórzyć. Zanim dwójka trafi na sklepowe półki, zagramy w Psychonauts in the Rhombus of Ruin, produkcję łączącą fabułę pierwszej i drugiej części, która ma trafić wyłącznie na PlayStation VR jeszcze w tym roku. Z kolei na wiosnę oryginalne Psychonauts pojawi się na PlayStation 4.

  1. Strona zbiórki na Psychonauts 2 w serwisie FIG.co
  2. Oficjalna strona internetowa studia Double Fine

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej