Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 grudnia 2015, 10:55

autor: Adrian Werner

Nadchodzi Terra Invicta - strategia twórców moda Long War do XCOM: Enemy Unknown

Autorzy moda Long War do XCOM: Enemy Unknown pracują nad swoim pierwszym komercyjnym projektem. Jest nim pecetowa strategia Terra Invicta, w której naszym zadaniem będzie odparcie inwazji kosmitów na Ziemię.

Screen z moda Long War. - Nadchodzi Terra Invicta - strategia twórców moda Long War do XCOM: Enemy Unknown  - wiadomość - 2015-12-29
Screen z moda Long War.

Projekt Long War do XCOM: Enemy Unknown to jeden z najlepszych modów ostatnich lat. Dlatego ze sporym zainteresowaniem przywitaliśmy wiadomość, że jego autorzy założyli firmę Long War Studios i pracują nad swoją pierwszą komercyjną produkcją. Została ona zatytułowana Terra Invicta i zmierza na pecety. Niestety, gra znajduje się na bardzo wczesnym etapie produkcji i na razie niewiele wiemy na jej temat. Wiadomo, że będzie to rozgrywana w dużej skali strategia, w której pokierujemy siłami ludzkości próbującymi obronić Ziemię przed inwazją obcej cywilizacji. Gracz będzie musiał zjednoczyć nacje naszej planety, odeprzeć ofensywę wrogów i ostatecznie zaatakować flotę agresora w przestrzeni kosmicznej.

Na tym kończą się udostępnione przez autorów informacje. Nie wiemy nawet, czy produkcja zaoferuje taktyczne potyczki w stylu XCOM: Enemy Unknown, czy też skoncentruje się wyłącznie na rozgrywaniu wojny z kosmitami w skali strategicznej. Twórcy nie chcą na razie ujawniać zbyt wielu konkretów, gdyż te zachowują na akcję crowdfundingową. W przyszłym roku ruszy bowiem zbiórka na Kickstarterze, za pomocą której Long War Studios chce zgromadzić środki potrzebne na opracowanie Terra Invicta. Dopiero wtedy dowiemy się więcej i zobaczymy pierwsze materiały graficzne.

  1. Long War Studios – strona oficjalna
  2. Long War – pobierz moda
Nadchodzi Terra Invicta - strategia twórców moda Long War do XCOM: Enemy Unknown  - ilustracja #2

Long War to potężny mod wprowadzający kilkaset istotnych zmian do XCOM: Enemy Unknown. Jego głównym zadaniem jest kilkukrotne wydłużenie kampanii, wymuszające na graczach wykonanie znacznie większej ilości misji zanim zatriumfują nad kosmitami. Ponadto projekt sprawia, że działaniami strategicznymi obcej cywilizacji zaczyna rządzić rozbudowany moduł sztucznej inteligencji, który swobodnie podejmuje decyzje o gromadzeniu surowców, prowadzeniu badań i atakach na najsłabiej chronione rejony Ziemi. Nadaje to rozgrywce dynamizmu i nieprzewidywalności.

Podczas zabawy gracze mogą także dowodzić bardziej licznymi oddziałami, a jednostki podzielone zostały na osiem klas. Pojawiły się również nowe technologie, umiejętności oraz zdolności psioniczne.

Long War zachwycił nie tylko graczy, ale również samych twórców XCOM: Enemy Unknown, którzy przyznają, że mod stał się inspiracją dla wielu zmian, które pojawią się w kontynuacji gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej