Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 18 grudnia 2015, 10:45

autor: Adrian Werner

Rust Bucket - hardkorowy roguelike studia Nitrome rozpoczął podbój App Store i Google Play

W usługach App Store i Google Play zadebiutowało Rust Bucket, czyli turowa gra logiczna wzbogacona elementami roguelike.

Studio Nitrome nie ma w zwyczaju tworzyć słabych tytułów. Najnowszym tego przykładem jest nietypowa turowa gra logiczna Rust Bucket, która właśnie zadebiutowała na rynku mobilnym.

Obecnie gra dostępna jest tylko na systemy iOS oraz Android i korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Na razie nie wiemy, czy twórcy mają w planach opracowanie konwersji na inne platformy.

Rust Bucket nie posiada żadnej składnej warstwy fabularnej. Po prostu kierujemy opętanym hełmem jakiegoś nieznanego wojownika i musimy przebijać się przez kolejne piętra lochów wypełnionych pułapkami, skarbami i potworami.

Rozgrywka toczy się w systemie turowym, na mapach składających się z kwadratowych pól. Jedyne możliwe ruchy to lewo-prawo oraz góra-dół – komendy ich wykonania wydajemy kreśląc odpowiednie linie na ekranie. Wrogowie ruszają się równocześnie z nami, a gdy nasza postać stoi, to i nieprzyjaciele pozostają zamrożeni.

Podczas zabawy musimy przedzierać się przez małe mapy – na każdej naszym zadaniem jest dotarcie od punktu startowego do mety w postaci schodów prowadzących na kolejne piętro. Po drodze trzeba rozbijać wazy szukając cennych przedmiotów, aktywować przełączniki otwierające drzwi lub włączające jakiś mechanizm oraz walczyć z wrogami. Starcia opierają się na banalnie prostych mechanizmach. Wystarczy, że wpadniemy na nieprzyjaciela, a on pożegna się z życiem. Ten ruch musimy jednak zainicjować sami, jeśli to wróg wpadnie na nas, to wtedy my zginiemy.

Poza bezpośrednimi konfrontacjami można także zwabiać wrogów w pułapki zastawione przez budowniczych lochów. Dodatkową atrakcją jest proceduralne generowanie map, przez co za każdym razem czekają na nas świeże wyzwania. Gra zawsze informuje nas odpowiednimi ikonami, który ruch zakończy się dla bohatera tragicznie. Wszystko to brzmi trochę casualowo, ale w rzeczywistości Rust Bucket jest bardzo trudne i już po kilku poziomach zaczynamy trafiać na mapy, których pokonanie wymaga sporego wysiłku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej