Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 listopada 2015, 12:10

Kingdom Come: Deliverance - system zbrodni w nowym patchu

Studio Warhorse udostępniło ostatnią aktualizację dla wersji alfa Kingdom Come: Deliverance. Patch 0.5 wprowadza m.in. system zbrodni, zmienną ścieżkę dźwiękową oraz jeszcze bardziej wymagającą walkę.

Wraz z patchem 0.5 walka w Kingdom Come: Deliverance stała się jeszcze bardziej wymagająca. - Kingdom Come: Deliverance - system zbrodni w nowym patchu - wiadomość - 2015-11-24
Wraz z patchem 0.5 walka w Kingdom Come: Deliverance stała się jeszcze bardziej wymagająca.
Kingdom Come: Deliverance w skrócie:
  • Producent: Warhorse Studio
  • Gatunek: RPG
  • Platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • Data premiery: marzec 2016
  • Inne: nacisk na realizm I wierność realiom historycznym, pierwsza część trylogii (?)

Studio Warhorse udostępniło kolejną aktualizację alfy Kingdom Come: Deliverance. Patch 0.5 jest ostatnim przed zbliżającym się opublikowaniem wersji beta. Jedną z ważniejszych zmian jest wprowadzenie zapowiedzianego systemu zbrodni, który wpływa na zachowanie NPC-ów w przypadku, gdy pokusimy się o kradzież bądź zaatakowanie osób postronnych. Oczywiście działania niezgodne z prawem prędzej czy później doprowadzą też do spotkania z przedstawicielami władzy, a nasza postać będzie mogła próbować ich przegadać, dobrowolnie udać się do więzienia bądź wyrwać się siłą. Nie mniej istotne jest dodanie elementów znanych z gier survivalowych, a więc potrzeby jedzenia i picia, by utrzymać naszego awatara w dobrym zdrowiu (stąd zresztą nowe przedmioty dla wierzchowca, pozwalające na przewożenie większego bagażu).

Kolejną nowością jest dodanie systemu dynamicznej muzyki, mającego dostosowywać ścieżkę dźwiękową do poczynań gracza. Co ciekawe, utwory będą zmieniać się nie tylko wskutek podjęcia pewnych działań (na przykład walki, kradzieży czy zmiany otoczenia), lecz także w zależności od efektywności tychże. Sama walka jest – według twórców – znacznie bardziej wymagająca dzięki ulepszeniu działania sztucznej inteligencji u wrogów, dysponujących odmiennymi umiejętnościami oraz uzbrojeniem. Patch wprowadza też technologię Global Illumination, dzięki czemu cienie oraz oświetlenie w grze są bardziej realistyczne, oraz poprawione (dla walki i wierzchowca) lub zupełnie nowe animacje (w trakcie dialogów). Ponadto drastycznie zmienił się interfejs użytkownika, a twórcy udostępnili nowe ujęcia kamery.

Na koniec wypada wspomnieć o nadchodzącej sesji pytań i odpowiedzi ze współzałożycielem Warhorse, Danielem Vávrą. Rozpocznie się ona 1 grudnia o godzinie 19:00 czasu polskiego i będzie streamowa w serwisie Twitch.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej