Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 listopada 2015, 15:50

Afro Samurai 2 wycofane ze sprzedaży, twórcy zwracają pieniądze

Studio Versus Evil usunęło grę Afro Samurai 2: Revenge of Kuma z platform Steam oraz PlayStation Network i zwróciło pieniądze nabywcom. Biorąc pod uwagę jakość gry, nie ma się czemu dziwić.

Po czym poznać, że gra komputerowa była skrajnie nieudana? Na to pytanie mogą odpowiedzieć pracownicy studia Versus Evil, odpowiadającego za stworzenie Afro Samurai 2: Revenge of Kuma. Pierwsze Afro Samurai może i nie było grą wybitną, ale oferowało jako taką zabawę, czego nie można powiedzieć o wydanym we wrześniu sequelu. Średnia ocen z recenzji według serwisu Metacritic rzędu 21/100 mówi sama za siebie, podobnie jak działania podjęte przez Versus Evil. Bowiem przed tygodniem Afro Samurai 2 zniknęło z platformy PlayStation Network, wliczając to także kopie w bibliotekach graczy, którzy otrzymali zwrot pieniędzy za zakup. Nieco później sytuacja powtórzyła się na platformach Steam i Xbox Live, a Steve Escalante z Versus Evil w rozmowie z serwisem CGMagazine wyjaśnił przyczynę tego, bądź co bądź, nietypowego posunięcia.

Afro Samurai 2 nie dorównał nawet średnio udanej jedynce. - Afro Samurai 2 wycofane ze sprzedaży, twórcy zwracają pieniądze - wiadomość - 2015-11-20
Afro Samurai 2 nie dorównał nawet średnio udanej jedynce.

Escalante przyznał otwarcie, że gra była porażką, choć jako powód miażdżących ocen podał nie tyle zabugowanie gry (liczba błędów w Afro Samurai 2 była adekwatna do oceny), ile niezadowolenie graczy z rozgrywki. Niemniej przedstawiciel studia przeprosił graczy za tę produkcję i – niezbyt zaskakująco – ostatecznie potwierdził, że rozdziały 2. i 3. (gra miała ukazać się w trzech częściach) nie powstaną. Cała akcja dobrze świadczy o twórcach, choć nie zmienia to faktu, że w żadnym wypadku nie powinni wydawać produktu nie tylko tak niedopracowanego (co ostatnio, niestety, zdarza się zbyt często – vide afera z Batman: Arkham Knight), ale zwyczajnie niegrywalnego.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej