Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 października 2015, 15:42

Electronic Arts nie ma w planach tworzenia remake'ów i remasterów

Peter Moore, szef działu operacyjnego firmy Electronic Arts, zapowiedział, że firma nie planuje wydawania remake'ów czy remasterów swoich hitowych gier na konsole ósmej generacji.

Gracze, którzy czekali na odświeżone wersje hitów od Electronic Arts, będą musieli obejść się smakiem. W rozmowie z serwisem IGN szef działu operacyjnego firmy, Peter Moore, stwierdził, że „Elektronicy” nie mają ani chęci, ani czasu na tworzenie remasterów oraz remake'ów, i nieprzychylnie odniósł się do innych korporacji, które to robią.

Posiadacze Xboksa One mogą jeszcze skorzystać ze wstecznej kompatybilności konsoli, ale gracze na PlayStation 4 w Mass Effect zagrają dopiero przy okazji Andromedy. - Electronic Arts nie ma w planach tworzenia remake'ów i remasterów - wiadomość - 2015-10-18
Posiadacze Xboksa One mogą jeszcze skorzystać ze wstecznej kompatybilności konsoli, ale gracze na PlayStation 4 w Mass Effect zagrają dopiero przy okazji Andromedy.

„Biorąc pod uwagę całe nasze bogate portfolio, marki, do jakich mamy prawa – gdzie znaleźlibyśmy na to czas?” - retorycznie pytał Moore – „Nie zajmujemy się tym. Nie sądzę, żeby to kiedykolwiek był element kultury tej firmy. Zawsze chcemy przeć naprzód”. Przy okazji Brytyjczyk przyznał, że sprzedawanie odświeżonych wersji starych tytułów to wygodny sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy: „Dla wielu innych wydawców to doskonała opcja: zazwyczaj to wyrobiona marka, a koszta wyprodukowania takiej gry są znacznie mniejsze”. Jednocześnie skrytykował tą politykę, bowiem według niego wypuszczanie remake'ów oraz remasterów to pośredni znak, że firmie brakuje świeżych pomysłów.

Dead Space to kolejna marka, której w najbliższym czasie nie zobaczymy na PlayStation 4 czy Xboksie One. - Electronic Arts nie ma w planach tworzenia remake'ów i remasterów - wiadomość - 2015-10-18
Dead Space to kolejna marka, której w najbliższym czasie nie zobaczymy na PlayStation 4 czy Xboksie One.

Dla graczy oznacza to jedno: w bliskiej przyszłości na pewno nie doczekamy się oryginalnej trylogii Mass Effect, dwóch pierwszych części Dragon Age czy serii Crysis na konsolach ósmej generacji. I choć postawa ta wielu graczom może się podobać, warto zauważyć, że prace nad odświeżonymi wersjami można zawsze przekazać innemu studiu. Dobrym przykładem jest chociażby niedawno wydany remaster trzech odsłon cyklu Uncharted, którą w oryginale opracowało studio Naughty Dog, ale na PlayStation 4 przeniosło ją już Bluepoint Games – i to, jak możecie przeczytać w naszej recenzji, z bardzo dobrymi rezultatami.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Electronic Arts
  2. Generacja remasterów – czemu pojawia się tak wiele odświeżonych wersji gier?

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej