Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 15 października 2015, 12:17

autor: Adrian Werner

Subterfuge – premiera sieciowej strategii, w której kampanie trwają raptem tydzień

Do dystrybucji w App Store i Google Play trafiła gra Subterfuge, czyli mobilna strategia morska, w której potyczki trwają tydzień. Za projektem stoją twórcy takich przebojów jak World of Goo czy Amazing Alex.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, studio Snappy Touch wypuściło na rynek grę Subterfuge, czyli jedną z najciekawszych strategii mobilnych tego roku. Projekt jest owocem ponad trzech lat wspólnej pracy Rona Carmela (twórca World of Goo) oraz Noela Lopisa (Amazing Alex).

Gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Obecnie gra dostępna jest wyłącznie na Androida, a wydanie na iOS pojawi się za kilka godzin. Produkcja pozwala na wspólną zabawę posiadaczom tych platform. Na razie nie wiemy, czy twórcy mają w planach opracowanie innych wersji.

Subterfuge jest nastawioną wyłącznie na tryb multiplayer podwodną strategią czasu rzeczywistego. W przeciwieństwie jednak do typowych przedstawicieli tego gatunku, nie została ona zaprojektowana z myślą o krótkich kilkuminutowych meczach – pojedyncza rozgrywka trwa około tygodnia. Jednocześnie opracowano to tak, abyśmy musieli zajrzeć do gry i wydać rozkazy tylko kilka razu każdego dnia.

Podczas zabawy gracze obejmują dowództwo nad flotami futurystycznych łodzi podwodnych i rywalizują o rzadki minerał znany jako Neptinium. Wygrywa osoba, która jako pierwsza zgromadzi 200 kilogramów. Wydobycie odbywa się za pomocą specjalnych baz, więc konflikt obraca się wokół przejmowania nad nimi kontroli. Do naszej dyspozycji oddano także górników, służących zarówno do obsadzania platform wydobywczych, jak i do walki. Nie zabrakło także potężnych, choć niezwykle kosztownych jednostek specjalnych.

Pomimo tego, że gra toczy się w czasie rzeczywistym, to uczestnicy zabawy nie wydają rozkazów jednocześnie i zamiast tego robią to w ustalonej z góry kolejności, otrzymując określoną liczbę czasu na wprowadzenie poleceń. Całość opracowano tak, aby samotna wygrana była praktycznie niemożliwa. Konieczne jest więc tworzenie sojuszy i prowadzenie rozgrywek dyplomatycznych. Oczywiście, każde takie przymierze prędzej czy później kończy się zdradą. Istotną rolę odgrywa także celowe wprowadzanie przeciwników w błąd i zastawianie na nich pułapek.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej