Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 października 2015, 10:40

Star Wars: Battlefront bez mikrotransakcji

Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z Niklasem Fegraeusem na temat Star Wars: Battlefront. Przedstawiciel DICE zapewnił, że w produkcji nie uświadczymy mikropłatności - walutę potrzebną do zakupów w sklepie w grze zdobędziemy jedynie poprzez aktywną rozgrywkę.

Na dodatki w Battlefront zarobimy poprzez aktywną grę, bez wydawania choćby złotówki. - Star Wars: Battlefront bez mikrotransakcji - wiadomość - 2015-10-06
Na dodatki w Battlefront zarobimy poprzez aktywną grę, bez wydawania choćby złotówki.

W ostatnich latach mikropłatności w grach sieciowych to już nie tyle dodatek, ile element obowiązkowy i wielu spodziewało się, że również w nadchodzącej strzelance Star Wars: Battlefront pojawi się możliwość wydawania rzeczywistych funduszy na korzyści w grze. Tym bardziej, że gra ma oferować podwójny system waluty: punkty oraz kredyty, przy czym te drugie posłużą do nabycia przedmiotów w sklepie w grze. Okazuje się jednak, że choć rzeczywiście będzie można dokupić dodatkową zawartość, to w produkcji studia DICE nie pojawią się mikrotransakcje. Tak wynika z doniesień serwisu GameSpot, który przeprowadził wywiad ze Niklasem Fegraeusem w szkockim oddziale twórców. W opublikowanych fragmentach rozmowy starszy deweloper w DICE oświadczył, że jedynym sposobem na zdobywanie kredytów w Battlefront będzie wykazywanie się aktywnością w grze:

”System walutowy oparty jest na twoich dokonaniach w grze. Kredyty wykorzystywane do kupowania w grze są zarabiane. Grasz w nią, zaliczasz wyzwania i w ten sposób zyskujesz kredyty”.

Dalej Fegraeus napomknął o tym, co możemy zakupić za (ciężko?) zarobioną walutę. Będą to m.in. kolejne bronie (na przykład blaster cannon) czy też tzw. star cards, które pozwolą na dodanie do trzech specjalnych umiejętności, takich jak odrzutowy skok czy też tarcza ochronna. Oczywiście nie zabraknie też dodatków czysto estetycznych, choć zmiana rasy na takiego Rodiana (domyślnie wszyscy grają jako ludzie) będzie dość droga. Więcej szczegółów być może poznamy w trakcie betatestów, które rozpoczną się w czwartek 8 października, a zakończą w poniedziałek 12 października. Przypominamy też, że wszelkie statystyki z bety nie zostaną przeniesione do pełnej wersji gry, która zadebiutuje w Polsce 19 listopada na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Star Wars Battlefront to długo wyczekiwana odsłona serii sieciowych shooterów w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Poprzednia duża odsłona – Star Wars: Battlefront II – ukazała się w 2005 roku, zaś w 2009 roku na PSP wydano Star Wars: Battlefront: Renegade Squadron. Nadchodząca produkcja tworzona jest przez studio DICE (znane z serii Battlefield) i oprócz rozgrywki sieciowej (do 40 graczy w trybie Atak na AT-AT) zaoferuje również możliwość przechodzenia pojedynczych misji fabularnych w ramach gry single player.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej