Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 1 października 2015, 11:39

autor: Piotr Doroń

Shooty Skies - arkadowa strzelanka nową grą twórców Crossy Road

Autorzy zręcznościówki Crossy Road wypuścili na system iOS swoją kolejną produkcję. Jest nią zabawne Shooty Skies – arkadowa strzelanka z elementami endless runnera. Tytuł udostępniono w modelu free-to-play.

Australijskie studio Mighty Games – powołane do życia w połowie 2013 roku – wprowadziło do oferty App Store swoją debiutancką produkcję. Jest nią arcade’owa strzelanka z nieskończoną rozgrywką Shooty Skies. I choć sama gra prezentuje się zacnie, z pewnością nie przykułaby tak dużej uwagi, gdyby nie nazwiska twórców.

Proces produkcji Shooty Skies nadzorowali szefowie Mighty Games, w osobach Bena Brittena, Matta Dittona, Matta Halla i Andy’ego Suma. Dwaj ostatni funkcjonują w świadomości graczy mobilnych jako współzałożyciele studia Hipster Whale, mającego w dorobku znakomitą zręcznościówkę Crossy Road – jeden z największych mobilnych hitów ostatnich miesięcy. I to właśnie z tego powodu o Shooty Skies zrobiło się głośno.

Sama gra jest dopracowaną, choć prostą w budowie hybrydą zręcznościowej strzelanki wertykalnej i endless runnera. Gracz wciela się w postać zasiadającą za sterami maszyny latającej – w początkowej fazie zabawy jest nią kot w jednopłatowcu – i ostrzeliwuje nadlatujących w jego kierunku przeciwników (m.in. kabiny arcade’owe, wielkie usta, ogromne bobry, monitory komputerowe) przez możliwie jak najdłuższy czas. Pomagają w tym ulepszenia działek oraz przyzywani od czasu do czasu skrzydłowi. Celem rozgrywki jest uzyskanie rekordowego wyniku punktowego.

Na potrzeby Shooty Skies opracowana została sprytna mechanika zabawy. Kontrolę nad maszyną latającą sprawujemy tylko wówczas, gdy suniemy palcem po ekranie. Jednocześnie dotyk aktywuje działka, z pomocą których likwidujemy zagrożenie. Bywa jednak, że natężenie wrogów jest zbyt duże i przed porażką uchroni nas jedynie specjalny atak rakietowy. Problem w tym, że jego naładowanie wymaga zdjęcia palca z ekranu i wystawienia bohatera na ataki. W efekcie rozgrywka nabiera taktycznego wymiaru. Dobre wyniki pozwalają odblokowywać kolejne postacie i maszyny latające.

Ważną cechą gry jest izometryczna szata graficzna 3D, zbudowana z wielkich pikseli – niczym we wspomnianym już Crossy Road. W połączeniu z dużym tempem akcji oraz elektroniczną ścieżką dźwiękową inspirowaną muzyką z serii Street Fighter, nadaje ona grze niezaprzeczalnego, arcade’owego uroku. Obecnie nie wiemy, czy tytuł trafi na smartfony i tablety z systemem Android. Jest to jednak bardzo prawdopodobne.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej