Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2015, 17:25

Rise of the Tomb Raider będzie można ukończyć w 15-20 godzin

Serwis Pixel Vulture przeprowadził wywiad z głównym projektantem gry Rise of the Tomb Raider, Mikiem Brinkerem. W trakcie rozmowy twórca zdradził, że pospieszne przejście gry zajmie od 15 do 20 godzin, natomiast odkrycie wszystkich niuansów może zająć nawet dwa razy więcej czasu.

Nowa przygoda Lary zadebiutuje już w listopadzie. - Rise of the Tomb Raider - grę będzie można ukończyć w 15-20 godzin - wiadomość - 2015-09-30
Nowa przygoda Lary zadebiutuje już w listopadzie.

Serwis Pixel Vulture przeprowadził krótki wywiad z Mike’iem Brinkerem, głównym projektantem Rise of the Tomb Raider, na temat nadchodzącej odsłony przygód Lary Croft. W trakcie rozmowy poruszono kwestię rozmachu gry i przedstawiciel studia nie omieszkał poinformować, że świat w kolejnej części serii Tomb Raider będzie trzykrotnie większy od tego w odsłonie z 2013 roku. I nie będzie to bynajmniej świat pusty, bo oprócz licznych grobowców, czy innych krypt, nasza bohaterka znajdzie nowe przedmioty oraz zdobędzie dodatkowe zdolności. Nie zabraknie także licznych zadań pobocznych i choć grę ukończyć będzie można ukończyć w czasie od 15 do 20 godzin, zdobycie i odkrycie wszystkiego może zająć nawet dwa razy więcej czasu (ok. 30-40 godzin). Jest to o tyle istotne, że jak informowaliśmy wcześniej, produkcja będzie pozbawiona trybu gry sieciowej, co nie powinno dziwić w kontekście niezbyt udanego multiplayera w poprzedniczce.

Brinker wspomniał też, że bohaterka otrzyma do dyspozycji kilka rodzajów broni, przy czym różnić się będą one nie tylko parametrami, ale też unikatowością. Co istotne, ze słów twórcy można wywnioskować, że zdobywanie kolejnych łuków czy innych zabawek nie będzie konieczne, a całość będzie się dało przejść przy wykorzystaniu początkowego ekwipunku. Wszystkie będzie można też ulepszać w celu dostosowania do swojego stylu gry. Na przykład postawić na bardziej skryte podejście.

Co się tyczy fabuły gry, to według Brinkera ma ona być powiązana z wydarzeniami ukazanymi w Tomb Raiderze, powrócą też poznane poprzednio postacie (jak choćby ujawniony wcześniej Jona). Niemniej znajomość tej odsłony nie będzie wymagana – historia przedstawiona w Rise of the Tomb Raider ma być w pełni samodzielna i zrozumiała dla tych, którzy nie grali w poprzednią część serii.

Cykl Tomb Raider to jedna z najbardziej znanych serii gier wideo, z niemniej rozpoznawalną bohaterką. Wydany w 2013 roku Tomb Raider nieco odmieniłł oblicze serii, rezygnując z niektórych mniej realistycznych elementów, przez co produkcja była znaczenia poważniejsza (i bolesna dla Lary) od poprzedniczek. Do tej właśnie odsłony nawiązuje jej kontynuacja, Rise of the Tomb Raider, w której bohaterka uda się na poszukiwanie legendarnego miasta Kiteż, rzekomo znajdującego się na Syberii. Produkcja zadebiutuje najpierw 13 listopada na konsolach Xbox One i Xbox 360, potem na wiosnę 2016 roku na PC, a w drugiej połowie 2016 roku trafi na PlayStation 4.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej